Gå til innhold

Jobbintervju: "Hva er dine negative egenskaper"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du ha svart på spørsmålet ovenfor dersom du var på et jobbintervju for en stilling du virkelig anså som interessant, og hva hadde du svart på samme spørsmål dersom du skulle være helt ærlig?

Håper denne tråden kan bli litt morsom, samt gi inspirasjon til de som skal på jobbintervju i fremtiden :D

Anonymous poster hash: eae51...87b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var helt ærlig i forrige intervju. Ikke bare fikk jeg jobben, jeg fikk også mye godord om meg som person. Jeg husker ikke alt jeg sa, men jeg sa hvertfall at jeg er litt (for) stille og rolig.

Anonymous poster hash: 754c9...9b1

Skrevet

At jeg fort kan bli i ivrig og avbryte, mener ikke noe vondt med det og takler da tilsnakk.

Sa også at jeg et sta, det sa jeg også som positiv egenskap.

Skrevet

På jobbintervju: jeg prater litt for mye, kan være litt overaktiv/hyperaktiv

Ærlig: prater for mye, kommer ofte forsent😳

Anonymous poster hash: 75c39...802

Skrevet

At jeg er altfor kåt.

Anonymous poster hash: 14473...8f2
Skrevet

At jeg er altfor kåt.

Og hvordan merker dine kolleger og ledere det da, mener du ;P?

Anonymous poster hash: c8cfa...2cc

Skrevet

At jeg er altfor kåt.

At jeg gjør seksuelle tilnærmelser..

Heldigvis er jeg pen så har enda ikke blitt avvist :)

Skrevet

At jeg er altfor kåt.

At jeg gjør seksuelle tilnærmelser..

Heldigvis er jeg pen så har enda ikke blitt avvist :)

Haha, særlig ;).

Skrevet

Nå mente jeg ikke at jeg har prøvd på jobben..enda..

Men at jeg blir ikke avvist når jeg har prøvd med menn jeg har blitt kjent med andre steder.

Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: a185e...886
Skrevet

Synes dette er tidenes dårligste spørsmål og har heldigvis aldri fått det på intervju. Stiller det heller aldri til andre når jeg intervjuer.

En egenskap er ikke kun positiv eller negativ.

Anonymous poster hash: 27bc2...03f

Skrevet

At jeg er stille og litt sjenert særlig i begynnelsen, men når jeg blir kjent blir det bra. Og ikke glad i å snakke foran mye folk. Fikk jobben. Som inkluderer opplæring/støttefunksjon for hele bedriften!

Anonymous poster hash: 269b6...f53

Skrevet

At jeg fort kan bli litt frustrert om jeg ikke får til en spesiell oppgave så fort som jeg selv kunne ønske.

At jeg kan ha litt høye krav til meg selv

Anonymous poster hash: 56df8...5b7
Skrevet

Synes dette er tidenes dårligste spørsmål og har heldigvis aldri fått det på intervju. Stiller det heller aldri til andre når jeg intervjuer.

En egenskap er ikke kun positiv eller negativ. Anonymous poster hash: 27bc2...03f

Det er ikke svaret som er viktig her da, men hvordan man svarer. Viser om man er reflektert og selvbevisst osv. Takler rare spm, ærlig osv...

Anonymous poster hash: 269b6...f53

Skrevet

Signerer den. Å få personen til å snakke dritt om seg selv er totalt unødvendig, og enig med at de fleste egenskaper ved et menneske er verken udelt negative eller udelt positive. Har selv opplevd rare spørsmål, blant annet om jeg planlegger å få meg kjæreste, bli gravid, HVORFOR jeg ble alenemor (jepp, jeg hadde veeeldig lyst til å utbrodere om eksens vold, trusler og utroskap i et jobbintervju med noen jeg så for første gang i mitt liv). Synes heller man kan spørre om det er noen egenskaper som passer dårligere i jobben man søker, enn andre egenskaper.

Anonymous poster hash: 24bb2...814

Skrevet

Signerer den. Å få personen til å snakke dritt om seg selv er totalt unødvendig, og enig med at de fleste egenskaper ved et menneske er verken udelt negative eller udelt positive. Har selv opplevd rare spørsmål, blant annet om jeg planlegger å få meg kjæreste, bli gravid, HVORFOR jeg ble alenemor (jepp, jeg hadde veeeldig lyst til å utbrodere om eksens vold, trusler og utroskap i et jobbintervju med noen jeg så for første gang i mitt liv). Synes heller man kan spørre om det er noen egenskaper som passer dårligere i jobben man søker, enn andre egenskaper.

Anonymous poster hash: 24bb2...814

Å spørre om man planlegger å bli gravid er vel ikke engang lov? Man er i alle fall ikke tvunget til å svare på det.

Ut over det så prøver vel intervjuer gjerne å danne seg et bilde av søkeren som person, og stiller kanskje litt rare og personlige spørsmål for å få noen knagger å henge ting på. Å spørre om negative kvaliteter er ikke nødvendigvis for å få søkeren til å skulle sette seg selv i et dårlig lys, men for å se på evnen til selvinnsikt, reflektering og evt forslag til hvordan man kan takle utfordringene man har (alle har de, men forskjelilge typer og i varierende grad, og vi takler de på forskjellig måte, noe som kan være interessant for mange arbeidsgivere). Når jeg har fått det spørsmålet har jeg svart at jeg ikke liker å se på det som negative kvaliteter, men utfordringer.

Selv ble jeg spurt om hobbyer, og begynte å snakke om matlaging, at jeg hadde en matblogg, og da viste det seg at vi delte den interessen, og det endte med at vi snakket oss bort om smaker og oppskrifter :P 

Men det er jo grenser for hvor personlig man bør bli, og å spørre hvorfor du ble alenemor synes jeg var drøyt. Da bør man kunne tenke seg til at svaret ikke er så hjertelig, ei heller at det nødvendigvis er noe man har veldig behov for å dele med en fremmed. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...