Gå til innhold

10 pp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk. Er i 10 pp, og nå i dag, tre-fire dager etter eggløsning kommer mensmurringene, som jeg alltid får da mensen er ventet om ca. en uke, så resultatet er vel negativ også denne måneden.

Brukte 6 pp på førstemann (noen år siden), 1 pp på andre som endte i sa.

Har vært hos gyn, alt så bra ut, egg på 17 mm på dag 12 i syklus. Har fått pergotime, skal nå i gang med min andre kur (den første dobbel).

Hjertesukk fra meg. Noen i samme båt/med samme erfaring? Begynner å miste motet..

Anonymous poster hash: ada5f...421
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Skrevet

Du er fortsatt innenfor normal prøvetid på å bli gravid, så ikke gi opp :)Siden du er i gang med pergotime har du kanskje startet utredning i forhold til sekundær infertilitet?

Jeg brukte mange år på å bli gravid, og måtte ha mange ivf-forsøk for å få et barn. Ikke akkurat i samme båt, men jeg vet mye om å miste motet. Husk at det i de aller fleste tilfeller ordner seg selv om man må bruke lenger tid enn man ønsker.

Ikke mist motet, og ikke gi opp :)

Lykke til!

Skrevet

Å bruke 10 pp er helt normalt, men jeg kjenner meg likevel igjen i frustrasjonen du beskriver. Vi brukte 12 pp på første og 9 på andre, ble gravid til slutt uten hjelp. Var grusomt skuffet hver gang jeg fikk mensen, og begynte jo nesten å tro at jeg var steril. Prøv å slappe av (lettere sagt en gjort)!

Anonymous poster hash: 5d92b...d8e
Skrevet

Dere som har vært gjennom dette. Har dere noe tips til oss i startgropen? Hva er lurt, hva er dumt?

Skrevet

Jeg og min mann brukte først et år på å prøve vanlig, så 8 mnd utredning og ventetid på ivf, og så 4 mnd på ivf......

Men så satt spira på første ivf forsøk, og jeg er i dag gravid i 16 uke :) Har ett barn fra før (naturlig laget) og hun gleder seg masse, endelig blir familien komplett!

Lykke til, det går tilslutt ;)

Anonymous poster hash: 0adf2...d6f
Skrevet

Jeg sluttet å telle pp etter at jeg rundet 30! Vi ble gravid naturog tilslutt, men det tok noen år!

Det er ikke uvanlig å bruke 10 pp, så hvor kjedelig det enn er å høre det så må dere bare prøve å være litt mer tålmodig:)

Anonymous poster hash: 07896...b4d

Skrevet

Vi brukte 20 pp på første, 8 på nr to, og nå venter vi nr tre, overraskende. Håper det ordner seg for dere.

Anonymous poster hash: a5437...075

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Så bra at det lykkes for mange av dere til slutt.

Får prøve å smøre meg med tålmodighet liitt til. Går med privat gyn, så er ikke lang ventetid, men vurderer det offentlige pga bor rett ved siden av sykehuset og det er vel litt billigere også. 

Skrevet

Jeg og min mann brukte først et år på å prøve vanlig, så 8 mnd utredning og ventetid på ivf, og så 4 mnd på ivf......

Men så satt spira på første ivf forsøk, og jeg er i dag gravid i 16 uke :) Har ett barn fra før (naturlig laget) og hun gleder seg masse, endelig blir familien komplett!

Gikk du privat eller offentlig? :) 

Skrevet

Gikk du privat eller offentlig? :)

Skrevet

Andre erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...