Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber turnus og mannen jobber nesten bare kveld. I morgen har han er viktig møte flere timer unna og jeg skal på kveldsvakt. Er meningen svigermor skal passe barna. Men, så har 3-åringen blitt syk. Dårlig almenntilstand. Har ikke lyst til å dra i fra henne, og hun klamrer seg til meg.

Hadde dere brukt en sykt-barn-dag?

Anonymous poster hash: fd01f...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt hjemme.

Anonymous poster hash: 0a8a1...4ca

Skrevet

Hadde ikke blitt hjemme.

Anonymous poster hash: b743f...dc3
Skrevet

Hadde ikke blitt hjemme hvis det fortsatt var ok for svigermor å passe sykt barn. Noe jeg vet hadde vært ok her for min del

Anonymous poster hash: 9ffa8...bd5

Skrevet

Noen ganger lurer jeg på hvorfor det blir stilt slike spm på DIB. Man har a) som regel gjort seg opp en mening før man spør. Eller magefølelsen gir deg svar.

B ) Du risikerer å få en haug med damer på nakken som mener du snylter arbgiver og mest sannsynlig er du helt på jordet som kan tenke på å bli hjemme når du faktisk har pass til barnet. Hvordan barnet har det spiller ingen rolle.

Bli hjemme, du kjenner ungen din best!

Anonymous poster hash: 3e580...739

Skrevet

Det kan kun du avgjøre. Noen ganger fungerer det helt fint å la besteforeldre passe syke barn, andre ganger passer det ikke.

Anonymous poster hash: d36c8...d8e

Skrevet

Vi har en uføretrygdet besteforeldre, og en pensjonert besteforelder, og jeg bruker mye heller de enn sykt barn dag om de har mulighet til å stille opp. De har sjelden problemer med å passe syke barnebarn, og med få sykt barn dager ifht realiteten med små barn og barnehagens karantenetider er jeg glad jeg har noen å spørre når det trengs:)

Anonymous poster hash: 57964...f9d

Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg dratt på jobb. Ungene koser seg med mormor uansett. Hadde de ikke vært ok med å være med mormor når de er syke så hadde jeg blitt hjemme.

Det er du som kjenner barnet best og vet hva som er best for det. Gjør det magefølelsen din sier.

Skrevet

Hos oss ville farmor duget like godt som mamma, gutten er veldig trygg på henne og hun er faktisk tålmodigere enn meg. Om han bare vil sitte på fanget hennes og se på tv hele dagen vil hun gjør det med stor glede. Jeg ville derfor dratt på jobb.

Det blir noe annet hvis du føler at barnet vil bare være med deg eller er usikker på hvordan farmor vil takle en klengete og needy 3-åring.

Anonymous poster hash: eb1cb...419

Skrevet

Så lenge svigermor godtar å passe et sykt barn ville jeg gjort som planlagt.

Om mannens møte er et jobbmøte og barnet fortsatt er sykt i morgen ( mine pleier aldri være syke over et døgn) ville jeg blitt hjemme hvis svigermor ikke vol passe Pga sykdommen. Om mannens møte ikke er et jobbmøte får han bli hjemme.

Anonymous poster hash: 1c8f2...2ed

Skrevet

Hadde det vært svigermor som skulle passet hadde jeg vært hjemme selv, hadde det vært min "ste"mor hadde jeg dratt på jobb.

Skrevet

Her vil du jo få begge svar uansett, så ser ikke vitsen med å spørre her engang.

Men jeg hadde reist på jobb og latt svigermor passe, hun har nok tatt seg av et par syke unger før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...