Gå til innhold

Råd for å redde ekteskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips til oss? Hva vi kan jobbe med? Som fungerte for dere kanskje?

Han vil ikke gå å snakke med noen profesjonelle. Jeg vil prøve en siste runde, da jeg sitter meg stor skyldfølese for at jeg frarøver jenta mi å vokse opp med en mamma og pappa om jeg drar. Ingen ting jeg ønsker meg mer enn at vi skal fungere som en familie, men det er vanskelig når lillemor sliter med å sove(hadde kolikk når hun var lita). De gangene hu sover så sitter han på pc eller er ute med venner. Vil tro vi har de vanlige problemene, krangler om penger, sex, elsker meg ikke, han gjør ikke noe(noe han faktisk gjør, men jeg ikke greier å akseptere) blabla.. 

Anonymous poster hash: cf314...a52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon.

Og en tur på familievernkontoret kan være til hjelp (selv om du sier han ikke vil.)

Anonymous poster hash: 6b0ee...737

Skrevet

Hvis han ønsker, som deg, at dere skal leve sammen som en familie så er nok samtaleterapeut en idé.

Det kan også være lurt å slå av tv- en en kveld i uka. Ta et par glass vin og høre på musikk. Snakke sammen uten at det negative er i fokus.

Skrevet

Dere bør jo snakke sammen, ha en åpen og ærlig kommunikasjon. Hva vil du og hva vil han? Hvilke konflikter bør dere fokusere på akkurat nå, og hvilke kan ligge i ro en stund? Prøv å få satt ord på følelsene dine, fortell han hva du føler når han gjør sånn og sånn. Viktig at dere har et jeg-budskap og ikke et du-budskap. Du-budskap kritiserer den andre, og vil mest sannsynlig få den andre i forsvarsposisjon, og det ender ikke alltid like godt. Ved å fortelle hva du føler når han sitter oppe hele natta for eksempel, lar du han få vite DINE følelser, istedenfor å si at han er dum som sitter oppe hele natta.

Ekteskap er som regel ikke et maskineri som bare går i det uendelige, det må vedlikeholdes og av og til må noen deler fornyes ved å blant annet tenke nytt eller endre meninger. Man skal ikke gå på akkord med seg selv, men respektere deg selv like mye som du respekterer den andre. Og det gjelder begge veier. Velg dine kamper, og la ting som egentlig ikke er viktig bare renne ut i sanden. Dere er to som skal vedlikeholde dette, og dere skal begge to ha det bra.

Jeg leste en gang en som sa at et ekteskap overlever så lenge ikke begge to gir opp samtidig, for det er ikke til å stikke under en stol at noen ganger er man bare drittlei. Men så lenge den andre parten ikke gir opp, men fortsatt vedlikeholder dette på en bra nok måte så vil den andre parten ta sin del når den tid kommer.

Lykke til, håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

Hva med og få barnevakt og ta dere en hotell weekend :D 

Prøv og tenk etter hvorfor det i hele tatt ble dere 2, hvorfor ble du forelsket i hverandre, prøv og tenn de følelsene igjen. Jeg tror at en helg uten unger,mas og krav vil gjøre dere godt. Gå på kino, spis ute, ha masse sex, prat om gamle gode minner, alt dere har opplevd sammen, alt det morsomme dere har gjort sammen. Kanskje det er lettere og få han i snakk da enn at du forteller omalt du er missfornøyd med. Dere må få igjen gnisten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...