Gå til innhold

Tips til hvordan få sønnen min ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 18 år. Er av den utrolig bedagelige typen. Hans far er lik, og har vert jojo slanker hele sitt liv. (vi bor ikke ilag) Vil ikke at dette skal skje min sønn. Han har hatt kompleks for vekten en stund, og har virkelig prøvd å støtte han.

Vi spiser sunt og er en aktiv familie. Dessverre har han vert vanskelig å å med. Han er dessuten veldig kresen, og merker han mister motivasjonen fort. Han er medlem av et trenings studio, men liker ikke trene foran andre nå. Heller ikke trene med venner for han føler han blir hengende etter.

Tips til hvordan motivere han?

Anonymous poster hash: f0e1b...6e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trene med han? Gå turer? Belønne han for trening og aktivitet (ikke slankingen). F.eks. love han noe han ønsker seg hvis han har f.eks. 30 treningsøkter a 1,5 time frem til 1. april?

Anonymous poster hash: 40c63...bfd
Skrevet

Trene med han? Gå turer? Belønne han for trening og aktivitet (ikke slankingen). F.eks. love han noe han ønsker seg hvis han har f.eks. 30 treningsøkter a 1,5 time frem til 1. april?

Anonymous poster hash: 40c63...bfd

Ja, har tenkt å gå tur med han hver kveld jeg er hjemme.. HI

Skrevet

Penger? Leste om ei som fikk 1000 kroner av faren sin for hver kg hun gikk ned.... han måtte ut med 30 000 :o Men det hjalp da :)

Anonymous poster hash: 75e5b...261
Skrevet

Penger? Leste om ei som fikk 1000 kroner av faren sin for hver kg hun gikk ned.... han måtte ut med 30 000 :o Men det hjalp da :)

Anonymous poster hash: 75e5b...261

Vil vel helst at han skal få til en livsstil endring. Ikke bare gå ned, men holde seg der også.

Skrevet

Dersom han bor hos deg så blir jo en stor oppgave å passe på hva du har i huset! Ikke brus, nektar, snacks, godteri, etc...

Anonymous poster hash: dc520...f30

Skrevet

Dersom han bor hos deg så blir jo en stor oppgave å passe på hva du har i huset! Ikke brus, nektar, snacks, godteri, etc...

Anonymous poster hash: dc520...f30

Brus/snacks har vi kun i helgene. De andre barna er aktive og normal vektige. Vi spiser sunt og variert. Dessverre har det at han er stillesittende og har spist litt for ofte/mye ført til at kiloene har sneket seg på. HI

Skrevet

Hva med å få han til å trene kampsport? Feks taekwondo. Der er folk i alle aldere og man blir "ikke lagt merke til" når alle står linja opp og trener.

Der er det slik at de med høyest belte kan mer og det er naturlig at man er kommet på ulike nivå. Man utvikler seg i sitt eget tempo.

Anonymous poster hash: 2af49...33f

Skrevet

Gi han fysisk husarbeid. Støvsuge, måke snø, klippe gress, skure terassebord osv.

Hvis han ønsker å trener, men ikke foran andre så er vel å kjøpe treningsutstyr til å ha hjemme en tanke? Manualer er ikke så dyrt. Henge opp en bokssekk i garasjen kanskje? Finn noe han synes er kjekt.

Anonymous poster hash: 7d201...bf7

Skrevet

Jeg aner ikke hva du kan gjøre, men jeg vet en ting du IKKE skal gjøre. Ikke send ham "blikk" når du synes han spiser for mye eller feil. Det gjorde faren min med meg, og det førte bare til at jeg tok helt av og fråtset i alt jeg kom over da jeg flyttet på hybel og han ikke kunne se meg lenger. Gikk fra lubben/kraftig til smellfeit i løpet av vgs.

Anonymous poster hash: 1fd7c...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...