Salvador Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 å lage middag som er enkel, rask, sunn OG billig? kom gjerne med tips! Er så lei fiskepinner, potetmos, pølser, fiskekaker, kjøttkaker, kjøttboller etc....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 wok kan jo putte hva som helst oppi omtrent. Anonymous poster hash: a81c4...dc1
LeTwinsA Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Suppe og wok og kjøp ingredienser som går i begge
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Alt er mulig😉 Veldig lurt å forberede kvelden før. F.eks supper kan lages ferdig, så trenger du bare varme de opp dagen etter Anonymous poster hash: 6ed33...aef
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Den enkle varianten av lapskaus: Brun kjøttdeig, ha oppi "passe" med mel når kjøttdeigen er brunet og rør litt rundt så melet fordeler seg jevnt. Ha på vann, kast oppi en pose eller to med lapskausblanding fra frysedisken. Om du vil kan du kaste oppi en løk også. Passe med buljong og annet krydder, litt sukkerkulør for farge. Nam! Anonymous poster hash: 889c0...374
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Linsesuppe eller -gryte, alt. gryter/supper med andre typer belgfrukter som proteinkilde. Levde på 500 kr i uken for 2 stykker i studietiden og hadde råd til ferskt frukt og grønnt ved å spise i hovedsak vegetarisk mat. Anonymous poster hash: af5b4...451
JessicaM50 Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Fiskeboller, enkel fiskegrateng? Pasta bolognese (hjemmelaget pastasaus og fullkornsspaghetti). Søtpotetmos med laks og grønnsaker?
HvittHus Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Kok opp poteter, gulerøtter, erter og brokkoli, hell av vannet, og kjør grovt med stavmikser. Tilsett salt og smør. Til denne mosen serverer jeg pannestekt torsk. Middag til fire for ca 70 kr.
Salvador Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2015 Linsegryte og fiskegrateng kunne jeg gjerne tenkt meg oppskrift på Har spist mye ferdig fiskegrateng, men synes ikke de smaker så mye. Moren min har laget selv, og da smaker det himmelsk!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Tortellini med bechamelsaus er kanskje det raskeste jeg lager. Bruker max 10 min. Anonymous poster hash: 14cea...38e
sug lut Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Kok opp poteter, gulerøtter, erter og brokkoli, hell av vannet, og kjør grovt med stavmikser. Tilsett salt og smør. Til denne mosen serverer jeg pannestekt torsk. Middag til fire for ca 70 kr. Det hørtes veldig godt ut. Tror kanskje det kunne blitt enda billigere om man kjøpte pangasius-fileter enn torsk, HI, jeg liker også smaken bedre (finnes i frysedisken, nydelig hvit fisk).
HvittHus Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Kok opp poteter, gulerøtter, erter og brokkoli, hell av vannet, og kjør grovt med stavmikser. Tilsett salt og smør. Til denne mosen serverer jeg pannestekt torsk. Middag til fire for ca 70 kr. Det hørtes veldig godt ut. Tror kanskje det kunne blitt enda billigere om man kjøpte pangasius-fileter enn torsk, HI, jeg liker også smaken bedre (finnes i frysedisken, nydelig hvit fisk). Ja det smaker også godt. Siden jeg har en veggis og en cøliaker i huset, blir det mye retter som inneholder grønnsaker i forskjellig form her hjemme. Bla lager vi verdens beste lasagne vegetarisk, og den blir heller ikke dyr siden man dropper kjøttet.
sug lut Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Kok opp poteter, gulerøtter, erter og brokkoli, hell av vannet, og kjør grovt med stavmikser. Tilsett salt og smør. Til denne mosen serverer jeg pannestekt torsk. Middag til fire for ca 70 kr. Det hørtes veldig godt ut. Tror kanskje det kunne blitt enda billigere om man kjøpte pangasius-fileter enn torsk, HI, jeg liker også smaken bedre (finnes i frysedisken, nydelig hvit fisk). Ja det smaker også godt. Siden jeg har en veggis og en cøliaker i huset, blir det mye retter som inneholder grønnsaker i forskjellig form her hjemme. Bla lager vi verdens beste lasagne vegetarisk, og den blir heller ikke dyr siden man dropper kjøttet. Da må du nesten legge ut den oppskriften også . Generelt er jo å droppe kjøtt billigere, men jeg har vært fattig student litt for lenge i mitt liv til å gjøre det nå når jeg faktisk har penger... bortsett fra altså der retten er god uansett.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 Tortellini med bechamelsaus er kanskje det raskeste jeg lager. Bruker max 10 min. Anonymous poster hash: 14cea...38e Oppskrift? Anonymous poster hash: 5378f...784
HvittHus Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 Kok opp poteter, gulerøtter, erter og brokkoli, hell av vannet, og kjør grovt med stavmikser. Tilsett salt og smør. Til denne mosen serverer jeg pannestekt torsk. Middag til fire for ca 70 kr. Det hørtes veldig godt ut. Tror kanskje det kunne blitt enda billigere om man kjøpte pangasius-fileter enn torsk, HI, jeg liker også smaken bedre (finnes i frysedisken, nydelig hvit fisk). Ja det smaker også godt. Siden jeg har en veggis og en cøliaker i huset, blir det mye retter som inneholder grønnsaker i forskjellig form her hjemme. Bla lager vi verdens beste lasagne vegetarisk, og den blir heller ikke dyr siden man dropper kjøttet. Da må du nesten legge ut den oppskriften også . Generelt er jo å droppe kjøtt billigere, men jeg har vært fattig student litt for lenge i mitt liv til å gjøre det nå når jeg faktisk har penger... bortsett fra altså der retten er god uansett. Riv gulerøtter og squash på rivjern. Løk finhakkes. Det samme med noen fedd hvitløk etter behag. Så freser man først løk/hvitløk, deretter grønnsakene, og tilslutt tilsetter man hakket tomat fra boks. Reduser til ønsket tykkelse. Vi tilsetter oregano, basilikum, pepper og salt, men dette blir jo litt hva man liker. I ostesausen bruker vi litt skarpe oster. Ja jeg er generelt også glad i kjøtt og fisk, men mannen tåler lite kjøtt pga cøliakien og datteren er veggis, så da har vi måttet gjøre noen justeringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå