Twintipp og himmelblå Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Skal alle ha med en tapasrett, hva er enkelt å lage, men samtidig litt spennende?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Dadler med bacon? Superenkelt og veldig godt. Like gode kalde også (men bør ikke ha stått siden i går da). Anonymous poster hash: 45548...61c
beef sister Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Spennende er det ikke akkurat, men saltbakte poteter er himmelsk.
MammantilNurket Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Endret 21. januar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Foccacia med aioli, saltbakte poteter, kjøttboller i tomatsaus (ganske enkelt, men tar litt tid å lage), asparges med bacon eller spekeskinke (bør helst serveres varmt), melon med spekeskinke, kjeks + ost + honning og valnøtter. Anonymous poster hash: 814bd...8fe
valnøtta Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Nam, må testes Men kan jeg spørre hvor du får tak i Hellmann's sennepspulver, aldri hørt om. Og hvilken olje er nøytral? Jeg aner virkelig ikke siden jeg omtrent aldri bruker olje
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2015 Tuuuuuusen takk for flotte tips dere:))))🙏
Mahem91 Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Tacolefse med snøfrisk, dill og røkelaks. Del opp i biter snadder!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Nam, må testes Men kan jeg spørre hvor du får tak i Hellmann's sennepspulver, aldri hørt om. Og hvilken olje er nøytral? Jeg aner virkelig ikke siden jeg omtrent aldri bruker olje Hellmann`s sennepspulver får du kjøpt i vanlig dagligvareforretning, i alle fall typ Meny, Ultra osv. Nøytral olje er feks rapsolje, solsikkeolje el.l. IKKE olivenolje eller annen lignende olje som smaker mye. Anonymous poster hash: b8376...cdf
valnøtta Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Nam, må testes Men kan jeg spørre hvor du får tak i Hellmann's sennepspulver, aldri hørt om. Og hvilken olje er nøytral? Jeg aner virkelig ikke siden jeg omtrent aldri bruker olje Hellmann`s sennepspulver får du kjøpt i vanlig dagligvareforretning, i alle fall typ Meny, Ultra osv. Nøytral olje er feks rapsolje, solsikkeolje el.l. IKKE olivenolje eller annen lignende olje som smaker mye. Anonymous poster hash: b8376...cdf Takk
MammantilNurket Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Nam, må testes Men kan jeg spørre hvor du får tak i Hellmann's sennepspulver, aldri hørt om. Og hvilken olje er nøytral? Jeg aner virkelig ikke siden jeg omtrent aldri bruker olje Hellmann`s sennepspulver får du kjøpt i vanlig dagligvareforretning, i alle fall typ Meny, Ultra osv. Nøytral olje er feks rapsolje, solsikkeolje el.l. IKKE olivenolje eller annen lignende olje som smaker mye. Anonymous poster hash: b8376...cdf Takk Det hun over sa
Villbringebringebær Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Nam, må testes Men kan jeg spørre hvor du får tak i Hellmann's sennepspulver, aldri hørt om. Og hvilken olje er nøytral? Jeg aner virkelig ikke siden jeg omtrent aldri bruker olje Hellmann`s sennepspulver får du kjøpt i vanlig dagligvareforretning, i alle fall typ Meny, Ultra osv. Nøytral olje er feks rapsolje, solsikkeolje el.l. IKKE olivenolje eller annen lignende olje som smaker mye. Anonymous poster hash: b8376...cdf Takk Det hun over sa Er det det samme som colemans? Aldri sett hellmann noe sted.
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Jeg lager hjemmelaget aioli. Det pleier alltid å slå an og den smaker MYE bedre en kjøpt. Her er min oppskrift. OBS: Pass på at ALLE ingrediensene er romtemperert Du trenger 2-3 eggeplommer 1-2 ts. Dijonsennep eller 1 ts. Hellmann's sennepspulver. 1 ts. hvitvinseddik. Sitronsaft etter smak 1/2 - 1 kinesisk hvitløk (REVET!) Hvit pepper Salt Nøytral olje Ha eggeplommer, sennep, hvitløk og eddik i en bolle. Visp kraftig mens du sper forsiktig med oljen i en tynn stråle. Ta deg god tid. Fortsett til aiolien har fått ønsket konsistens. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Om du lager den dagen i forveien blir den enda bedre. Bare "rør den opp" og smak før servering i tilfelle den trenger litt mer syre e.l. Nam, må testes Men kan jeg spørre hvor du får tak i Hellmann's sennepspulver, aldri hørt om. Og hvilken olje er nøytral? Jeg aner virkelig ikke siden jeg omtrent aldri bruker olje Hellmann`s sennepspulver får du kjøpt i vanlig dagligvareforretning, i alle fall typ Meny, Ultra osv. Nøytral olje er feks rapsolje, solsikkeolje el.l. IKKE olivenolje eller annen lignende olje som smaker mye. Anonymous poster hash: b8376...cdf Takk Det hun over sa Er det det samme som colemans?Aldri sett hellmann noe sted. Ja - så klart. Tenkte helt feil. Mente Coleman's sennepspulver Hellmann's lager vel dressinger, majones og slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå