Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 I min barselgruppe er vi bare hjemme hos hverandre. Ikke er jeg glad for å ha inntog av folk hjemme og savner gode gamle trilleturer. Tenker variasjon er bra. Noen som føler det samme? Anonymous poster hash: d38b8...33b
Novemberdama Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Hater barselgrupper sånn generellt, og vil ihvertfall ikke ha det hjemme. Gikk på barselgruppe med nr. 1 fordi "det var noe man skulle gjøre....", men droppet det glatt med nr. 2 og nr. 3, selv om helsesøster bedyret av det jo var "SÅÅÅÅÅ koselig!". Nei, det er ikke koselig, det er et jevnt gnag om å overgå hverandre og skryte mest mulig av hva ungen din kan og har gjort de siste dagene. Det er gørrkjedelig og jeg ville heller sett maling tørke enn å høre på det fjaset. Man går hjemme med et lite nurk også skal man attpåtill treffe andre som gjør det samme og snakke om det. Mye mer interessant å treffe venner som ikke har fått baby for å høre hvordan livet er på utsiden av "baby-bobla". Kos deg på treff! Og husk hvor viktig det er at du baker litt mer og har litt mer og bedre mat enn de som har hatt treff før deg!
klishe89 Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Haha Jeg har aldri vært på barseltreff, men slik novemberdama beskriver det er akkurat slik jeg ser det for meg. Får nesten litt panikk ved tanken og lurer på hvordan jeg kan slippe unna Jeg skjønner godt at du ikke vil ha det hjemme HI. Jeg hadde også foretrukket å ha det ute på trilletur eller på nøytral grunn. Jeg har hund så håper inderlig at alle damene er allergisk i min kommende barselgruppe.
Småen100 Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Hater barselgrupper sånn generellt, og vil ihvertfall ikke ha det hjemme. Gikk på barselgruppe med nr. 1 fordi "det var noe man skulle gjøre....", men droppet det glatt med nr. 2 og nr. 3, selv om helsesøster bedyret av det jo var "SÅÅÅÅÅ koselig!". Nei, det er ikke koselig, det er et jevnt gnag om å overgå hverandre og skryte mest mulig av hva ungen din kan og har gjort de siste dagene. Det er gørrkjedelig og jeg ville heller sett maling tørke enn å høre på det fjaset. Man går hjemme med et lite nurk også skal man attpåtill treffe andre som gjør det samme og snakke om det. Mye mer interessant å treffe venner som ikke har fått baby for å høre hvordan livet er på utsiden av "baby-bobla". Kos deg på treff! Og husk hvor viktig det er at du baker litt mer og har litt mer og bedre mat enn de som har hatt treff før deg! Hehe 😊 Forstår folk er forskjellige. Men hvordan får du møtt venner som ikke har fått baby da? Er ikke de på jobb hele dagen? Jeg hadde ikke hatt noe sosialt liv overhodet hadde det ikke vært for barselgruppen min. Kommuniserer knapt med et eneste menneske bortsett fra baby de dagene det ikke er barseltreff. Tror innholdet i hjernen min holder på å bli til babygrøt. Og på kveldene etter baby er lagt i 8-9 tiden har jeg bare et par timer der jeg ligger i fosterstilling på sofaen før det er på igjen med amming halve natta. 😛 Nei takk Gud for barselgruppen min 😊
Novemberdama Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Hater barselgrupper sånn generellt, og vil ihvertfall ikke ha det hjemme. Gikk på barselgruppe med nr. 1 fordi "det var noe man skulle gjøre....", men droppet det glatt med nr. 2 og nr. 3, selv om helsesøster bedyret av det jo var "SÅÅÅÅÅ koselig!". Nei, det er ikke koselig, det er et jevnt gnag om å overgå hverandre og skryte mest mulig av hva ungen din kan og har gjort de siste dagene. Det er gørrkjedelig og jeg ville heller sett maling tørke enn å høre på det fjaset. Man går hjemme med et lite nurk også skal man attpåtill treffe andre som gjør det samme og snakke om det. Mye mer interessant å treffe venner som ikke har fått baby for å høre hvordan livet er på utsiden av "baby-bobla". Kos deg på treff! Og husk hvor viktig det er at du baker litt mer og har litt mer og bedre mat enn de som har hatt treff