Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Har lærere lov til å ta elevene hardt i armen for å få de til å gå ut i friminuttet? Skrike til de og slå hardt i bordet om de ikke hører etter? Anonymous poster hash: d6032...aa7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Nei, de har vel ikke det. Men jeg kan godt skjønne frustrasjonen. Hvor gammelt er dette barnet da? Som ikke hører etter? De har endel flere barn å ta seg av og når de da må bruke masse tid på å få en unge ut, skjønner jeg godt at de blir sinte. Anonymous poster hash: f1051...b4f
sug lut Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Det bør de ha. Om du vil unngå det får du oppdra ungen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Det gjelder en hel skoleklasse 1-3 trinn. HI Anonymous poster hash: d6032...aa7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 De har vell lov til å holde så fast som er nødvendig for å geleidet ungen dit den skal. Både å slå i bordet og heve stemmen er så vidt jeg vet (heldig vis) i utgangspunktet lovlig. Anonymous poster hash: 21909...8c9
skinnfilla Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Det bør de ha. Om du vil unngå det får du oppdra ungen.Er så enig med deg! Tenk å bruke store deler av timen på å prøve å få ro i klassen, få elevene ut ol så må man være dritpedagogisk , hele dagen i gjennom , fordi foreldre ikke tar ansvar og tør stå imot barna sine. Snakker ikke om barn med diagnoser, for de regner jeg med får oppfølging som de skal.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Det gjelder en hel skoleklasse 1-3 trinn. HI Anonymous poster hash: d6032...aa7 Imponerende mange armer på læreren. ... Anonymous poster hash: e61c5...625
sug lut Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Det gjelder en hel skoleklasse 1-3 trinn. HI Anonymous poster hash: d6032...aa7 Imponerende mange armer på læreren. ... Anonymous poster hash: e61c5...625 Og imponerende mange dritunger i ett rom.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Høres kanskje ut som dårlig klasseledelse. Lærere som skriker er generelt ikke gode lærere. Samtidig som det virker merkelig på meg at 1-3 klassinger ikke går ut når det er friminutt. Anonymous poster hash: 7fe7e...1a0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Håper virkelig det er lov, folk som ikke tåler slikt får oppdra ungene sine. Min unge er i skikkelig trøbbel hvis han ikke oppfører seg på skolen, virker som vi er unntaket heller enn regelen her vi bor. Anonymous poster hash: 8a124...f0e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Lov og lov... Hva er "å ta hardt i armen"? Det er lov å holde barnet fast. Og nei, jeg tror ikke det har kommet noen lov med forbud mot å bli sint. Siden en lærer må bli sint på et så lavt klassetrinn, så er jeg redd for to ting, gjerne i kombinasjon. Klassen er en gjeng ufordragelige, bortskjemte drittunger, sånne finnes, i alt for stort antall. I tillegg kan det være at læreren er på feil trinn i skolen. Jeg er lærer selv, og hadde ikke holdt ut en uke i småskolen, men elsker jobben min i videregående. Anonymous poster hash: 05e1b...11d
skinnfilla Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Min datter har en veldig flink lærer. Hun er rundt 50 og finner seg ikke i noe tull. Hun er streng, rettferdig og forventer god oppførsel. Hun er også veldig god på ros, oppløftning og hjelper til på alle områder. Ungene er veldig glad i henne og jobber på for å gjøre henne glad . De belønnes med pogmerker, som de legger i et glass. De får merkene for ting som å vise hensyn, lytte, trøste ,"se de andre" , hjelpe osv. Når glasset er fullt får hele klassen en belønning i form av utflukt, hjemmelagde boller, film,
