frubabys Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Hvordan gjør dere med enebolig det med dersom dere ønsker å pusse opp? Her har vi en 1 åring, hund, stor hage, garasje osv osv.. pluss at begge jobber. Likevell mener mannen at vi kan klare å bygge på et lite tilbygg med gang, pusse opp kjelleren og lage ny trapp ned i kjelleren. Altså med å klare mener han å gjøre det selv! Ingen har noen spesiell snekkererfaring. Er det bare meg, enn lukter det litt sinnasnekkern? Ville dere støttet mannen og trodd at dere skulle stå på hver kveld og helg for å pusse opp?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Bygge tilbygg og trapp hadde jeg ikke gjort selv om jeg har pusset opp mye. Anonymous poster hash: 900b0...fa4
frubabys Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2015 Kan også nevne at kjelleren er kun betong, så vi begynner helt på scratch der også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Vi har innsett at vi må kjøpe den type tjenester hvis noe skal bli gjort her... Hadde kanskje klart det som barnløs men ikke med barn Anonymous poster hash: 75ed4...352
frøkene Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Vi har 3 barn (eldste 3 år), begge fulle jobber og jeg går på skole. Vi har pusset opp stue og bad. Begge helt fra grunn av. Travelt når det sto på som verst, men gikk fint :-) begynn på ett prosjekt om gangen
Førstemann Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Vi har stort hus(400 kvm) 2 barn og begge jobber 100%. Har totalrenovert huset, dvs revet alt innvendig ned til reisverk, trukket skjult strømanlegg ( ikke koblet selv) og bygget opp med nye overflater. Vi har gjort mye selv, fått hjelp til bad, strøm og montering av kjøkken. I tillegg har vi byttet bordkledningen utvendig og byttet vinduer. Mannen har gjort mye, men jeg gjør også mye. Jeg har hatt hovedansvar for barn og husholdning og pusset opp når jeg har tid. Ingen Sinnasnekkertilstander hos oss, men det tar tid! Har holdt på i 10 år og fremdeles har vi kjellerstue og 1 bad igjen. Så ja, jeg ville definitivt tenkt at dere kunne klare dette med mindre mannen virkelig har 10 tommeltotter.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Jeg ville satt det bort tvert. Gjort på noen dager av proffe folk og med et godt resultat,i stedet for måneds/årevis med dårlig samvittighet og slit. Jeg ville heller gjort fet jeg er god på som å ha tid med familien, og overlatt jobben til andre. Mer overskudd på familien. Vi har bygd hus, men har satt bort alt av jobb. Veldig lettvint å ta den telefonen og få ti g gjort. Vi har hatt ferdig garasje feks i flere år, og naboen er fortsatt ikke ferdig enda så mye fritid de har brukt. Mannen min jobber bare mer overtid på jobben, så ordner det økonomiske seg. Anonymous poster hash: 87dc7...935
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 bygge på og lage trapp er ikke bare bare, så det ville jeg satt bort. Det skal tegnes, godkjennes, bli tett og pent. Trapper bygger man stort sett ikke selv, de bestiller man på mål. Kjelleren kan dere ta selv. Mange gode tips å få på nettet. Sinnasnekkeren trenger ikke komme om dere bare fullfører prosjektene dere begynner på før dere begynner på noe nytt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Hvordan gjør dere med enebolig det med dersom dere ønsker å pusse opp? Her har vi en 1 åring, hund, stor hage, garasje osv osv.. pluss at begge jobber. Likevell mener mannen at vi kan klare å bygge på et lite tilbygg med gang, pusse opp kjelleren og lage ny trapp ned i kjelleren. Altså med å klare mener han å gjøre det selv! Ingen har noen spesiell snekkererfaring. Er det bare meg, enn lukter det litt sinnasnekkern? Ville dere støttet mannen og trodd at dere skulle stå på hver kveld og helg for å pusse opp? vi har pusset opp 3 etasjer i rekkehus. Begynte i sommers da jeg var høygravid, vi har en 3åring fra før. Vi begynte med de to første etasjene, dette var slit men gikk greit siden det var sommer og mannen hadde ferie. Ble verre i høst da babyen ble født og mannen begynte på studier i tillegg til jobben. Det har vært et tungt halvår for å si det sånn, vi fant ut at vi måtte sette bort kjelleretasjen ellers hadde vi slitt oss ut.. Anonymous poster hash: a9086...42e
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Hvordan gjør dere med enebolig det med dersom dere ønsker å pusse opp? Her har vi en 1 åring, hund, stor hage, garasje osv osv.. pluss at begge jobber. Likevell mener mannen at vi kan klare å bygge på et lite tilbygg med gang, pusse opp kjelleren og lage ny trapp ned i kjelleren. Altså med å klare mener han å gjøre det selv! Ingen har noen spesiell snekkererfaring. Er det bare meg, enn lukter det litt sinnasnekkern? Ville dere støttet mannen og trodd at dere skulle stå på hver kveld og helg for å pusse opp? vi har pusset opp 3 etasjer i rekkehus. Begynte i sommers da jeg var høygravid, vi har en 3åring fra før. Vi begynte med de to første etasjene, dette var slit men gikk greit siden det var sommer og mannen hadde ferie. Ble verre i høst da babyen ble født og mannen begynte på studier i tillegg til jobben. Det har vært et tungt halvår for å si det sånn, vi fant ut at vi måtte sette bort kjelleretasjen ellers hadde vi slitt oss ut..Anonymous poster hash: a9086...42e glemte å si at dere må være obs på at det er mye jobb og ikke minst tung jobb å ta kjeller selv om dere skal pigge ned gulvet, det er mye betong som skal bort Anonymous poster hash: a9086...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå