Gå til innhold

Har noen her hatt innsideregulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, tannregulering på innsiden av tennene. Jeg har nettopp satt på, og det er såååå vanskelig å snakke :( Håper noen kan fortelle meg at det blir bedre!

Anonymous poster hash: 215c3...afa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt min på nederste innsiden av tennene, og fikk beskjed om å ha det for "resten" av livet... Har det enda og opplever det ikke som et problem.. Du blir nok vant:)

Anonymous poster hash: 5a470...b37
Skrevet

Jeg har det permanent nede for å holde tennene på plass. Veldig rart i begynnelsen, nå tenker jeg ikke over det lenger:) Men mulig den er annerledes siden den er permanent.

Anonymous poster hash: eac6e...268

Skrevet

Komikerfrue har det. Hun skrev om problemene med å snakke i starten, har ikke sett noe mer til det, så jeg regner med at det går fint :)

Anonymous poster hash: d235c...820

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Det går seg til ;) Jeg hadde først regulering foran, det var også en tilvenningssak, så satt de på den strengen bak og det som da virket som tre tonn med lim :P Klarte ikke si s ordentlig, hørtes ut som jeg var dopa nesten, det gikk seg til, men husker ikke når..

Har den enda og kommer alltid til å ha den der, det eneste "problemet" mitt nå er at jeg ikke kan plystre :P

Skrevet

Det går seg til ;) Jeg hadde først regulering foran, det var også en tilvenningssak, så satt de på den strengen bak og det som da virket som tre tonn med lim :P Klarte ikke si s ordentlig, hørtes ut som jeg var dopa nesten, det gikk seg til, men husker ikke når..

Har den enda og kommer alltid til å ha den der, det eneste "problemet" mitt nå er at jeg ikke kan plystre :P

Akkurat samme her, har skikkelig problemer med S-en, og høres rett og slett dopa ut. Det måååå bare gå seg til! Uff og uff, blir nesten litt lei meg. Også er jeg advokat og skal i retten om ikke altfor lenge :( Kommer sikkert til å få medhold bare fordi dommeren synes synd på meg!

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Akkurat samme her, har skikkelig problemer med S-en, og høres rett og slett dopa ut. Det måååå bare gå seg til! Uff og uff, blir nesten litt lei meg. Også er jeg advokat og skal i retten om ikke altfor lenge :( Kommer sikkert til å få medhold bare fordi dommeren synes synd på meg!

Haha, uff, ikke meningen å le, men jeg kjenner igjen problematikken, så jeg ler ikke av deg, men med deg! ;)

Syns å huske at det gikk seg til ila ganske kort tid altså.. Hvor lenge har du hatt den? :)

Skrevet

Haha, uff, ikke meningen å le, men jeg kjenner igjen problematikken, så jeg ler ikke av deg, men med deg! ;)

Syns å huske at det gikk seg til ila ganske kort tid altså.. Hvor lenge har du hatt den? :)

Hehehe ja det er jo litt morsomt ;) Har bare hatt den en dag.. Så håper jo at disse plagene er midlertidige!

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Hehehe ja det er jo litt morsomt ;) Har bare hatt den en dag.. Så håper jo at disse plagene er midlertidige!

Følte så veldig med deg, så jeg fant frem gamle dagbøker :P Der står det (husk at jeg var 14 da jeg fikk på innsiden, beklager fjortisspråk): "Yezz, nå har det gått fire dager og jeg klarer å si Sssss!! Trodde serr jeg skulle være hemma for alltid, men nå er det blitt brææ!"

Uff, blir flau av meg selv :P

Så om en ukes tid burde det være ganske greit :)

Endret av Syltebærtyttetøy
Skrevet

Akkurat samme her, har skikkelig problemer med S-en, og høres rett og slett dopa ut. Det måååå bare gå seg til! Uff og uff, blir nesten litt lei meg. Også er jeg advokat og skal i retten om ikke altfor lenge :( Kommer sikkert til å få medhold bare fordi dommeren synes synd på meg!Anonymous poster hash: 215c3...afa

Hehehe ja det er jo litt morsomt ;) Har bare hatt den en dag.. Så håper jo at disse plagene er midlertidige!Anonymous poster hash: 215c3...afa
Følte så veldig med deg, så jeg fant frem gamle dagbøker :P Der står det (husk at jeg var 14 da jeg fikk på innsiden, beklager fjortisspråk): "Yezz, nå har det gått fire dager og jeg klarer å si Sssss!! Trodde serr jeg skulle være hemma for alltid, men nå er det blitt brææ!"

Uff, blir flau av meg selv :P

Så om en ukes tid burde det være ganske greit :)

Åhh så snill du er!! Med ett ble kvelden min litt bedre :) Og jeg synes fjortisspråket var sjarmerende jeg :)

Skrevet

Har nå, på innsiden oppe og på utsiden nede. Det tok under en uke før jeg glemte at den var der i forhold til snakking, men de første par dagene var skrekkelige.

Anonymous poster hash: 9f45b...a87
Skrevet

Hvor mye koster slik regulering på innsiden? Har tenkt på det lenge men har aldri turt..

Anonymous poster hash: 69f8f...65e

Skrevet

Jeg har på innsiden av tennene oppe. Skal ha det permanent.

Anonymous poster hash: 48bfd...f84

Skrevet

Har nå, på innsiden oppe og på utsiden nede. Det tok under en uke før jeg glemte at den var der i forhold til snakking, men de første par dagene var skrekkelige. Anonymous poster hash: 9f45b...a87

Hvordan skrekkelig var det for deg? Vanskelig å si enkelte bokstaver?

Skrevet

Hvor mye koster slik regulering på innsiden? Har tenkt på det lenge men har aldri turt.. Anonymous poster hash: 69f8f...65e

Kommer litt an på tror jeg. Jeg har på innsiden i overkjeven, det kommer til å koste 35000.

Skrevet

Har det ennå etter de på framsiden ble fjernet for 8 år siden. I begynnelsen så "skrapte" reggisen på tunga, og det gjord vondt- det med tunga, og ja, var vanskelig å snakke. Men det går seg til :) Min skal jeg ha resten av livet..

Anonymous poster hash: e9eee...89f
Skrevet

Har nå, på innsiden oppe og på utsiden nede. Det tok under en uke før jeg glemte at den var der i forhold til snakking, men de første par dagene var skrekkelige. Anonymous poster hash: 9f45b...a87

Hvordan skrekkelig var det for deg? Vanskelig å si enkelte bokstaver?

Jeg lespet når jeg snakket og reguleringen gnagde i stykker tannkjøttet flere steder, slik at det ble vondt å bevege munnen generelt og dermed enda vanskeligere å snakke.

Men etter en uke var det helt greit. Anbefaler å ha en liten boks med dental-voks klar, som du kan klemme å reguleringen når den gnager.

Anonymous poster hash: 9f45b...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...