Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Har en sønn som går i 3.klasse. Han sliter med skrive/lærevansker, og er under utredning for dysleksi. Har fått beskjed om at han er litt umoden, og skriving/lesing er vel ikke det mest spennende han driver med. Nå har de nettopp testet han, og skal på møte med skole/PPT iløpet av februar. Fikk beskjed om at han er blitt mye flinkere, men blir ukonsentrert utover testen. De skylder på at han er umoden, og kunne nok ikke konkludere med dysleksi bare med denne testen. Noen med erfaring med dette? Hvor lenge kan de skylde på umodenhet? Jo, han er blitt mye flinkere og merker han tar ting litt lettere. Men, han leser feks. dårligere enn søsteren på 6 år. Anonymous poster hash: fcc28...68f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Synes de bør sette inn tiltak snart, å skylde på umodenhet er defensivt. Om det er dysleksi så er det ingen krise. Jeg lærte ikke å lese før i 3 kl og har lett dysleksi. I dag er jeg lege med PhD. Anonymous poster hash: 091be...a03
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Min gutt ble kalt umoden fra 1-7 trinn. Null oppfølging av PPT. Hvorfor tok ikke jeg affære? Fordi jeg stolte på lærerne. Det er ikke sånn at vi foreldre skal klare å skille umodenhet fra faktiske medfødte vansker, særlig vanskelig blir det når man ikke har slike vansker selv. Vi foreldre ser ikke 15-20 barn 6 timer hver dag og kan sammenligne, det er det noe lærerne skal klare å se. Det gjorde at mitt barn ikke fikk hjelp før i slutten av 8 trinn, og han var selvsagt ikke mottakelig da. Midt i puberteten og samtidig var det inget ønske om å plutselig stikke seg ut, bli sett på som annerledes. Først som 15 åring kom det frem at det er ADD og dysleksi. Krev at tiltak settes inn så raskt som mulig!! Anonymous poster hash: 2d396...316
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Synes de bør sette inn tiltak snart, å skylde på umodenhet er defensivt. Om det er dysleksi så er det ingen krise. Jeg lærte ikke å lese før i 3 kl og har lett dysleksi. I dag er jeg lege med PhD. Anonymous poster hash: 091be...a03 Nei, lese må man jo lære uansett. Men, greit å ha papirer på det. Han har hjelpe lærer, men er sparetiltak på høyt plan i kommunen. Vil ikke at han skal risikere å henge langt etter de i klassen fremover. Anonymous poster hash: 973db...719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå