Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Det må være veldig spesielt å slippe et barn avgårde til skolen, etter dere har vært sammen med de nesten hver dag i tre-fire år? Jeg tenker jo at dere kjenner de minst like godt som oss foreldre, og ser de vokser, modner, lærer og utvikler seg i løpet av den tiden, og så plutselig forsvinner de og kommer aldri tilbake. Har hatt lyst til å jobbe i barnehage, ser hvordan de som jobber i vår trives med ungene, de kan nesten alt om dem, og barna går fritt mellom avdelingene og hilser på. Vår eldste har en favoritt fra småbarnsavdelingen, og hver gang de møtes ute er det klemmer og prat. De har et veldig godt forhold, selv om de ikke har vært på samme avdeling på tre år. Men jeg er redd for at det hadde vært vanskelig å skilles fra barna etter å ha kjent de i flere år og blitt glad i de, og vite at de antakelig ikke kommer til å huske stort av meg, mens jeg kommer til å huske de resten av livet. Livet må være rikt når man jobber med barn! Mulig jeg bare er emosjonell, kanskje det ikke oppleves sånn i det hele tatt. Men jeg synes uansett det er så flott med sånne fantastiske mennesker, ville bare gi dere en stor virtuell klem og takke for at dere tar så godt vare på barna, bryr dere, byr på dere selv og virkelig er der for de hele den tiden de går i barnehagen. Anonymous poster hash: 12f32...78d
Marriet Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Du har noen gode tanker, og ja til tider er det trist når "storungene" skal over på skolen. Samtidig er det noe man ubevisst er forberedt på. Det er ingen overraskelse at de blir ferdig i barnehagen og ferdig med oss om man kan si det sånn. Jeg har grått hvert eneste år på avslutningen. Jeg er glad på deres vegne for at de skal videre, og så er jeg nervøs og engstelig. Som du nevner så blir vi veldig godt kjent med disse barna og skolen kan være brutal for noen. Heldigvis går det stort sett bra Jeg bor på en då liten plass at her treffer jeg gamle bhgbarn og foreldre ofte og får oppdatering. Det er koselig. Når barna har blitt så store som tredje - fjerde klasse da har de ikke lenger noe forhold til meg og godt er det
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Jøss du er heldig med barnehagen din, da. Her hvor jeg bor (Oslo) er mange barnehager veldig ustabile mht personalet. Masse vikarer, og veldig unge og uerfarne jenter. Liker IKKE å overlate datteren min til dem! Er jo ingen som er så glad i henne og passer så godt på henne som jeg og pappa'n. Anonymous poster hash: eabdb...4e3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 I barnehagen vår har de "gamlebarnsfest" hver vår. Da får alle som sluttet våren før for å begynne på skolen invitasjon fra barnehagen om å komme på besøk. Da kommer de rett fra skolen (dropper sfo den dagen) og er i barnehagen til stengetid. De snakker med de ansatte, leker, spiser vafler, mimrer og koser seg. Har 3 skolebarn selv og alle har gledet seg til gamlebarnsfesten og de ansatte i barnehagen synes det er så stas å få besøk av dem og høre hvordan de har det på skolen. De yngre barna i barnehagen synes også det er veldig moro å få besøk av skolebarna som sluttet året før. Et fast innslag på denne festen er å finne "skattekisten" de har gjemt. Våren siste året i barnehagen lager førskolebarna tegninger og noen andre småting som de gjemmer i en kiste, når de kommer på gamlebarnsfesten finner de kisten igjen og får tingene de gjemte der. Veldig gøy. Anonymous poster hash: dad70...1ea
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Jøss du er heldig med barnehagen din, da. Her hvor jeg bor (Oslo) er mange barnehager veldig ustabile mht personalet. Masse vikarer, og veldig unge og uerfarne jenter. Liker IKKE å overlate datteren min til dem! Er jo ingen som er så glad i henne og passer så godt på henne som jeg og pappa'n. Anonymous poster hash: eabdb...4e3 Så trist. Jeg har fire barn og yngste går i barnehagen nå, hun blir passet på av akkurat de samme voksne som passet på de tre eldre søsknene hennes. Eldste på 14 år er med og henter av og til, og slår av en prat med de voksne som passet på han gikk i barnehagen. Veldig stabilt personale, de har jobbet der en mannsalder nesten alle sammen, kjempegodt miljø blant de ansatte og det smitter over på stemningen i hele huset. En god barnehage å gå i. Blir merkelig når yngste slutter der, vi har jo snakket med de samme ansatte hver eneste dag i 10-12 år, kjenner de ganske godt etterhvert ja... Anonymous poster hash: dad70...1ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå