Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ved tre anledninger blitt ekspedert av en jente i 20årene som ser ut som hun har ramlet. En gang i fundationkrukken, som har etterlatt en fascinerende ujevnhett, for så å ta et dypdykk i kullbøtta og at alt kullstøvet har satt seg i og rundt øyebrynene. Det er virkelig ille!

Første gangen tenkte jeg at hun har har hatt massivt strømbrudd på badet.

Andre gangen tenkte jeg hun har dårlige kollegaer som ikke tipser om det dårlige lyset.

I dag var det like før jeg sa noe selv, men det gikk en liten j... i meg og jeg tenkte; Ser du deg aldri i bakspeilet på vei til jobb du!?

Hva hadde dere gjort, sagt noe eller holdt munn?

Anonymous poster hash: 90a57...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke sagt noe. Du vet ikke hva som skjuler seg under sminken. En venninne av meg har alltid sykt mye brunkrem og det ser litt trashy ut. Men det er pga hun er skikkelig rødskjoldete under det laget med sminke.. Fikk nesten hakeslipp da jeg så henne uten første gang..

Anonymous poster hash: be2f4...55e

Skrevet

Du har blitt ekspedert av? På hvilken måte tenker du at du da har et så nært forhold til henne at det er din oppgave å informere henne om hvordan hun ser ut? Hva om du ved tre anledninger hadde passert en jente på gaten med tilsvarende sminke. Skulle du da stoppet henne på gaten den fjerde gangen og fortalt henne hvordan hun burde sminke seg? Eller stiller det seg annerledes med denne jenta fordi hun tross alt har ekspedert deg og dere derfor har et eller annet uløselig bånd?

Skrevet

Tror du trenger en pause fra dib jeg!

Skrevet

Du har blitt ekspedert av? På hvilken måte tenker du at du da har et så nært forhold til henne at det er din oppgave å informere henne om hvordan hun ser ut? Hva om du ved tre anledninger hadde passert en jente på gaten med tilsvarende sminke. Skulle du da stoppet henne på gaten den fjerde gangen og fortalt henne hvordan hun burde sminke seg? Eller stiller det seg annerledes med denne jenta fordi hun tross alt har ekspedert deg og dere derfor har et eller annet uløselig bånd?

Det at hun ekspederte meg er irrelevant. Jeg forsøkte å få frem at jeg har sett henne flere ganger og at hun alle gangene har vært sminket like ille. Det er ikke mengden brunkrem som hun over refererer til, det er skolene og bruk av alt for mørk fundatio. Ser ut som hun har forsøkt seg på contouring uten å få det til. Og brynene... Say no more!

Hvorfor jeg, der og da, følte for å si noe? Fordi jeg selv ville likt at noen, uansett hvem, hadde gitt meg et vink om se på meg selv og hvordan jeg var sminket i speilet.

Gjorde jeg det? Nei!

Og av det jeg forstår, ut fra ditt forsøk på å belyse min relasjon til malerskrinet, så ville ikke du sagt noe heller.

Så, derfor lurte jeg på hva andre ville gjort.

Skrevet

Hadde ikke sagt noe. Det må da være opp til henne hvordan hun vil sminke seg. Som en sa over så vet du ikke hva som er under, du vet ikke hvorfor hun sminker seg slik. Kanskje har hun komplekser for utseendet sitt og skjuler seg bak sminken, da blir iallfall ikke selvtilliten bedre av at kunder begynner å kommentere hvordan man sminker seg. Dessuten er smaken så forskjellig. Jeg får helt fnatt av lyseblå øyenskygge og blå mascara, det er det absolutt verste jeg vet, syns det ser veldig billig ut, men jeg sier jo ikke noe til dem som bruker det. Det er en del som bruker det, så de syns nok det er fint, og det har jeg jo ingenting med å blande meg inn i.

Skrevet

Skolene = skjoldene.

Skrevet

Du holder selvsagt kjeft!

Om hun ser ut slik hver gang du ser henne er det neppe et uhell, men en bevisst handling og slik hun ønsker å se ut.

Skrevet

Jeg tørr ikke sminke meg pga sånne kommentarer da jeg hadde mine spede forsøk med sminke på i-skolen. Ingen søstre eller mor som kunne hjelpe meg, så ga opp. Tørr ikke prøve, blir jo jævlig. Har blitt sminka mange ganger og det blir fint. Poenget mitt. La jenta prøve seg fram, så kan folk som kjenner henne veilede. Fremmede som legger seg oppi blir klient å sårende. Kan jo være hu syns du kler eller sminker deg dritstygt, men holder kjeft om det. Har du ikke noe pent å si, la være :)

Anonymous poster hash: f97be...e8d

Skrevet

post-42-0-07592600-1421802868_thumb.jpg

Skrevet

Siden hun er like stygt sminket hver gang er det nok et bevisst valg.

Uansett er det ikke din jobb å si i fra.

Bare nysgjerrig, hvor gammel er du? Det er liksom gaaaaamle damer som sier i fra om slikt.

Anonymous poster hash: 00e72...a9e

Skrevet

Bare nysgjerrig, hvor gammel er du? Det er liksom gaaaaamle damer som sier i fra om slikt. Anonymous poster hash: 00e72...a9e

Enig, den eldre garde som kommenterer sånt. Men HI er sikkert over 40, så.

Anonymous poster hash: f701c...a77

Skrevet

Jeg hadde aldri sakt noe om sminke, med mindre den tydlig har rent eller noe sånt, men jeg sier fra hvis noen har tatt T-skjorta på vranga eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 1ad6a...ef3

Skrevet

Bare nysgjerrig, hvor gammel er du? Det er liksom gaaaaamle damer som sier i fra om slikt. Anonymous poster hash: 00e72...a9e

Enig, den eldre garde som kommenterer sånt. Men HI er sikkert over 40, så.Anonymous poster hash: f701c...a77

Ha, ha, kanskje jeg er en gammel sjel.

Jeg fylte 32 rett før jul :)

Skrevet

Så lenge det ikke er datteren, moren, søsteren, bestemoren eller venninnen din så holder du selvfølgelig godt munn.

Hva har du med det å gjøre, egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...