Gå til innhold

Som om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg sier: "når du sier at jeg er penere med sminke, er det som om du sier at jeg ikke er pen uten". mener samboer at det er totalt feil, siden det absolutt ikke det han mener. Blir det feil av meg å si dette? Det er jo slik jeg tolker det, derfor jeg sier "som om". Hvordan bruker du uttrykket "som om"? 

Anonymous poster hash: 92c24...ef8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tolker ordene som du - men han forventer litt at du skjønner hva han tenkte da han sa det. Slik funker det beklageligvis ikke. Kommunikasjon i parforholdet er ikke så enkelt alltid...

Skrevet

Det er vel riktig bruk av "som om". Tror samboeren din mener det er feil fordi han mener du er pen uten også. Bare penere med.

Anonymous poster hash: 836c7...250
Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men jeg ville utrykt meg annerledes. Når du sier "som om" i denne setningen konstaterer du noe HAN mener, og det forstår jeg at han reagerer på. Jeg ville formulert det slik:

"Når du sier jeg er penere med sminke tolker jeg det slik at du ikke synes jeg er pen uten sminke"

Da er det din tolkning av utsagnet dom er det viktige i setningen, og du legger ikke ord i munnen hans.

Anonymous poster hash: 56ec8...6b7

Skrevet

Grammatisk er d korrekt...

Men når noen sier "du er penERE med sminke", då er du pen UTEN sminke, men penere med, tenker jeg :)

"Du er pen med sminke" - da er du kanskje ikke pen uten... ;)

Generelt så sier menn aldri bevisst stygge ting til kjæresten sin (dog kan de være klønete, men d er fortsatt godt ment!)!

Kvinnfolk må som regel tolke alt i verste mening :P

Anonymous poster hash: 3025d...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...