GĂ„ til innhold

Jeg er sukkeravhengig! Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sluttet mange ganger, men sklir alltid tilbake igjen. Jeg er lei av at livet mitt styres av det suget. Noen som kan si noen kloke ord, gi meg litt motivasjon eller hva som helst. 😃😃

Anonymous poster hash: 666f7...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt som deg. Vet ikke om jeg er avhengig, men putter alltid noe i munnen hvis det er i nĂŠrheten. Gjerne daglig.

SÄ nÄ har jeg godtefritt Är. Og tro meg, suget er borte. For meg er det avhold som gjelder.

Anonymous poster hash: a4a0d...be1

Skrevet

Jeg er litt som deg. Vet ikke om jeg er avhengig, men putter alltid noe i munnen hvis det er i nĂŠrheten. Gjerne daglig.

SÄ nÄ har jeg godtefritt Är. Og tro meg, suget er borte. For meg er det avhold som gjelder.

Anonymous poster hash: a4a0d...be1

Samme her. Klarte Ă„ holde meg i 2 uker đŸ˜đŸ”« svakt menneske

Anonymous poster hash: 01ded...e8c

Skrevet

Jeg var sukkeravhengig fÞr (i helgene). NÄ har jeg tatt kontroll over sukkersuget. Er deilig at JEG har kontroll og ikke sÞtsakene. Har ikke spist sÞtsaker pÄ 5 mnd. Tenker ikke over det lengre. Lager/eksperimenterer mye med sunn bakst og dessert, deler gjerne oppskrift hvis du Þnsker det :) For meg fungerer det ikke Ä spise sÞtsaker av og til, for da er jeg tilbake til "utgangspunktet" og de ekle bivirkningene kommer snikende. Herlig Ä slippe disse abstinensene

Anonymous poster hash: f6bea...b6d
Skrevet

Jeg var sukkeravhengig fÞr (i helgene). NÄ har jeg tatt kontroll over sukkersuget. Er deilig at JEG har kontroll og ikke sÞtsakene. Har ikke spist sÞtsaker pÄ 5 mnd. Tenker ikke over det lengre. Lager/eksperimenterer mye med sunn bakst og dessert, deler gjerne oppskrift hvis du Þnsker det :) For meg fungerer det ikke Ä spise sÞtsaker av og til, for da er jeg tilbake til "utgangspunktet" og de ekle bivirkningene kommer snikende. Herlig Ä slippe disse abstinensene

Tusen takk! Hva gjÞr du i selskaper? Jeg faller utpÄ bare av et lite kakestykke. Klarte seks uker fÞr jul, nÄ putter jeg alt i munnen. Jeg lager ofte sunne desserter og kaker uten sukker, sÞtningsmidler eller hvetemel, men jeg spiser for mye av dem ogsÄ. Skal til London pÄ shopping til vÄren og jeg vil fÞle meg bedre da.

Skrevet

Tusen takk! Hva gjÞr du i selskaper? Jeg faller utpÄ bare av et lite kakestykke. Klarte seks uker fÞr jul, nÄ putter jeg alt i munnen. Jeg lager ofte sunne desserter og kaker uten sukker, sÞtningsmidler eller hvetemel, men jeg spiser for mye av dem ogsÄ. Skal til London pÄ shopping til vÄren og jeg vil fÞle meg bedre da.

Bare hyggelig, husk at alt er mulig, kan vÊre tungt de fÞrste dagene/ukene pÄ "avvenning", men plutselig er det en naturlig del av livet ditt. Seks uker uten sÞtsaker er bra! Da jeg var pÄ kaffebesÞk hos besteforeldrene mine, sa jeg at jeg var mett og forsynte meg ikke av noe av kakene. Neste gang blir jeg nok Ä si at jeg ikke spiser sÞtsaker og kanskje ogsÄ si at kroppen min responderer dÄrlig pÄ sÞtsaker, at jeg ikke synes det er noe hyggelig med sukkerabstinenser, da kan ikke de si "jo, du synes det er hyggelig med sukkerabstinenser". GÄr ogsÄ an Ä si at du har fÄtt en ny livsstil eller Ä si "jeg fÞler meg bedre uten sÞtsaker". Da kan ikke motparten si "Nei, det gjÞr du ikke". Bare referer til deg selv i stedet for Ä si f.eks. "sÞtsaker er usunt", for da kan folk ta seg nÊr av det.

Skrevet

Jeg er ekstremt sukkeravhengig, og klarer Ä finne opp en million unnskyldninger for hvorfor jeg kan spise godteri. NÄ har jeg hatt godtestopp i 2,5 uke. Men i  denne perioden sÄ fÄr jeg spise hva jeg vil av mat. NÄ liker jeg mest sunn mat, sÄ da gÄr det greit. Og jeg drikker mye options kakao, gÄr mye i frosne bÊr, smoothie, spiser sukkerfri sjokolade en gang iblant. Og nÄr jeg fÞler jeg er kvitt suget, sÄ skal jeg bli mer nÞye med maten og.

Skrevet

Jeg er som en narkoman i forhold til sukker. Det eneste som fungerer er totalavhold, en liten smakebit kan fort bli nye mÄneder med godtespising (store mengder), vektoppgang, elendig form og nedstemthet.

Jeg lever med et lavkarbokosthold. Da har jeg det aller best :)

Ja, det er vanskelig til tider, men jeg kjemper pÄ.

Anonymous poster hash: 8c640...ada

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...