Gå til innhold

Spillkonsoller, har alle dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5,5 år.

Her i huset finnes det ikke NintendoWii, Ds, xbox og gud vet hva alt heter....

Nærmeste guttungen kommer elektroniske spill er lærlingspill på nettbrettet.

Vi spiller mye brettspill, leser mye og ellers leker og tegner han mye.

Hører så mange har diverse spillkonsoller. Er det bsre her i huset at dette er fraværende eller flere som er som oss?

Skal sies st jeg selv aldri har eid noe slik annet en håndspillet Donkey Kong da jeg var liten.

Anonymous poster hash: 8d57b...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det meste av spillkonsoller, men de er det 12 åringen som bruker. Spart og kjøpt selv, eller arvet av faren :)

5-åringen har ikke vist interesse enda. Hun er fornøyd med Albert Åberg på kurioen sin :)

12 åringen spiller mye brettspill og diverse andre ting også, så det å ha spillkonsoller er ikke ensbetydende med at man ikke driver med andre ting ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har wii og en xbox. Bruker de aldri

Skrevet

Vi har 3 barn og ingen spillkonsoller her heller! Eldstemann har en iPod men bruker den ikke særlig til spill.

Anonymous poster hash: b3ced...882

Skrevet

Har wii u og playstation 4. Playstation 4 er mannens spart til og kjøpt og wii u en er hele familiens. Har 2 ipad er utenom og 3 bærbare gaming pc er. Eldste har og 3ds xl , fått til jul i forfjor.

Anonymous poster hash: 76cc9...f29

Skrevet

Har xbox med ratt, pedalar og u name it.

Det er det store barnet i huset som er eigar, og når sant skal seiast har det stått i ro dei siste 3 åra. Det er lite rom for tv-spel med to små i hus.

Skrevet

Det er ikke en nødvendighet, men jeg tror barn har godt av å lære seg med slike dubeditter, ikke greit å komme bakpå når en vet hvor viktig slike ting ofte blir i kompisgjengen til de i 12-13 års alderen.

Anonymous poster hash: fea66...aba
Skrevet

Vi har playstation. Kan være veldig sosialt og et samlingspunkt for barnas venner på kveldstid. Betyr langt fra at de sitter foran skjermen hele tiden. Både mine to gutter, 7 og 9 pr, spiller håndball og fotball henholdsvis 3 og 4 kvelder i uka hver. Men gutta synes det er moro med FIFA kvelder med venner. Kjempe sosialt og de lager turneringer to mot to eller en mot en.

Alt elektronisk er ikke fy fy...med hvordan det brukes.

Jeg gidder ikke dyrke prinsipper når det er dette som er populært blant barna. Men de har maks spilletid 30 min pr dag. Mer tid når de har flere venner på besøk samtidig da de arrangerer turneringer

Anonymous poster hash: b71a9...7c1

Skrevet

Det er ikke en nødvendighet, men jeg tror barn har godt av å lære seg med slike dubeditter, ikke greit å komme bakpå når en vet hvor viktig slike ting ofte blir i kompisgjengen til de i 12-13 års alderen. Anonymous poster hash: fea66...aba

Da har vi god tid da siden det er lenge til han er 12-13 år ☺

Skrevet

Vi har playstation. Kan være veldig sosialt og et samlingspunkt for barnas venner på kveldstid. Betyr langt fra at de sitter foran skjermen hele tiden. Både mine to gutter, 7 og 9 pr, spiller håndball og fotball henholdsvis 3 og 4 kvelder i uka hver. Men gutta synes det er moro med FIFA kvelder med venner. Kjempe sosialt og de lager turneringer to mot to eller en mot en.

Alt elektronisk er ikke fy fy...med hvordan det brukes.

Jeg gidder ikke dyrke prinsipper når det er dette som er populært blant barna. Men de har maks spilletid 30 min pr dag. Mer tid når de har flere venner på besøk samtidig da de arrangerer turneringerAnonymous poster hash: b71a9...7c1

Tenker ikke at det er fy fy altså. Tenkte bare vi er litt "rare" siden vi ikke har noe slikt. Ikke spør han om det heller.

HI

Gjest Julia1984
Skrevet

Du begynner lenge før 12-13 årsaker. Vi var vel de eneste som ikke hadde det i fjor i 1 kl. Nå har vi det og kjempe moro når eldste på 7 samler 3-4 venner på besøk og de har fotballcuper og heier på hverandre. Vi har også minecraft på playstation. Veldig ok.

Men vi har strenge regler på hvor mye eller ofte de får spille.

Men jeg ville nok anskaffet det lenge før 12-13 årsalder så barna dine ikke klarer å henge seg på.

Skrevet

Vi har ikke og det samme gjelder for flere av vennene hans, går i 2.klasse.

Anonymous poster hash: 1e6ad...668
Skrevet

Vi har ikke, men jeg ønsker meg minst en. Ungene på 8 og 10 er ikke så veldig interessert.

Anonymous poster hash: 41e15...bb9
Skrevet

Du begynner lenge før 12-13 årsaker. Vi var vel de eneste som ikke hadde det i fjor i 1 kl. Nå har vi det og kjempe moro når eldste på 7 samler 3-4 venner på besøk og de har fotballcuper og heier på hverandre. Vi har også minecraft på playstation. Veldig ok.

Men vi har strenge regler på hvor mye eller ofte de får spille.

Men jeg ville nok anskaffet det lenge før 12-13 årsalder så barna dine ikke klarer å henge seg på.

Ja hvis han viser interresse for det så får han sikkert før den tid. Men ser ikke hensikten med å kjøpe bare fordi "alle andre" har det.

Skrevet

Vi har lovet gutten å kjøpe familien en x-box når han har lært å lese. Ærlig talt er jeg sannsynligvis mer utålmodig enn han, ;)

Anonymous poster hash: 398b7...403

Skrevet

Har en på 4 år. Ingen spillkonsoll. Har pc og et barnenettbrett. Men det blir ikke brukt. I gen forespørsel om det heller.

Anonymous poster hash: 771cd...f99

Skrevet

Vi har Nintendo nes (den gamle) den er min. Spilles kanskje 2 ganger i året. Mannen en xbox.spilles ikke

Anonymous poster hash: 15781...9bb

Skrevet

Vi har en ps3. Den blir ikke brukt ofte, men en gang iblant. Sønnen min har asperger og helt ærlig så er det ganske nødvendig å ha litt sånne ting som han og vennene kan holde på med iblant når det går litt i stå for dem. Samtidig er det såpass sjeldent nå for tiden, at vi kunne egentlig kvittet oss med den. Behovet var større for noen år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...