Gå til innhold

Er havregrøt en grei slankefrokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: b67a5...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk litt fort her :)

Tenkte lage av 1 dl melk, 1 dl vann og 1 dl havregryn. Litt salt og litt natreen (istedet for sukker)

Har aldri smakt det før så tenkte prøve.

Står på pakken at 100g inneholder 350 kcal, er det da gryna eller ferdig grøt?

Skrevet

Det avhenger mye av tilbehøret, om du koker den på vann, og om du bruker noe kli og ikke bare havregryn. 

Anonymous poster hash: 6bdd7...2be
Skrevet

Helt greit, men mange ting som er bedre. Som metter lengre, smaker bedre og er færre kcal ☺️ Jeg hadde ikke holdt en slankekur/livsstilsendring særlig lenge om jeg måtte spise havregrøt kokt på vann, uten tilbehør hver dag ☺️

Anonymous poster hash: b0bd7...bf2

Skrevet

Prøvlagde en porsjon nå og det var ikke akkurat godt ;(

Men det går endel i egg, så tenkte bytte litt på det.

Skrevet

Kok på vann, bytt ut noe av gryna med havrekli. Og sist men ikke minst, kok den opp med en sviske i. Svisken gir god smak til grøten, og inneholder mye kostfiber. Server den med skummet melk på toppen. Smaker veldig godt. 

Anonymous poster hash: 6bdd7...2be
Skrevet

Jeg ville heller laget meg en skål me litt mager vanilije kesam, mager cottagechees, noen banan biter, blåbær og litt musliblanding(gul pose som er glutenfri) gir lite kcal, metter, blir ikke opplåst og smaker helt nydeli:)) innholde kan jo varieres med f.eks annen frukt, lett syltetøy, funlight saft, eplebiter, kanel.. utrolig mye man kan putte oppi så lenge basen er der.

Anonymous poster hash: 6032a...afe

Skrevet

Prøvlagde en porsjon nå og det var ikke akkurat godt ;(

Men det går endel i egg, så tenkte bytte litt på det.

Nei, det er ikke det ☺️ Spis heller salat med kylling, eller knekkebrød med kalkunskinke, salat og agurk, eller kokt egg og knekkebrød eller noe annet digg 😉

Skrevet

Det er forresten mye kcal i en avokado, men det er en god frokost for det. Og ikke minst enkelt hvis du har dårlig tid. Skjær den i to med salt og pepper 😊

Skrevet

Jeg spiser en 0,0% yoplait yoghurt med noen rosiner og havregryn i eller en smoothie til frokost.

Anonymous poster hash: 749ae...9b2
Skrevet

Jeg lager grøt med ca 0,2 dl havregryn og 1 ss chiafrø. Legger det i bløt i vann kvelden før og koker opp på morgenen. Har oppi 10 gram knuste nøtter, 1 ss cottage cheese og noen bringebær og blåbær hvis jeg har. Godt,mye proteiner og vitaminer og greit kcal innhold. 

Anonymous poster hash: 858af...af5
Skrevet

Jeg lager med mandelmelk og rører inn 1 ss chiafrø og 1 ts kokosolje til slutt. Krydrer grøten med kardemomme og litt salt. Blåbær, kanel, litt honning og 5-6 nøtter på toppen. En grøt som holder deg mett lenge og inneholder mange næringsstoffer og bidrar til stabilt blodsukker. Prøv den!

Anonymous poster hash: a0df2...998

Skrevet

Da jeg gikk på grete roede, lagde jeg grøt av 40 g gryn . Toppet med et par ss cottage cheese og en ss lett syltetøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...