Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Hvor gamle må barna være før de kan få det på resept? Anonymous poster hash: d30f1...838
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Jeg har fått det til min datter på 6. Kronisk urinveisinfeksjon . Anonymous poster hash: d1d5e...fbd
Kanutten83 Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Ved diagnose er det 5 år, ellers er det 8 år
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Takk for svar. Har vel ingen formell diagnose annet enn låsninger i korsryggen som gjør det vanskelig. Får høre med lege da. Takk! Anonymous poster hash: d30f1...838
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Dette lurer faktisk jeg på også. Har en 6 åring som tisser seg ut hver natt opp til flere ganger. Alle tiltak er prøvd, så nå er det på tide å kontakte legen tenker jeg. Hun hater å måtte bruke bleier like mye som hun hater å tisse i sengen. Det blir mye vasking (2-3 laken pr natt + dyner). Kladder er alt for kostbart i lengden. De har begynt med overnattinger hos hverandre nå og det hemmer henne sosialt. Det hjelper ikke på at lillesøster på 3,5 har vært tørr på natten siden hun var 2,5 år. Anonymous poster hash: e9aff...5a5
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Dette lurer faktisk jeg på også. Har en 6 åring som tisser seg ut hver natt opp til flere ganger. Alle tiltak er prøvd, så nå er det på tide å kontakte legen tenker jeg. Hun hater å måtte bruke bleier like mye som hun hater å tisse i sengen. Det blir mye vasking (2-3 laken pr natt + dyner). Kladder er alt for kostbart i lengden. De har begynt med overnattinger hos hverandre nå og det hemmer henne sosialt. Det hjelper ikke på at lillesøster på 3,5 har vært tørr på natten siden hun var 2,5 år. Anonymous poster hash: e9aff...5a5 Kjære vene har dere ikke snakket med lege om dette ennå? Gå til lege med det samme og be om å bli sent videre til en spesialist. hos oss fungerte minirin og etter en mnd var det tørt. Det er dessverre slik at hos noen starter kroppen sin produksjon av minirin seinere enn hos andre dermed. Minirin er noe vi har naturlig i kroppen og som gjør at vi produserer mindre urin på natten dermed slipper vi å tisse på oss eller gå på do på natten. Anonymous poster hash: cc1de...326
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Dette lurer faktisk jeg på også. Har en 6 åring som tisser seg ut hver natt opp til flere ganger. Alle tiltak er prøvd, så nå er det på tide å kontakte legen tenker jeg. Hun hater å måtte bruke bleier like mye som hun hater å tisse i sengen. Det blir mye vasking (2-3 laken pr natt + dyner). Kladder er alt for kostbart i lengden. De har begynt med overnattinger hos hverandre nå og det hemmer henne sosialt. Det hjelper ikke på at lillesøster på 3,5 har vært tørr på natten siden hun var 2,5 år. Anonymous poster hash: e9aff...5a5 Kjære vene har dere ikke snakket med lege om dette ennå? Gå til lege med det samme og be om å bli sent videre til en spesialist. hos oss fungerte minirin og etter en mnd var det tørt. Det er dessverre slik at hos noen starter kroppen sin produksjon av minirin seinere enn hos andre dermed. Minirin er noe vi har naturlig i kroppen og som gjør at vi produserer mindre urin på natten dermed slipper vi å tisse på oss eller gå på do på natten. Anonymous poster hash: cc1de...326 Når burde man oppsøke lege? Har en på 4.5 som har vært bleiefri på dagen i to år men tisser ofte på natta. Tenkte å se det an ett år til. Anonymous poster hash: 778b6...1cf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Dette lurer faktisk jeg på også. Har en 6 åring som tisser seg ut hver natt opp til flere ganger. Alle tiltak er prøvd, så nå er det på tide å kontakte legen tenker jeg. Hun hater å måtte bruke bleier like mye som hun hater å tisse i sengen. Det blir mye vasking (2-3 laken pr natt + dyner). Kladder er alt for kostbart i lengden. De har begynt med overnattinger hos hverandre nå og det hemmer henne sosialt. Det hjelper ikke på at lillesøster på 3,5 har vært tørr på natten siden hun var 2,5 år. Anonymous poster hash: e9aff...5a5 Kjære vene har dere ikke snakket med lege om dette ennå? Gå til lege med det samme og be om å bli sent videre til en spesialist. hos oss fungerte minirin og etter en mnd var det tørt. Det er dessverre slik at hos noen starter kroppen sin produksjon av minirin seinere enn hos andre dermed. Minirin er noe vi har naturlig i kroppen og som gjør at vi produserer mindre urin på natten dermed slipper vi å tisse på oss eller gå på do på natten. Anonymous poster hash: cc1de...326 Joda, vi var til fastlegen i fjor! Han mente da at det var aaalt for tidlig å sette i gang noe behandling. Vi kunne komme igjen hvis barnet fremdeles var sengevæter ved 8 år. Jeg ble litt skuffet da jeg har lest at andre har fått behandling fra 5-års alder. Nå har vi byttet fastlege så tenkte å gjøre et nytt forsøk Anonymous poster hash: e9aff...5a5
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Det er bivirkninger med minirin, og man er nødt til å begrense væskeinntaket om kvelden. Av den grunn ble vi frarådet av barnelegen å bruke det før sengevætingen ble skikkelig problematisk. Tror hun ville foreskrevet det om jeg hadde vært helt desperat, men vi ble enig om å vente til gutten var nærmere 7 år eller til han selv mente det var et stort problem å tisse i sengen (f.eks. pga overnattingsbesøk). Vi spiser middag en knapp time før legging og det er ganske varmt om sommeren der vi bor, for meg er det faktisk viktigere at han får drukket det han trenger enn at han ikke tisser seg ut. Men nå er vi kommet ned fra 1-2 tisseuhell per natt til 1-2 per uke ved hjelp av tissealarm (brukte 1,5 mndr på det) og vi er ganske fornøyd med tingenes tilstand. Han blir 6 år om 1 mnd. Bruker absorberende tisseunderlag i tøy som jeg vasker med sengetøyet, engangskladder bruker jeg bare på reise. Anonymous poster hash: 04bcb...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå