Gå til innhold

Dere som er alene hvordan klarer dere dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alene i 3 år. Har kjøpt leilighet, jobber ca 80 %. Har ikke råd til bil noe jeg savner veldig. Sto mellom bil og pusse opp badet i leiligheten og da var valget sånn sett lett. Håper å få råd på sikt. Hvordan er dere andre stilt.

Anonymous poster hash: 90065...0de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo klart deg veldig bra da:)

Anonymous poster hash: f0ff1...cc2

Skrevet

Har en grei  lønn (445 000), bidrag fra far på 700,- og en ekstra barnetrygd. Klarer oss helt fint. Har lite lån på huset og har nettopp kjøpt ny bil. Har studielån i tillegg.

Anonymous poster hash: 0a691...243
Skrevet

Er alene med 2. Går på AAP og div støtte som os.

Har vel netto ca 33 500 kr å klarer meg fint.

Har mitt eget hus jeg eier ( takket være penger fra hussalg ved brudd og min mor).

Har bil:)

Anonymous poster hash: 4047e...2b4

Skrevet

Fikk hjelp av mamman min til å kjøpe leilighet da hun var et par mnd gammel. Det var herlig. Prøvde meg på studier etter permisjonen var slutt men mange grunner til at jeg ikke klarte det så begynte å jobbe 100%.

Et år senere solgte jeg og tjente så pass godt på det at jeg kunne betale tilbake mamma og kjøpe leilighet alene.

Faren begynte å ha henne litt av og til, og som 3 åring hadde han henne annen hver helg. Vi økte samværet igjen da hun ble 4, så jeg kunne begynne å studere. Tok delvis permisjon fra jobb og fikk meg en helgejobb i tillegg. Klarer meg bra økonomisk som student pga støtten fra lånekassen i tillegg. Kjøpte bil i fjor også, da det ble vanskelig med 3 forskjellige busser for å komme meg til skolen. Går 2. året nå og syns det er deilig å endelig være i gang med utdannelsen. Syns jeg har klart meg bra, og det er takket være et godt samarbed med barnefar :)

Skrevet

Du høres flink og fornuftig ut

Anonymous poster hash: 42009...99b

Skrevet

Vært alene i fem år med 6 åring. Far ingen samvær ei ingen familie i samme by. Jobber 100% på dagtid og eier leilighet og bil. Har det fint med økonomi og alt. Bare dagene som er veldig travel så er veldig sliten til tider.

Anonymous poster hash: fc67f...b01

Skrevet

Studerte først, fikk jobb og tar videreutdanning nå. Har kjøpt leilighet og bil. Ingen "hjelp" fra bf og han kommer og går i forhold til samvær. God dialog med barnehagen. Savner veldig en å dele livet med, men etter så mange år så har jeg nok gitt opp. Bortsett fra det har jeg det veldig bra.

Anonymous poster hash: 6a1cd...cae

Skrevet

Stod igjen med masse gjeld etter samlivsbruddet. (Stolte jo på mannen. Dumme meg.) Går så vidt rundt uten bil og med mye nedbetaling av gjeld hver måned. Virkelig surt!

Det går fremover. Når gjelden er borte blir det en helt annen verden. Gleder meg!

Skrevet

Har vært alene i 6 år med 2 barn. Far har de ca 4 helger i året. Jeg har ikke familie. Nå studerer jeg, første året og har OS og studielån, men mister det til sommeren. Og må begynne og jobbe ved siden av, og lurer litt på hvordan jeg skal få det til. Men det går nok. Jeg eier halvparten av en tomannsbolig, det er takket være arv. Så har jeg en gammel bil, som snart går fra hverandre. Vet ikke hva jeg gjør da. Men synes det i det store og hele går bra, og det blir bedre og bedre for hvert år, jo eldre barna blir.

Anonymous poster hash: 5a3fc...7ba
Skrevet

Har vært alene siden gutten var noen måneder. Lever på stipend og lån, klarer oss overraskende bra med det. Skulle gjerne jobbet ved siden av, men faren har null samvær og jeg har forelesninger hver dag. Håper å få kjøpt noe om to år :)

Anonymous poster hash: 46a99...bde

Skrevet

Jeg og min datter klarer oss veldig bra. Når bruddet skjedde kjøpte jeg ut mannen, og har da en stor enebolig med stor tomt som har en belåning på 25 %. Lønnssmessig har jeg veldig god lønn på 1,5 millioner og firmabil (jeg eier selskapet), samt dobbel barnetrygd og 5000 i barnebidrag fra min eksmann.

Anonymous poster hash: 25262...f2a

Skrevet

Jeg er alene med to små.

Lånt penger til å kjøpe meg egen bolig. Bor på 100 kvm med egen hage.

Tjener sånn passelig godt. Med bidrag og barnetrygd har jeg ca 40000 netto å klare meg for i måneden. Har egen bil.

Selv om rammen er god, synes jeg hverdagen er tøff og slitsom. Jeg synes ofte ikke jeg har overskuddet til å være den mammaen jeg egentlig vil være. Det er sårt. Samlivsbruddet har gjort meg bitter og lei. Håper på bedre dager når barna blir større og mere selvstendige.

Anonymous poster hash: 96e9f...7d9

Skrevet

Kjekt å høre hvordan andre har det. Flere? Bilen her er det absolutt største savnet, men koster masse. Håper å få på sikt.

HI

Anonymous poster hash: 90065...0de

Skrevet

Alene med to barn. Fast jobb og litt ekstra barnetrygd/bidrag, men ikke nok inntekt til å få huslån. Må spare til egenkapital og det tar litt tid. Bruker nesten hele lønna mi på husleie/bhg/strøm/Lånekassen osv. Ingen bil.

Vi har det fint, ungene og jeg, men jeg savner veldig egen bolig, bil og en mann. Begynner å synes det er kjedelig å være alene. Alle andre jeg kjenner har samboere/ektefeller så de er ikke alltid like desperate etter sosial omgang som det jeg er.

Anonymous poster hash: 4a158...efb

Skrevet

Alene med to barn. Fast jobb og litt ekstra barnetrygd/bidrag, men ikke nok inntekt til å få huslån. Må spare til egenkapital og det tar litt tid. Bruker nesten hele lønna mi på husleie/bhg/strøm/Lånekassen osv. Ingen bil.

Vi har det fint, ungene og jeg, men jeg savner veldig egen bolig, bil og en mann. Begynner å synes det er kjedelig å være alene. Alle andre jeg kjenner har samboere/ektefeller så de er ikke alltid like desperate etter sosial omgang som det jeg er.

Anonymous poster hash: 4a158...efb

Denne kunne jeg omtrent ha skrevet selv. (Bortsett fra at jeg neppe kommer til å greie å spare sammen nok egenkapital.) Klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...