Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Trenger en ny koffert som er stor. Skal pakke til 5 stk, så den bør være diger. Skal selvsagt ha noe annet å pakke i og, men med vogn og bilstol med på lasset vil jeg ha minst mulig :-) Anonymous poster hash: a06b5...71d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 vet ikke men tenk på max kg som er 32 kilo pr koffert på de fleste flyene. Anonymous poster hash: a4fec...e6a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 vet ikke men tenk på max kg som er 32 kilo pr koffert på de fleste flyene. Anonymous poster hash: a4fec...e6a Ja, jeg regner ikke med at vekta blir et problem. Er jo mest klær. Men er så kjedelig å reise med en koffert pr hode. Det har vi prøvd Anonymous poster hash: a06b5...71d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Samsonite, knallgod! Trilles på 4 hjul! Anonymous poster hash: 95a6e...72a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Samsonite, knallgod! Trilles på 4 hjul! Anonymous poster hash: 95a6e...72a Takk! Er den hard eller myk? 4 hjul hadde vært supert ja. Knota mye med bare 2 før Anonymous poster hash: a06b5...71d
Gjest Kira Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Ingen slår Samsonite på kvalitet og garanti. De er dyrere enn endel andre merker, men den jeg fikk til min konfirmasjon på begynnelsen av 90-tallet er fortsatt like fin Jeg har en hard på to hjul og en myk på fire hjul. Den myke er lett i vekt og veldig enkel å trille.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Vær obs på at mange flyselskaper har endret vektreglene og tillater ikke mer enn 20-22 kg per kolli uten å måtte betale for overvekt. Kjedelig, men det er faktisk bedre for flyplassansattes rygg å bære 2 kofferter på 20 kg hver enn én koffet à 32 kg. Vi reiser kjempe mye (bor i utlandet) og til flyturer har vi harde Samsonite kofferter med 4 hjul (såkalte swivel wheels). Samsonite lager i forskjellige prisklasser. Min mann har den dyreste modellen, den er mye lettere enn våre andre, men jeg liker ikke at den lukkes med glidelås. Min er basismodell i plast, noe tyngre med det er masse plass i den og den tåler røff behandling. Pakker du riktig kan du ha ganske skjøre ting i uten at de blir ødelagt. Til reiser der vi må være nøye med plassen (f.eks. kombinasjon av fly og tog), tar vi myke trillekofferter som har både håndtak og hjul til å trille og ryggsekk remser til å bære på ryggen. Lett, tar lite plass og har god plass til klær likevel (men ikke egnet til å ta med skjøre souvenirer hjem). Anonymous poster hash: c9385...e61
Mandala Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Jeg valgte sist hard plast, ikke noe dilldall inni, så selve kofferten veier minst mulig. Tror det er samsonite jeg endte opp med. Butikken hadde billigere kofferter i plast,men de veide mer og det var en annen type plast, mindre holdbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå