Gå til innhold

Kan jeg jobbe i permisjonstiden som selvstendig næringsdrivende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Rett før jeg ble gravid startet jeg mitt eget firma hvor jeg driver med rådgivning. Siden jeg ble gravid og var i dårlig form den første tiden har jeg ikke hatt mye inntekt fra dette firmaet. Jeg får derfor ikke noe foreldrepenger for dette. Jeg har hatt en annen jobb ved siden av firmaet mitt som foreldrepengene blir beregnet fra.

 

Det jeg lurer på er om jeg har lov til å drive firmaet mitt med rådgivning mens jeg fortsatt er i permisjon?

 

Hvor kan jeg finne mer info om dette?



Anonymous poster hash: 5d1bc...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg fikk som svar var at man kunne tjene penger men ikke jobbe :) Har du enkeltmannsforetak?

 

Et forslag er å søke om gradert uttak der du feks jobber 20%, (tilsvarende 1 dag i uken ) Jeg ville snakket med NAV om det sånn rent praktisk siden du søker  permisjon fra en jobb, men skal jobbe i en annen.

 

Jeg tror likevel du kan få til at du jobber gradert, da vil permisjonen din bli forlenget tilsvarende.  

 

Det jeg er usikker på er om din arbeidsgiver må signere på at det er greit for da vil du jo komme senere tilbake til den jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk som svar var at man kunne tjene penger men ikke jobbe :) Har du enkeltmannsforetak?

 

Et forslag er å søke om gradert uttak der du feks jobber 20%, (tilsvarende 1 dag i uken ) Jeg ville snakket med NAV om det sånn rent praktisk siden du søker  permisjon fra en jobb, men skal jobbe i en annen.

 

Jeg tror likevel du kan få til at du jobber gradert, da vil permisjonen din bli forlenget tilsvarende.  

 

Det jeg er usikker på er om din arbeidsgiver må signere på at det er greit for da vil du jo komme senere tilbake til den jobben. 

Man kan bare ta ut gradert uttak fra hovedjobben.

Hi kan ikke jobbe OG ha permisjon.

 

Anonymous poster hash: 6e186...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare jobbe gradert i en jobb leste jeg. Så da er det vel en mulighet, men snakk med nav.

Ja ser at det ikke står hovedjobb lengre så da det vel nå :)

 

Anonymous poster hash: 6e186...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...