Svins&Småsvansene Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Jada, jeg - av alle mennesker- har nå gått i fella og bestilt sett fra skappeldamene jeg også. Nå snør det vel kremboller i helvete antar jeg... Men når man nå en gang er i permisjon og har tida og muligheten, så får det stå til. Ikke strikka siden ungdomskolen antar jeg, så dette blir interressant hehe;) gode muligheter for friskt ordforråd og aggresjonsutbrudd og, skulle jeg tro... Men det jeg altså lurte på (..det er et poeng her et sted, nemlig!) var dette med pinnestørrelse for en kav strikkenybegynner som meg. Ser av oppskriften at det anbefales strl 7, 80 cm rundpinne. Det hadde de ikke inne disse skappeldamene, så jeg bestilte strl 6, 80 cm istedet. Har jeg nå gjort det ENDA verre for meg selv, eller kan denne størrelsen også funke for en fersking? Antar jeg bare ikke må strikke for hardt eller noe? På forhånd takk for tips:)
Hjertefru Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Strikka skappelgenser på rundp nr 7. Så 6.8 høres greit ut. Strikka fra oppskrifta i skappelgenserboka. Der sto det 7. Har aldri hørt om disse desimalene, 6.8 osv. Men det finnes sikkert,er ikke noen veldig erfaren strikker selv. Pinnen jeg brukte var av et slags tremateriale. Lykke til, skappelgenseren er fin å begynne med for oss som ikke er så drevne.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Strikka skappelgenser på rundp nr 7. Så 6.8 høres greit ut. Strikka fra oppskrifta i skappelgenserboka. Der sto det 7. Har aldri hørt om disse desimalene, 6.8 osv. Men det finnes sikkert,er ikke noen veldig erfaren strikker selv. Pinnen jeg brukte var av et slags tremateriale. Lykke til, skappelgenseren er fin å begynne med for oss som ikke er så drevne. Tror hun mente pinnestr 6, og at den var 80cm .. Anonymous poster hash: cc932...df9
Svins&Småsvansene Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2015 Mulig jeg er heeeelt på bærtur, men jeg har skjønt det sånn at strl 6 er selve "bredden" på pinnen, mens 80 er lengde på tråden mellom pinnene? (Ikke le alt for høyt da strikkedamer, om jeg bommer grovt her;) Men da tar jeg sjangsen på strl 6, får pakka idag så hadde liksom ikke lyst til å vente til jeg får tak i ny pinne også!
Hjertefru Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Strikka skappelgenser på rundp nr 7. Så 6.8 høres greit ut. Strikka fra oppskrifta i skappelgenserboka. Der sto det 7. Har aldri hørt om disse desimalene, 6.8 osv. Men det finnes sikkert,er ikke noen veldig erfaren strikker selv. Pinnen jeg brukte var av et slags tremateriale.Lykke til, skappelgenseren er fin å begynne med for oss som ikke er så drevne. Tror hun mente pinnestr 6, og at den var 80cm .. Anonymous poster hash: cc932...df9 ja, da gir det mening
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Mulig jeg er heeeelt på bærtur, men jeg har skjønt det sånn at strl 6 er selve "bredden" på pinnen, mens 80 er lengde på tråden mellom pinnene? (Ikke le alt for høyt da strikkedamer, om jeg bommer grovt her;) Men da tar jeg sjangsen på strl 6, får pakka idag så hadde liksom ikke lyst til å vente til jeg får tak i ny pinne også! Du har helt rett i det Om du stikker slakt vil det være greit å bruke to nr.mindre, men om du strikker normalt eller stramt kan du ende opp med for lite garn og for liten genser. Anonymous poster hash: 3267c...ff8
Svins&Småsvansene Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2015 Mulig jeg er heeeelt på bærtur, men jeg har skjønt det sånn at strl 6 er selve "bredden" på pinnen, mens 80 er lengde på tråden mellom pinnene?(Ikke le alt for høyt da strikkedamer, om jeg bommer grovt her;)Men da tar jeg sjangsen på strl 6, får pakka idag så hadde liksom ikke lyst til å vente til jeg får tak i ny pinne også! Du har helt rett i det Om du stikker slakt vil det være greit å bruke to nr.mindre, men om du strikker normalt eller stramt kan du ende opp med for lite garn og for liten genser. Anonymous poster hash: 3267c...ff8 Ok, da skjønte jeg litt mer av greia:) hm, kanskje jeg rett og slett bør ta meg en tur og se etter pinne i strl 7 altså. Har jo hørt at skappelgenseren har en tendens til å bli ganske stor, men regna med det ville gå greit siden jeg ikke akkurat er noen pipestilk selv. Så kanskje pinnestrl 6 bør utgå på første forsøket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå