Gå til innhold

Hadde dere blitt sammen med en som er tiltalt for vold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot tidligere samboer og som skal i rettssak om noen måneder? Hva skulle evt til for at dere ville det?

Anonymous poster hash: e3b05...3d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alarm, alarm. Jeg hadde løpt fortest mulig i motsatt retning.

Anonymous poster hash: a6fb1...39e

Skrevet

å nei, de hadde jeg absolutt ikke!! Ingenting kunne endret det. 

Anonymous poster hash: 950b9...4a0
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Hadde heller tatt en kjærlighetssorg nå enn å risikere å ende opp som den mishandlede i neste rettssak.

Er du i en slik situasjon, HI?

Anonymous poster hash: c827d...505
Skrevet

Nei!!! Hva vil hindre han i å slå deg?

Anonymous poster hash: 37a19...2a5

Skrevet

Kommer helt an på omstendighetene.

Skrevet

Hvilke omstendigheter da?

Hi

Skrevet

Nei absolutt ikke..hva har han gjort for å forandre seg?

Anonymous poster hash: da0b9...c40

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Hadde heller tatt en kjærlighetssorg nå enn å risikere å ende opp som den mishandlede i neste rettssak.

Er du i en slik situasjon, HI?

Anonymous poster hash: c827d...505

Nei, men noen jeg kjenner.

hi

Skrevet

Nei!

Har opplevd vold fra samboer tidligere. Klarer ikke å se noen brukbar unnskyldning for den slags og ville aldri bevisst bli sammen med en som har gjort det. Uansett hans begrunnelse eller forklaring.

Skrevet

Ville muligvis avvente resultatet av retssaken. Om hans uskyld bevises ville det jo bli en annen sak.

Skrevet

Nei takk

Anonymous poster hash: 935bc...cdb

Skrevet

Hvilke omstendigheter da?

Hi

Omstendighetene rundt volden.

Skrevet

Det kommer jo an på. Blir han dømt og han virkelig har brukt vold hadde jeg nok ikke ville involvert meg, men vi vet jo ingenting om denne historien.

Anonymous poster hash: 51893...18e
Skrevet

Hvis det ikke var noen tvil om at han hadde gjort det hadde jeg stilt strenge krav før jeg involverte meg med en sånn mann. Sinnemestringskurs, psykolog, et dypdykk i seg selv for å virkelig gjøre noe med det og ta tak i det, så kunne vi kanskje hatt et forhold på sikt.

Om det var tvil om han var skyldig eller ikke ville jeg avventet situasjonen, kanskje hatt en relasjon til han, men holdt han "under oppsikt", og hadde jeg merket antydning til sinneproblemer hadde jeg takket for meg.

Anonymous poster hash: c9220...d3a

Skrevet

Kommer an på. Hvis det var i en situasjon der han beskyttet noen e.l kan det i noen tilfeller forsvares. Dersom det var i et forhold, eller han har en tendens til å være voldelig, så absolutt ikke!!!

Anonymous poster hash: 6ec33...d90
Skrevet

Hvis han var skyldig så hadde det vært uaktuelt. Men det finnes flere sider av en sak, og det kan vise seg at han ikke har gjort noe galt eller forsvart seg - da er det en annen sak. 

Hadde han hatt problemer med temperament så hadde det også vært uaktuelt. 

Skrevet

Mannen jeg ble sammen med da jeg var 24 år hadde en dom på seg, han hadde slått en jevngammel mann i en krangel. Den andre mannen hadde slått først, og innrømmet det, men mannen jeg ble sammen med slo hardere så den andre måtte rotfylle en tann. Mannen jeg ble sammen med ble dømt til å betale tannlegeregningen for den andre mannen, men ble ikke straffet utover det.

Jeg tok sjansen, og har nå vært sammen med mannen i 17 år og han er den minst voldelige mannen jeg kan tenke meg. Jeg skjønner ikke hva som skjedde den gangen han slo, for meg har han aldri hevet stemmen til engang, han er nærmest konfliksky og veldig lite hissig.

Men en mann som er dømt for å slå tidligere kjæreste hadde jeg holdt meg langt unna, når en mann mangler den naturlige sperren mot å slå en kvinne hadde jeg vært redd. Jeg kunne ikke vært sammen med en mann jeg var redd for.

Anonymous poster hash: e620f...bcc
Skrevet

Det er jo en vesentlig forskjell på menn som slår og er voldelige mot kvinner og en mann som kanskje var kranglefant i fylla når han var ung og dum....

Anonymous poster hash: 95de5...9d8

Skrevet

Vil si man får se det litt ann. Det het seg at mannen min banket eksen sin en gang da de var sammen, men det er kun de to som vet helt sikkert hva som er sant. Han har aldri på de 8 årene vi har vært sammen vis tegn til voldelige tendenser. Jeg fikk han riktig nok til å gå til behandling på grunn av problemer i barndommen, kan være det som gjør at han ikke har noe aggresjon å ta ut mot oss. Ikke vet jeg, jeg vet bare at et slag og han er på hue å rævva ut. Det at jeg elsker han er ikke nøye. Slår han så elsker han ikke meg og da vil ikke jeg bo sammen med han.

Hadde han derimot vært inne i en rettsak på grunn av vold mot eksen, så hadde jeg snudd og forlatt for 8 år siden. Ønsker ikke å være neste mann (dame) ut i rettsak mot han.

Anonymous poster hash: 3fb68...370

Skrevet

Nei. Det ville jeg absolutt aldri ha tolerert.

Anonymous poster hash: 8cf4f...c81
Skrevet

Aldri noensinne hadde jeg gjort det. Ville aldri utsatt mine barn eller meg selv for den risikoen.

Anonymous poster hash: 8d5b2...206
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan dere som sier det kommer an på om han er skyldig eller omstendighetene rundt volden, tenker. 

Hvordan vil dere finne ut av skyldsspørsmålet eller hvordan omstendighetene var? Spørre ham? Hver bidige mann som har en eks på krisehjem eller som har fått besøksforbud fra eget hjem, har en eks som er spinn hakke gal. "Nei, jeg vet ikke hva som skjedde. Jeg kom bare så vidt borti henne, så bare klikket hun. Hun er helt gal og full av vrangforestillinger, eier ikke kontakt med virkeligheten, vet du."

Eneste måten du kan finne ut av dette på, er å ta en sjans og krysse fingrene for at du ikke er fornærmet neste gang. 

Jeg for min del hadde hatt den tanken i hodet ved hver eneste krangel, jeg hadde aldri kunnet stole på ham helt og fullt og vært helt trygg. Så får man vurdere om man syns veien er verdt å gå for å finne det ut...

Anonymous poster hash: 5f63e...e09
Skrevet

Jeg kjenner ei jente som syntes saa synd paa typen din. Han hadde blitt tiltalt for voldtekt to ganger, men var heelt uskyldig!

Den tredje gangen tok de ham, og hun jeg kjenner snakker ikke om det mer.

Anonymous poster hash: be792...02d

Skrevet

Typen SIN!

Sorry.

Anonymous poster hash: be792...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...