Gå til innhold

Er dette frekt? Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen lufter jeg hunden. Hver morgen står det en bil parkert i gaten utenfor huset mitt med motoren på tomgang. Inni sitter det en dame. Den står der med motoren i gang som oftest i minst et kvarter, altså når jeg går og når jeg kommer tilbake.

Har lyst til å gå bort og henne skru av motoren, men det er kanskje litt frekt?

Unødig tomgangskjøring er jo faktisk forbudt. På bilen står det er firmanavn - bør jeg heller klage til firmaet?

Eller bare ikke gjøre noe, og heller passe mine egne saker?

Anonymous poster hash: a780d...7b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whaaaat??? Tuller du eller? Det er jo vinter og kaldt. Regner med at flere setter på bilen for å få igang litt varme

Anonymous poster hash: a5a50...f07
Skrevet

Det synes jeg er helt greit å si i fra om. Det handler om miljø og lufta barna våre puster inn.

Det er hun som er frekk, ikke du.

Hver gang jeg ser foreldre som feilparkerer utenfor skolen for å slippe av barna sine, og dermed gjør fotgjengerovergangene uoversiktlige for barna som går til skolen, så sier jeg i fra. Mange blir faktisk sure, men det bryr jeg meg ikke om.

Anonymous poster hash: 4ad2d...266
Skrevet

Om hun sitter i bilien i gaten, regner jeg med hun venter på noen. Samkjøring med andre ord. Ergo, mindre belastende at hun slipper å fryse mens hun venter, enn at det kjøres to biler.

Anonymous poster hash: 8cec1...593
Skrevet

Bilen må stå på noen min. for å få bort dugg på innsiden av vinduene. Det har med trafikksikkerhet å gjøre.

Å tørke av med klut blir ikke bra.

Skrevet

HI skriver at hun står der i minst et kvarter, det er lenge på tomgang.

Synes fortsatt det er greit å si i fra.

Skrevet

Nå på vinterstid må bilen være i gang hele den tiden jeg sitter inne i den. Jeg skjønner miljøproblemet - men et kvarter eller mer med bilen av, vil bli ISKALDT. 

Anonymous poster hash: 9d4d9...653
Skrevet

Jeg tror ikke det er samkjøring, hun bor jo ikke i området (hun står dessuten på noe plasser som tilhører naboen min), og bilen har aldri dugg på seg. Hun har altså kommet kjørende fra at annet sted, står der lenge og ser ut som om hun kikker i noen papirer el.lign. Det er som sagt en firmabil (rengjøring). Har aldri sett at det har kommet noen andre og satt seg inn i bilen før hun kjører heller.

hi

Skrevet

Nå på vinterstid må bilen være i gang hele den tiden jeg sitter inne i den. Jeg skjønner miljøproblemet - men et kvarter eller mer med bilen av, vil bli ISKALDT. 

Jeg tilføyer at jeg aldri er i den situasjonen, da. Men jeg ville latt bilen svive om jeg hadde kommet i situasjonen.

Skrevet

Noen biler trenger lenger tid enn andre for å bli varme og få bort dugg. Hun sitter jo i bilen, ser ikke problemet her.

Anonymous poster hash: d34e5...cc3

Skrevet

Noen biler trenger lenger tid enn andre for å bli varme og få bort dugg. Hun sitter jo i bilen, ser ikke problemet her.

Hun har en varm bil som hun har kjørt fra et annet sted og til vår gate. Så står hun der og lar den gå på tomgang og spy ut eksos i en by som hver eneste vinter har enorme problemer med utslipp fra biler. Folk mes luftveissykdommer får problemer og enkelte kan ikke en gang gå på jobb pga forurensningen. Tomgangskjøring er derfor forbudt.

Jeg hadde skjønt det hvis det bare var for en liten stund, eller hvis det var mens hun skulle få bilen varm og ha bort duggen før morgenens første kjøring. Men det er jo ikke det det snakk om her.

HI

Skrevet

Her er link for dere som fortsatt ikke forstår problemet:

http://www.nrk.no/hordaland/5.000-i-bot-for-tomgangskjoring-1.6944267

Hvis det er et problem så ring politiet da. Eneste man oppnår med å si ifra er at begge får en dårlig dag.

Det er ikke direkte et problem for meg, men egentlig for omgivelsene fordi hun bidrar unødig til det tykke giftlokket over byen.

HI

Skrevet

Hvis det ikke er et problem for deg, så ikke la det irritere deg. Hvis det irriterer deg, så gir du beskjed til henne. 

Skrevet

Pass dine egne saker.

Anonymous poster hash: 6f974...529
Skrevet

Om hun skal stå rolig i et kvarter, blir det fort kaldt! Når jeg henter på skolen, blir jeg av og til sittende og vente i bilen et kvarter. På vinterstid har jeg motoren i gang for å ha det levelig inne der.

Skrevet

Si ifra! Jeg pleier å skru av motoren hvis noen har forlatt bilen på tomgang... 😉

Skrevet

Si ifra! Jeg pleier å skru av motoren hvis noen har forlatt bilen på tomgang... 😉

Ja lurt 👍 Særlig hvis vedkommende akkurat har fått bilen i gang etter utladd batteri. Ekstremt irriterende! Ingen har noe med å gå inn i andres biler..

Anonymous poster hash: a3eb1...d57

Skrevet

Det er forbudt å la motoren gå på tomgang. Man kan tenke og mene hva man vil om det, men loven er der av en grunn. Blir helt matt av at det tydeligvis finnes så mange egosentriske og ignorante mennesker der ute. Tenk om hele verden skulle drevet på slik? Da hadde vi i alle fall snakket om klimaproblemer langt over dem vi allerede har. Kle på dere hvis dere vet dere blir stående og vente og fryser i bilen. Det bør ikke være våre barn og barnebarns problem at voksne folk ikke evner å bruke hodet, mangler empati og folkeskikk og ikke klarer å ta på seg klær.

Anonymous poster hash: a138e...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...