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Jeg går på videregående å vi hadde en lærer som alltid skreik til elevene så jeg gikk videre med det. Han fikk klar beskjed fra høyeste hold at det sånn oppførsel var ikke lov. Etter det har han heldigvis sluttet å skrike til elevene. Anonymous poster hash: 19014...730
QueeenBeee Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Er det ungen som har fortalt dette? Mulig du må ta det med en klype salt. Unger er flinke til å overdrive. Hadde en hendelse med bussjåføren som kjører her, dette fra da jeg tok bussen. Sjåføren måtte hver dag så og si uten unntak si i fra at de måtte huske busskort. Ellers så måtte han slutte å ta dem med, han fikk ikke lov av fylkeskommunen. Dette ble sakt uten kjefting og på en ordentlig måte. Søskenbarnet til en venninne av meg tar den bussen, så kom min venninne å fortalte at lille søte uskyldige søskenbarnet hadde fått storkjeft, sjåføren hadde ropt og truet med å hive dem av bussen. Så tanten skulle ta dette videre. Slikt kunne man da ikke holde på. Hun ble temmelig lang i maska da jeg fortalte hvor langt i fra sannheten det var. Her holdt sjåføren på å få kjempe trøbbel kun på grunn av at ungene ikke tålte at han sa i fra på rett måte. Sjekk ut hva som er sant før du gjør noe drastisk. Mannen min jobbet i en barnehage her i byen, der var det en unge som syns det var veldig gøy å løfte brillene og stikke han i øye. Han sa i fra på en rolig måte at det ikke lov. Den ungen ble kjempe sint og skulle få pappan sin og storebror til å banke han fordi han var slem med han/henne. For den del så hadde vi en lærer som slo i stykker pekestokken fordi vi ikke hørte etter på skolen. Ingen av oss som tok skade av dette, men vi fulgte med etter det. Uten at det var på grunn av frykt.
BareMas Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Er det ungen som har fortalt dette? Mulig du må ta det med en klype salt. Unger er flinke til å overdrive. Hadde en hendelse med bussjåføren som kjører her, dette fra da jeg tok bussen. Sjåføren måtte hver dag så og si uten unntak si i fra at de måtte huske busskort. Ellers så måtte han slutte å ta dem med, han fikk ikke lov av fylkeskommunen. Dette ble sakt uten kjefting og på en ordentlig måte. Søskenbarnet til en venninne av meg tar den bussen, så kom min venninne å fortalte at lille søte uskyldige søskenbarnet hadde fått storkjeft, sjåføren hadde ropt og truet med å hive dem av bussen. Så tanten skulle ta dette videre. Slikt kunne man da ikke holde på. Hun ble temmelig lang i maska da jeg fortalte hvor langt i fra sannheten det var. Her holdt sjåføren på å få kjempe trøbbel kun på grunn av at ungene ikke tålte at han sa i fra på rett måte. Sjekk ut hva som er sant før du gjør noe drastisk. Mannen min jobbet i en barnehage her i byen, der var det en unge som syns det var veldig gøy å løfte brillene og stikke han i øye. Han sa i fra på en rolig måte at det ikke lov. Den ungen ble kjempe sint og skulle få pappan sin og storebror til å banke han fordi han var slem med han/henne. For den del så hadde vi en lærer som slo i stykker pekestokken fordi vi ikke hørte etter på skolen. Ingen av oss som tok skade av dette, men vi fulgte med etter det. Uten at det var på grunn av frykt. Vi hadde også en lærer som slo istykker pekestokken da jeg gikk ungdomsskolen, det eneste det resulterte i var at vi syntes det var hysterisk morsomt å se på at den litt eldre herremannen prøvde å teipe sammen stokken 😂 heldigvis var dette en av de bedre lærerne, så vi fulgte stort sett med på undervisningen, men noen ganger måtte vi bare tøye grensene for å få en reprise på den stokkhendelsen 😁
skinnfilla Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Er det ungen som har fortalt dette? Mulig du må ta det med en klype salt. Unger er flinke til å overdrive. Hadde en hendelse med bussjåføren som kjører her, dette fra da jeg tok bussen. Sjåføren måtte hver dag så og si uten unntak si i fra at de måtte huske busskort. Ellers så måtte han slutte å ta dem med, han fikk ikke lov av fylkeskommunen. Dette ble sakt uten kjefting og på en ordentlig måte. Søskenbarnet til en venninne av meg tar den bussen, så kom min venninne å fortalte at lille søte uskyldige søskenbarnet hadde fått storkjeft, sjåføren hadde ropt og truet med å hive dem av bussen. Så tanten skulle ta dette videre. Slikt kunne man da ikke holde på. Hun ble temmelig lang i maska da jeg fortalte hvor langt i fra sannheten det var. Her holdt sjåføren på å få kjempe trøbbel kun på grunn av at ungene ikke tålte at han sa i fra på rett måte. Sjekk ut hva som er sant før du gjør noe drastisk. Mannen min jobbet i en barnehage her i byen, der var det en unge som syns det var veldig gøy å løfte brillene og stikke han i øye. Han sa i fra på en rolig måte at det ikke lov. Den ungen ble kjempe sint og skulle få pappan sin og storebror til å banke han fordi han var slem med han/henne. For den del så hadde vi en lærer som slo i stykker pekestokken fordi vi ikke hørte etter på skolen. Ingen av oss som tok skade av dette, men vi fulgte med etter det. Uten at det var på grunn av frykt. Vi hadde også en lærer som slo istykker pekestokken da jeg gikk ungdomsskolen, det eneste det resulterte i var at vi syntes det var hysterisk morsomt å se på at den litt eldre herremannen prøvde å teipe sammen stokken heldigvis var dette en av de bedre lærerne, så vi fulgte stort sett med på undervisningen, men noen ganger måtte vi bare tøye grensene for å få en reprise på den stokkhendelsen vi hadde en herlig ,eldre mann som kastet ting på den som ikke satt i ro og fulgte med Det være seg kritt, svamp, lærebok eller skoen sin. Vi som satt i veien fikk klar beskjed om å dukke , så kastet han ! Haha , men han var god til å lære fra seg. Sto på hendene på kateteret en gang, med beina opp mot tavla, for å forklare vinkler
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Er det ungen som har fortalt dette? Mulig du må ta det med en klype salt. Unger er flinke til å overdrive. Hadde en hendelse med bussjåføren som kjører her, dette fra da jeg tok bussen. Sjåføren måtte hver dag så og si uten unntak si i fra at de måtte huske busskort. Ellers så måtte han slutte å ta dem med, han fikk ikke lov av fylkeskommunen. Dette ble sakt uten kjefting og på en ordentlig måte. Søskenbarnet til en venninne av meg tar den bussen, så kom min venninne å fortalte at lille søte uskyldige søskenbarnet hadde fått storkjeft, sjåføren hadde ropt og truet med å hive dem av bussen. Så tanten skulle ta dette videre. Slikt kunne man da ikke holde på. Hun ble temmelig lang i maska da jeg fortalte hvor langt i fra sannheten det var. Her holdt sjåføren på å få kjempe trøbbel kun på grunn av at ungene ikke tålte at han sa i fra på rett måte. Sjekk ut hva som er sant før du gjør noe drastisk. Mannen min jobbet i en barnehage her i byen, der var det en unge som syns det var veldig gøy å løfte brillene og stikke han i øye. Han sa i fra på en rolig måte at det ikke lov. Den ungen ble kjempe sint og skulle få pappan sin og storebror til å banke han fordi han var slem med han/henne. For den del så hadde vi en lærer som slo i stykker pekestokken fordi vi ikke hørte etter på skolen. Ingen av oss som tok skade av dette, men vi fulgte med etter det. Uten at det var på grunn av frykt. Vi hadde også en lærer som slo istykker pekestokken da jeg gikk ungdomsskolen, det eneste det resulterte i var at vi syntes det var hysterisk morsomt å se på at den litt eldre herremannen prøvde å teipe sammen stokken heldigvis var dette en av de bedre lærerne, så vi fulgte stort sett med på undervisningen, men noen ganger måtte vi bare tøye grensene for å få en reprise på den stokkhendelsen vi hadde en herlig ,eldre mann som kastet ting på den som ikke satt i ro og fulgte med Det være seg kritt, svamp, lærebok eller skoen sin. Vi som satt i veien fikk klar beskjed om å dukke , så kastet han ! Haha , men han var god til å lære fra seg. Sto på hendene på kateteret en gang, med beina opp mot tavla, for å forklare vinkler Hahaha, høres ut som hærlige lærere Anonymous poster hash: 700d3...65a
QueeenBeee Skrevet 22. januar 2015 #18 Skrevet 22. januar 2015 Er det ungen som har fortalt dette? Mulig du må ta det med en klype salt. Unger er flinke til å overdrive. Hadde en hendelse med bussjåføren som kjører her, dette fra da jeg tok bussen. Sjåføren måtte hver dag så og si uten unntak si i fra at de måtte huske busskort. Ellers så måtte han slutte å ta dem med, han fikk ikke lov av fylkeskommunen. Dette ble sakt uten kjefting og på en ordentlig måte. Søskenbarnet til en venninne av meg tar den bussen, så kom min venninne å fortalte at lille søte uskyldige søskenbarnet hadde fått storkjeft, sjåføren hadde ropt og truet med å hive dem av bussen. Så tanten skulle ta dette videre. Slikt kunne man da ikke holde på. Hun ble temmelig lang i maska da jeg fortalte hvor langt i fra sannheten det var. Her holdt sjåføren på å få kjempe trøbbel kun på grunn av at ungene ikke tålte at han sa i fra på rett måte. Sjekk ut hva som er sant før du gjør noe drastisk. Mannen min jobbet i en barnehage her i byen, der var det en unge som syns det var veldig gøy å løfte brillene og stikke han i øye. Han sa i fra på en rolig måte at det ikke lov. Den ungen ble kjempe sint og skulle få pappan sin og storebror til å banke han fordi han var slem med han/henne. For den del så hadde vi en lærer som slo i stykker pekestokken fordi vi ikke hørte etter på skolen. Ingen av oss som tok skade av dette, men vi fulgte med etter det. Uten at det var på grunn av frykt. Vi hadde også en lærer som slo istykker pekestokken da jeg gikk ungdomsskolen, det eneste det resulterte i var at vi syntes det var hysterisk morsomt å se på at den litt eldre herremannen prøvde å teipe sammen stokken heldigvis var dette en av de bedre lærerne, så vi fulgte stort sett med på undervisningen, men noen ganger måtte vi bare tøye grensene for å få en reprise på den stokkhendelsen vi hadde en herlig ,eldre mann som kastet ting på den som ikke satt i ro og fulgte med Det være seg kritt, svamp, lærebok eller skoen sin. Vi som satt i veien fikk klar beskjed om å dukke , så kastet han ! Haha , men han var god til å lære fra seg. Sto på hendene på kateteret en gang, med beina opp mot tavla, for å forklare vinkler Hahaha, høres ut som hærlige lærere Anonymous poster hash: 700d3...65a Den siste der skulle ikke vøre anonym
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #19 Skrevet 22. januar 2015 Hva skal man gjøre da Hi om flere i klassen nekter å gå ut og det ikke er mulig å snakke til de? Kanskje en utvisning på 2-3 dager ville vært bedre? Da ville i alle fall foreldrene måtte ta tak i det siden de måtte ta seg fri fra jobb. Anonymous poster hash: 78ddd...7b2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #20 Skrevet 22. januar 2015 Bomullsbarnas generasjon tåler jo tydeligvis ikke verken å bli tatt i eller bli snakket hardt til. Anonymous poster hash: fad79...b3a
BareMas Skrevet 22. januar 2015 #21 Skrevet 22. januar 2015 Er det ungen som har fortalt dette? Mulig du må ta det med en klype salt. Unger er flinke til å overdrive. Hadde en hendelse med bussjåføren som kjører her, dette fra da jeg tok bussen. Sjåføren måtte hver dag så og si uten unntak si i fra at de måtte huske busskort. Ellers så måtte han slutte å ta dem med, han fikk ikke lov av fylkeskommunen. Dette ble sakt uten kjefting og på en ordentlig måte. Søskenbarnet til en venninne av meg tar den bussen, så kom min venninne å fortalte at lille søte uskyldige søskenbarnet hadde fått storkjeft, sjåføren hadde ropt og truet med å hive dem av bussen. Så tanten skulle ta dette videre. Slikt kunne man da ikke holde på. Hun ble temmelig lang i maska da jeg fortalte hvor langt i fra sannheten det var. Her holdt sjåføren på å få kjempe trøbbel kun på grunn av at ungene ikke tålte at han sa i fra på rett måte. Sjekk ut hva som er sant før du gjør noe drastisk. Mannen min jobbet i en barnehage her i byen, der var det en unge som syns det var veldig gøy å løfte brillene og stikke han i øye. Han sa i fra på en rolig måte at det ikke lov. Den ungen ble kjempe sint og skulle få pappan sin og storebror til å banke han fordi han var slem med han/henne. For den del så hadde vi en lærer som slo i stykker pekestokken fordi vi ikke hørte etter på skolen. Ingen av oss som tok skade av dette, men vi fulgte med etter det. Uten at det var på grunn av frykt. Vi hadde også en lærer som slo istykker pekestokken da jeg gikk ungdomsskolen, det eneste det resulterte i var at vi syntes det var hysterisk morsomt å se på at den litt eldre herremannen prøvde å teipe sammen stokken heldigvis var dette en av de bedre lærerne, så vi fulgte stort sett med på undervisningen, men noen ganger måtte vi bare tøye grensene for å få en reprise på den stokkhendelsen vi hadde en herlig ,eldre mann som kastet ting på den som ikke satt i ro og fulgte med Det være seg kritt, svamp, lærebok eller skoen sin. Vi som satt i veien fikk klar beskjed om å dukke , så kastet han ! Haha , men han var god til å lære fra seg. Sto på hendene på kateteret en gang, med beina opp mot tavla, for å forklare vinkler Hoho!! Høres ut som den læreren vi hadde, han var helt klart en av de bedre 😂
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #22 Skrevet 22. januar 2015 Hvordan kan du vite at læreren har gjort dette? Er du assistent? Jeg hadde ikke gjort det på den måten. Men noen ganger må man ta tak i ungene og hjelpe de ut. Hender jeg må både rope og bruke fløyte for å få de til å høre. Man skal ikke tro alt ungene forteller når de kommer hjem, mange juger så det renner av de. Og mest sannsynlig har ikke læreren gjort noe som helst galt. Skal man jobbe med barnetrinnet må man ha ganske god tålmodighet og relativt stor forkjærlighet for barn. Da går man ikke over streken om man kan unngå det! Jeg har ikke noe problem med verken å slå i pulten, ta ungene i armen eller irettesette med streng stemme. Men, jeg tror noen unger trenger hardere tilsnakk enn andre. Blir ungene helt kaotiske og aggressive ser jeg null problem med å ta et fast tak i armen. Man får verken blåmerker eller psykiske problemer av det. Kanskje litt oppdragelse, men det er tydeligvis på sin plass. Anonymous poster hash: 2a6ec...160
lover Skrevet 22. januar 2015 #23 Skrevet 22. januar 2015 Det bør de ha. Om du vil unngå det får du oppdra ungen. enig. (om jeg fikk det til gar jeg også likt dette innlegfet grønn guriant med rall, betyr det liker?)
sug lut Skrevet 22. januar 2015 #24 Skrevet 22. januar 2015 Det bør de ha. Om du vil unngå det får du oppdra ungen. enig. (om jeg fikk det til gar jeg også likt dette innlegfet grønn guriant med rall, betyr det liker?) Fnis. Ja, det har du klart. Og jeg synes stavinga di har blitt helt fortryllende, ny telefon eller bare pølsefingre? Grønn guriant med rall, haha!
I scream for icecream! Skrevet 22. januar 2015 #25 Skrevet 22. januar 2015 Det bør de ha. Om du vil unngå det får du oppdra ungen. enig. (om jeg fikk det til gar jeg også likt dette innlegfet grønn guriant med rall, betyr det liker?) Fnis. Ja, det har du klart. Og jeg synes stavinga di har blitt helt fortryllende, ny telefon eller bare pølsefingre? Grønn guriant med rall, haha! Hahaha! Grønn guriant med rall? Jeg skjønner ikke en gang hva det skal bety! Fnis! Jeg har forresten hatt lærere som har vasket barnas munn med såpe, kastet ting på elever, i veggen og ut av vinduet. Ler av det den dag idag og kan ikke akkurat si vi led noen nød. Men særlig pedagogisk var det vel ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå