Gå til innhold

Hjelp! Hjertet mitt slår så ujevnt!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere måneder har jeg opplevd at helt uten forvarsel blir hjerteslagene kjempetunge og går utrolig tregt (hvert andre sekund ca.). Det blir vanskelig å puste, jeg begynner å svette og kjenner en slags prikking/kribling i hele kroppen. Sånn holder det på tre-fire slag og så stabiliserer rytmen seg igjen. Det begynte i det små i sommer og kom oftere og oftere over noen måneder. I jula roet det seg, og kjente ikke mer enn et par-tre ganger i uka, men i går ettermiddag holdt det på i flere timer! Legen sier at det er fordi jeg ikke spiser nok (!!), men jeg er naturlig tynn (har tynne foreldre) og spiser godt og variert slik jeg alltid har gjort, jeg bare legger ikke på meg selv om jeg går inn for det. Jeg har tatt EKG to ganger. Den ene gangen fordi jeg våknet midt på natta av et kjempetrykk i brystregionen som strålte opp gjennom haken, ansiktet og til hodet. Jeg har aldri opplevd noe liknende tidligere, og var skikkelig dårlig. Legen mente det var reflux-smerter, men jeg har ikke reflux. Andre EKG noen måneder senere viste at hjerterytmen er jevn, men noe treg. Jeg vet selv at under begge EKGene har hjertet slått normalt og at de ikke ville se noe på dem. Det er ekkelt, for jeg synes ikke jeg blir tatt på alvor, men jeg er kanskje litt hysterisk? Noen som har hatt liknende erfaringer?

Anonymous poster hash: fa401...66c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få en ekg som går over lengre tid, feks et døgn. Målet er å få med seg "anfallene" dine. Det bør helt klart finnes ut av siden de kommer så ofte, og siden du er på dette forumet er du gjerne ikke over 70 heller?

Anonymous poster hash: 2d33e...8e7

Skrevet

Nei, jeg er i midten av trettiårene... 

Anonymous poster hash: fa401...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...