Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Ikke mye. Noe. Som har tips til mat evt annet. Er en voksen og to barn. Klarer vi det? Anonymous poster hash: 61803...597
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Det er 68 kr pr dag. Det er veldig lite. Men det må jo gå på ett vis. Kjøp first price produkter, bruk det du har i skapene. Har du noe du kan selge på fb? Klær ungene har vokst i fra? Skøyter eller annet utstyr? Nudler og omelett og pannekaker funker til middag når man er blakk. Anonymous poster hash: 23c9c...3f5
anonymsuperbruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Spis det dere har i skap, fryser, kjøleskap. Dra til foreldre på middag i helga...? Havregrøt er billig mat
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Ikke mye. Noe. Som har tips til mat evt annet. Er en voksen og to barn. Klarer vi det? Anonymous poster hash: 61803...597 Har du noe valg da? Anonymous poster hash: 98356...5d3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Vet ikke hva du gjør. Ikke bruk ei krone uten at du må iallefall. Se hva du har av mat hjemme, om det blir noen utradisjonelle retter gjør ikke det noe. Men se hva du kan få til med det du har før du handler noe mer. Har du tomflasker tenker jeg det er på tide å pante nå. Anonymous poster hash: 15b0d...2a6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Hva har du av mat i skap, kjøl og fryser pr. i dag? Anonymous poster hash: 1191a...698
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 I morgen skal jeg jobbe kveld og skal ha salat til middag. Tirsdag har jeg svinesnitzel + fiskepinner og poteter + gr saker til middag. Fredag har jeg grillpølser + potetmos til middag. Lørdag grøt + hjemmelaget pizza til kvelds (har ingredienser til det) + har kjøpt sjokolade og chips til lørdagsgodt. Fra søndag har jeg ikke middag, men skal jobbe kveld mandag og tirsdag da skal jeg bare ha salat. Så middag søndag, onsdag, torsdag og fredag. Satser på lønn neste fredag. Tips mottas med takk. Anonymous poster hash: 61803...597
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Har lagt ut annonse på finn.no, men ingen nap. 😞 Har fire poser med flasker. Anonymous poster hash: 61803...597
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 500 kr til 4 middager bør vel gå greit? Anonymous poster hash: 420c3...b52
MarianeA Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Når det gjelder middag kan man få til mye av veldig lite. Billige pølser feks kan man lage allverden av. Kjøp en pose ferdig lapskausblanding ifra frysedisken og ha i noen pølser og buljong, så har du nydelig "kjøttsuppe". Pølsegrateng er også godt. Kylling er billig og kan serveres med feks ris. Her i byen har matbutikkene tilbud og røverpriser på alt av julemat så om jeg ikke er blakk, så har jeg likevel fylt fryseren med god mat som vi kan spise etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Hvorfor skal unga spise salat til middag når du jobber kveld? Og salat er da slettes ikke den billigste maten du kan ordne... Anonymous poster hash: 36607...c70
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Fløyelsgrøt, pasta med tomatsaus, pannekaker, fiskepudding, suppeposer, nuddler med grønnsaker... Noen forslag til middager til under 20 kr dagen. Ikke all verdens av næring, men det dør man ikke av på 10 dager. Anonymous poster hash: 658b1...b81
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Ungene er en dag hos far i g hos mormor når jeg jobber kveld. Det er jeg som skal ha salat. Anonymous poster hash: 61803...597
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 Hos rema har de høne til 9,90. (Stor) Lag hønsefrikase, det holder til to middager. Anonymous poster hash: 9a891...cae
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 Ungene er en dag hos far i g hos mormor når jeg jobber kveld. Det er jeg som skal ha salat. Anonymous poster hash: 61803...597 Hvorfor skal du spise så dyrt når dere ikke har penger??? De pengene bør du da spare til ungene! Ta deg en nuddelpakke eller 2 til middag i stedet. Om du kjøper de billige blir det under 10 kr - halvparten av et enkelt salathode. Anonymous poster hash: 658b1...b81
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #16 Skrevet 21. januar 2015 Billige middager; - Fiskekaker fra first price. - Ostesmørbrød ( om du har ost og skinke, for det er jo dyrt) Kneipp er derimot billig, 4-5 kr for et brød. - Restemat fra fryser - Tomatsuppe fra first price med hvitløksbaguetter fra first price. Koster vel kanskje 20 kr? til sammen. - Rema 1000 har pastaskruer til 5 kr har jeg sett. En kyllingkjøttdeig og hakkede tomater koster da neppe skjorta. Tipper det blir max 30 kr. - Pølselapskaus. Betaler ca 20-30 kr for en pakke pølser på rema og 8 kr for en pose grønnsaker. - Havregrøt som noen foreslår. Anonymous poster hash: fd711...b90
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #17 Skrevet 21. januar 2015 Ta ut medlemsoverskuddet ditt hos Coop! For øvrig enig med de andre her om at salat ikke er billig mat :/ Finnes masse som er billigere! Anonymous poster hash: 311fe...ceb
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #18 Skrevet 21. januar 2015 Sett ned prisen på det du har lagt ut for salg... Anonymous poster hash: f2557...243
Gjest Zaria Skrevet 21. januar 2015 #19 Skrevet 21. januar 2015 Se etter mat til 50% som snart går ut på dato. Lag lapskaus og frys ned/ evt grønnsakssuppe med pølser, havregrøt. Lykke til! Klem😃
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #20 Skrevet 21. januar 2015 Takker for mange gode tips. 😊 Skal se om jeg kan finne noe annet enn salat, men deg er så greit å ha med på jobb. Blir noe annet enn skive/knekkebrød når det er middag. Anonymous poster hash: 61803...597
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #21 Skrevet 21. januar 2015 Se etter 50% dato merket mat Spis det du har hjemme Kjøp kneipbrød og billig pålegg/middager Lån noen 100 av din mor Anonymous poster hash: 4e053...490
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #22 Skrevet 21. januar 2015 Sett deg ned og lag en skikkelig oversikt over hva dere skal spise hver dag, til hvert måltid. Hva har du i huset og hva må du handle inn? Når du har menyen klar for hele perioden går du i butikken og kjøper det som står på lista, men ikke noe annet. Ikke se deg blind på halvpris-merket mat. Se på hva det faktisk koster. Vanlige epler er som regel billigere enn mango, selv om mangoen er på halv pris, kyllingkjøttdeig er billigere enn indrefilet nesten uansett hvor mange % indrefileten er satt ned med osv. Kjøp en pose av de billigste potetene, løk, kålrot og gulerøtter. Store pakker med frossne grønsaker er ofte veldig billig og et fint utgangspunkt for en billig middag eller 5. Sats på havregrøt heller enn brød til frokost. Gå skikklig gjennom hva du har i fryser, kjøleskap, boder og matskap. Ofte er det mer enn du tror. Egg er heller ikke så dyrt om du velger den billigste varianten. Det kan du bruke til mange retter. Anonymous poster hash: 321d4...f4d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #23 Skrevet 21. januar 2015 Vi har 200 kr frem til 1 februar og har ikke halvparten så mye mat som deg i fryseren. Du klarer det fint om du går inn for det og tenker økonomisk. Anonymous poster hash: 801a1...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå