Gå til innhold

jeg vil arrangere babyshower for ei venninne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er så ille med det? Ha en jentekveld, hvor man feirer babyen i magen, spiser kake og gir gaver til den vordende moren.. ? Er det så fælt? Trodde jeg var snill som arrangerte dette jeg.

Anonymous poster hash: 3938b...8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er snill!

Anonymous poster hash: 4aa63...ee8

Skrevet

Så lenge du ikke inviterer Overlord går det nok bra ;)

Anonymous poster hash: dea41...04e

Skrevet

Så lenge du ikke inviterer Overlord går det nok bra ;)

Anonymous poster hash: dea41...04e

Hehe😂 Er nok ingen fare for det. Men synes det virket som om alle i den tråden syntes babyshower var hat!

Og jeg har aldri vært på babyshower før.

Skal invitere noen jeg ikke kjebner så godt, men som er god venn av den gravide.

Kjedelig hvis alle sitter der og egentlig ikke vil være der..

Skrevet

Drit i bim! Inviter og kos dykk:)

Skrevet

Elsker alt sånt! Inviter meg :)

Skrevet

Synes babyshower er kjempekoselig, synes reaksjonene her er overdrevne. "Hva hvis baby dør i magen", de fleste gleder seg over babyen som kommer og blir ikke mer skuffet hvis noe går galt hvis de har hatt en babyshower

Man kjøper også klær og utstyr til barnet før det fødes, så argumentet med at det er ille å sitte der med gavene uten baby er også overdrevet.

Det er misunnelige og smålige mennesker som ikke vil gi en gave ekstra som slenger så mye dritt, aldri hørt på makan.

Anonymous poster hash: c17f6...3e5

Skrevet

Da blir det babyshower😊

Takk damer😄

Skrevet

Elsker alt sånt! Inviter meg :)

☺😄

Skrevet

Det er mange i Norge som ikke liker babyshowers.

Jeg forstår ikke hvorfor du, eller andre, vil arrangere det.

Anonymous poster hash: 80db6...8e6

Skrevet

La oss ikke kalle det babyshower da.

Men samle en gjeng venninner og spise kake, prate og kose oss. Liker du ikke kake du?

Skrevet

Bare du ikke lager bleiekake og har idiotiske leker er det vel greit... 

Anonymous poster hash: eb64d...6bd
Skrevet

La oss ikke kalle det babyshower da.

Men samle en gjeng venninner og spise kake, prate og kose oss. Liker du ikke kake du?

Jeg liker ikke påtvungne tradisjoner hvor det er forventet at jeg skal kjøpe gaver. Jeg synes det er en uting. Dersom jeg ønsker å spise kaker klarer jeg fint å gjøre det med venninner uten pinlige bleiekaker, kleine leker og gavetvang.

Jeg liker tradisjonen i Norge med barselgaver.

Skrevet

Jeg fikk overraskende babyshower. Ikke den amerikanske varianten riktignok. Det var kjempestas. Gaver, god mat, gode venninner:) ikke noe leker eller tull, bare en fin kveld. En utrolig fin overraskelse. Og man må selvfølgelig ikke gi dobbelt opp med gaver.

Skrevet

Jeg syns babyshower er genialt. Man kan kose seg med kake og gaver. Slipper gavestyret når babyen er nyfødt og man har mer enn nok å konsentrere seg om der.

Men dropp babykaka. Kjenner jeg får vondt i meg med tanke på alle bleiene som ligger i friluft så lenge før de blir tatt i bruk, men leker er gøy.

Det med at enn om babyen dør. Ja, det blir det samme som å si at man ikke skal gjøre klart noe som helst før babyen er kommet.

Her inviterer vi kun folk som vi vet at er så nære at de kommer til å gi gave uansett. Vi baker kake og festen er et spleiselag og overraskelse til den kommende mor.

Trist at så mange ikke liker slike koselige adopterte tradisjoner. Det er jo koselig å få en unskyldning til å treffes i en travel hverdag.

Bare så det er sakt. Selv har jeg kun vært med å arrangere, har aldri fått selv. Mine barn er så store at det var ikke kommet til vår vennegjeng enda da de kom.

Skrevet

Håper ikke du er en venninne av Overlord da, da får du høre det :o

Når det er sagt så er du kjempe snill som bruker tiden din for å arrangere babyshower, håper mine venninner har lyst å arrangere det for meg før jeg klekker i juni ;)

Anonymous poster hash: 2b75b...370

Skrevet

Jeg arrangerte overraskelser-babyshower til venninnen min. Da hadde vi bleiekake, 1 lek der vi skulle ramse opp babyrelaterte ting av hele alfabetet(var mange morsomme forslag) også printet jeg ut et "skjema" der deltakerne fikk fylle inn hva de trodde at babyen bør å arve av foreldrenes trekk. Og lykkeønskninger for fremtiden. Mammaen ble veldig glad.

Vi spise en hærlig lunsj og koste oss masse. Hun fikk fine gaver og var kjemperørt.

Anonymous poster hash: 34101...bd8

Skrevet

Jeg liker ikke babyshower. Hadde fått hetta hvis noen arrangerte det for meg. Av og til går det faktisk galt før baby er født/ i fødsel. Syns ikke det er noe å feire før baby er her. Tenk så grusomt å sitte der med alt stashet fremme fortsatt (et par uker etter babyshower) men uten det du lengtet aller mest etter, nemlig babyen. Ville bare forsterket sorgen for mitt vedkomne. Jeg er IKKE en pessimistisk person, men er litt var på akkurat dette.

Takke meg til barselbesøk! Da må gjerne alle komme, hele tiden ;)

Anonymous poster hash: bbcd3...04e

Skrevet

Den virkelige verden er (heldigvis) ikke som bim/dib og de aller fleste er positive og hyggelige når de blir invitert til noe.

Gode venner som møtes kan da aldri bli feil?

Og vedr om det skulle gå galt har man da selv kjøpt inn ting på forhånd, så om man må pakke bort gaver eller ting man selv har kjøpt er det like vondt. Man kan ikke ta høyde for alt galt som kan skje i verden.

Skrevet

Synes babyshower er kjempekoselig, synes reaksjonene her er overdrevne. "Hva hvis baby dør i magen", de fleste gleder seg over babyen som kommer og blir ikke mer skuffet hvis noe går galt hvis de har hatt en babyshower

Man kjøper også klær og utstyr til barnet før det fødes, så argumentet med at det er ille å sitte der med gavene uten baby er også overdrevet.

Det er misunnelige og smålige mennesker som ikke vil gi en gave ekstra som slenger så mye dritt, aldri hørt på makan.

Hehe, argumentasjon blir lik den "hvorfor gå i dåp/gi dåpsgave, tenk om barnet dør i krybbedød", "hvorfor gå i bryllup, tenk om de skiller seg" osv. Like dumt.

Arranger hyggelig selskap for venninnen din! Har selv aldri opplevd å bli gjort stas på, så jeg personlig hadde satt pris på det, selv om jeg ikke har vært i en babyshower før og ikke er så kjent med konseptet.

Anonymous poster hash: 2c642...408

Skrevet

Hehe, argumentasjon blir lik den "hvorfor gå i dåp/gi dåpsgave, tenk om barnet dør i krybbedød", "hvorfor gå i bryllup, tenk om de skiller seg" osv. Like dumt.

Arranger hyggelig selskap for venninnen din! Har selv aldri opplevd å bli gjort stas på, så jeg personlig hadde satt pris på det, selv om jeg ikke har vært i en babyshower før og ikke er så kjent med konseptet.

Anonymous poster hash: 2c642...408

Jeg går utifra at du egentlig svarte meg, som ikke liker babyshower.

Nei, det er ikke det samme som dåp, bryllup, bursdag. Da feirer man en situasjon som er der, i øyeblikket.

Hehe, din argumentasjon blir som å si at jeg og mannen feirer ti årsbryllupsdag etter ett år, fordi vi kommer jo dit en dag. Eller å feire 100 års dagen din som 99 åring. Ting skjer faktisk. En nær venninne mistet et friskt og velskapt barn dagerfør fødsel. Tror hun var veldig glad for at ikke bleiekaken sto der og strødde salt i såret.

Og, det ER faktisk ikke alle som kjøper inn absolutt ALT før baby er født.

Anonymous poster hash: bbcd3...04e

Skrevet

Jeg kjøpte da inn alt av utstyr til den nye babyen selv om jeg hadde mistet et ufødt barn året før. Forventet absolutt  ikke at det ville skje igjen.

Arranger selskapet du og så får de komme de som vil :Nikke:

Anonymous poster hash: 843c3...32f
Skrevet

Når det gjelder argumentet om at noe kan skje barnet så vil jeg bare si at min venninne mistet jenta si to dager etter sin babyshower. Gavene hun fikk ble verdsatt og er noen av de få minnene hun har etter henne. Vondt på en måte ja, men også en del av datterens historie. 

Anonymous poster hash: 0e5e0...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...