Gå til innhold

Samlivsbrudd med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd å gå fra hverandre med en relativt liten baby?

Ble foreldre for første gang for 6 mnd siden, og jeg vil nå ut av forholdet.

Jeg orker ikke mer, og er stort sett bare ulykkelig når jeg er i nærheten av ham. Jeg lurer på hvordan det egentlig er med fordeling av tid med barnet osv når det er så ungt. Sånn som det er nå så nekter han å la meg ta med ungen noe sted og overnatte ( for eksempel til mamma ) og siden jeg går på AAP så mener han at min økonomiske situasjon gjør at jeg ikke vil få barnet. Føler meg egentlig som et gissel

, jeg vil ut men vil jo ikke "miste" barnet mitt.

Vil legge til at han er kjempeflink med datteren vår, og jeg vil at de skal ha et godt forhold selv om vi ikke har det.

Anonymous poster hash: 842c9...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt delt samvær når babyen er så liten, om du ammer f.eks. så vil det være naturlig at baby bor med deg og at han har samvær med dere sammen. Da er babyen for liten til at han kan ha den over f.eks. et par dager.

Anonymous poster hash: 073ec...22e
Skrevet

Hvor lenge har dere slitt med forholdet? Det første året med barn er gjerne unntakstilstand for de fleste. Og det er dessverre oftest da folk går fra hverandre. Hold ut enn så lenge, og jobb med forholdet og kommunikasjonen.

Anonymous poster hash: 04d23...a4c

Skrevet

Han nekter deg å ta med barnet, hvordan gjør han dette? Stopper deg fysisk, med trusler om vold/politianmeldelse etc.?

Får en magefølelse ut fra det du skriver om at fyren er usunt kontrollerende. I såfall, gjør deg selv en tjeneste og bryt ut nå mens barnet er så lite at det automatisk følger deg. Ikke la deg påvirke av hans forsøk på å kontrollere deg og psyke deg ut.

Anonymous poster hash: 3d683...100

Skrevet

Det er selvfølgelig du som skal ha barnet hos deg! Du er vel i permisjon. Ennå?!

Få hans permisjon overført til deg når du flytter.

Samvær for så små er noen timer i uka hjemme hos dere. Overnatting er ikke anbefalt før de er 3 år gamle. Nye retningslinjer.

Ring familievernkontoret. De kan fortelle deg mye.

Her kommer far ingen vei!!

Skrevet

Han kan forresten ikke nekte deg å dra noe sted med barnet og overnatte. Du er et fritt menneske! Du bestemmer selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...