før deg! Hehe Forstår folk er forskjellige. Men hvordan får du møtt venner som ikke har fått baby da? Er ikke de på jobb hele dagen? Jeg hadde ikke hatt noe sosialt liv overhodet hadde det ikke vært for barselgruppen min. Kommuniserer knapt med et eneste menneske bortsett fra baby de dagene det ikke er barseltreff. Tror innholdet i hjernen min holder på å bli til babygrøt. Og på kveldene etter baby er lagt i 8-9 tiden har jeg bare et par timer der jeg ligger i fosterstilling på sofaen før det er på igjen med amming halve natta. Nei takk Gud for barselgruppen min Er så heldig å være introvert, så har ingen store behov for å være sosial, men de to "venninnene" jeg omgås mest jobber begge turnus, så de er ofte hjemme på formiddagen. Hendte faktisk at jeg var litt sosial når jeg var i permisjon, for ikke å bli hjernedød av å gå hjemme med babyen.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 På min barselgruppe er det bare en som er sånn som du beskriver. Men det hjelper ikke å gå tur, for hun spør jo bare om de samme tingene uansett - har de snudd seg enda, hvor mye veier de nå, og så videre. Så sånn sett kan vi like gjerne være hjemme og drikke kaffe. Oppfatter ikke noe press rundt hva man har å servere i det hele tatt. Bekkenet mitt er også fornøyd med å slippe lange trilleturer i snøen og på holka. Det som er så fint, er at hs har satt sammen en barselgruppe hvor alle er relativt nyinnflyttede. Så barselgruppen blir en fin måte å nettverke på. Jeg hadde det slik som Novemberdama beskriver med førstemann, da hadde jeg mye dårligere selvtillit enn det jeg har nå. Mener ikke å anklage eller dømme, men kan det ligge noe der? Anonymous poster hash: 48c2f...fa1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 På min barselgruppe er det bare en som er sånn som du beskriver. Men det hjelper ikke å gå tur, for hun spør jo bare om de samme tingene uansett - har de snudd seg enda, hvor mye veier de nå, og så videre. Så sånn sett kan vi like gjerne være hjemme og drikke kaffe. Oppfatter ikke noe press rundt hva man har å servere i det hele tatt. Bekkenet mitt er også fornøyd med å slippe lange trilleturer i snøen og på holka. Det som er så fint, er at hs har satt sammen en barselgruppe hvor alle er relativt nyinnflyttede. Så barselgruppen blir en fin måte å nettverke på. Jeg hadde det slik som Novemberdama beskriver med førstemann, da hadde jeg mye dårligere selvtillit enn det jeg har nå. Mener ikke å anklage eller dømme, men kan det ligge noe der? Anonymous poster hash: 48c2f...fa1 Hele svaret mitt var til Novemberdama.. Sier ja til variasjon Anonymous poster hash: 48c2f...fa1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Jeg har fire barn, hvorav bare én har ligget i vogn uten å vræle. Var med på noen møter med nr to og tre, ingen med første og siste. Gikk trilleturer med den siste barselgruppen, men alle utenom en gikk så utrolig sakte at jeg kunne ikke være med. Kafé er heller ikke så gøy med opp-og-frem-babyer. Sikkert kjekt for de som har barn som sover eller sitter stille på fanget. For meg var hjemme det eneste alternativet som lot seg gjennomføre. Anonymous poster hash: ece8f...03b
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Jeg gikk til barselgruppa med forventninger om at det skulle bli sånn som Novemberdama beskriver. Jeg møtte to ujålete, selvironiske, kule damer, og vi gikk lange turer med vogn hver uke! Hadde det helt supert. Anonymous poster hash: b9d45...432
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Vi har gjort litt forskjellig. Gått turer, vært i byen på cafe, hjemme hos hverandre og i skogen. Helt super gruppe som har kontakt hver eneste dag! (Felles chatt på face ) Helt gull!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Jeg var på ETT treff, og det var gruppetreff på helsestasjonen i forb. med sikkerhetskurs.. Hørte ikke noe mer etter det. Selvom helsesøster lovte å melde meg inn i en gruppe :/ Anonymous poster hash: 8f867...bc7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Det er fullstendig frivillig og du trenger ikke møte opp engang! Når det er sagt, så er det veldig hyggelig å treffe Noen i helt lik situasjon med like gamle barn. Da kan man prate så mye man vil om innføring av mat, tannfrembrudd og bæsjing. Det er derfor man har barselgruppe:) Anonymous poster hash: a6a60...c94
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Vi har kjempe god kjemi! Møttes ca en gang i uken hjemme hos noen i nesten hele permisjonen. Fant hverandre på facebook så vi ville dette, er noe annet om man egentlig ikke vil. Var litt stress i begynnelsen fordi jeg brukte noen uker på å bli kjent med babyen min, men etter det gikk det greit. Eneste kravet til servering var brød, pålegg og noe å drikke, og det holdt vi oss til. Vi var sammen i ca 3-4 timer hver gang. Sammenlignet babyene men vi var greie med hverandre. Jeg sleit med bekkenet så å gå turer var uaktuelt, kunne gå i 10 min bare. Noen av de andre trillet turer i blant men det var ikke de ukentlge treffene fordi det ville ikke være rettferdig da flere sleit med bekkenet. Ungene er snart 1,5 år og vi møtes ennå ca en gang i mnd. Barselgruppa via helsestasjonen er forøvrig grei men er litt mer "se hva min kan" så vi møttes ikke så ofte. Anonymous poster hash: 185e7...be6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 Bare å si til gruppa at du bare vil delta på aktiviteter. Kanskje det er flere der som tenker som deg. Anonymous poster hash: ebe64...8fa
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 Har hatt to fantastiske barselgrupper. Vi møttes minst en gang i uka og har kontakt fortsatt. Ikke noe skryt eller overgåing. Kunne sette fram ei pakke kjeks eller lage en pai, ingen forventninger! Barseltteffet var veldig fint, kunne snakke bleier og gulp og utveksle erfaringer med andre i babybobla! Stortrivdes! Hs har begge gangene sagt at det er sjelden gruppene klaffet så bra! Anonymous poster hash: af469...631
Babykilo Skrevet 21. januar 2015 #16 Skrevet 21. januar 2015 Folk har forskjellige babyer også. Min førstemann trivdes ikke i vogn, sov veldig dårlig der, og det å gå tur og å måtte amme en skrikende unge langt inni skauen var ganske stressende. I tillegg må soving og mating tilpasses mange andre på en annen måte enn når man er hjemme hos noen, for da kan man ordne etter hvert som det trengs. Jeg hadde god kjemi med alle på den første gruppa mi, men de så jo hvor "rar" min unge var ift vogn, så jeg ble bare med på det som var hjemme hos andre og hos meg selv. Med andremann var det mye greiere med vogn, men da var det mindre tid til barseltreff på grunn av mye større arbeidspress i hus og heim med en toåring i tillegg til baby. Bringing og henting i bhg, og sånn. Så, vi har ulike livssituasjoner, ikke glem det. Vi liker ulike ting og vi har behov for ulike ting.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #17 Skrevet 21. januar 2015 Synes barselgruppe er så koselig jeg! Kunne gitt mye for en sånn som du beskriver. Jeg har ingen gruppe. Lite sted, og lite initiativ. Litt skuffet ja, hadde gledet meg til: -å møtes hver uke -være hjemme hos hverandre og spise enkel lunsj/kaffebar -ta turer på kafé -trille turer -snakke om babyene, oss selv, interiør, klær, jobb, nyheter Heldigvis har jeg mange venninner som ikke jobber fullt/går hjemme med større barn, så jeg har hatt det supersosialt og koselig likevel:) Anonymous poster hash: 77eeb...916
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #18 Skrevet 21. januar 2015 Vi var bare ute på turer og av og til på kafe. Aldri hjemme hos noen. Men så ble barna litt eldre (fra 7 mnd ca) og da ble det slik som Novemberdama skrev - bare skryt og babyprat. Trodde jeg skulle omkomme av kjedsomhet!! Det skjer faktisk andre ting i verden også.. Nei, det ble for ensformig for meg etterhvert, men greit i begynnelsen når du er helt i ammetåka Anonymous poster hash: 1000f...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå