Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Gått helt opp for idéer og skal storhandle i morgen. Ikke så avansert, men ikke pose ellers boksmat. Tips? Anonymous poster hash: 946de...9a9
Gjest Julia1984 Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Mine to eldste elsker hjemmelaget fiskegrateng
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Mine to eldste elsker hjemmelaget fiskegrateng Gidder du skrive hvordan du lager den? Takk <3 Anonymous poster hash: 946de...9a9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Laks - enten med pasta eller i pitabrød. Brokkoli, paprika og tomat til. Anonymous poster hash: d9ede...8b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Linsesuppe er en klassiker. De liker også stekt torsk, bakt laks, couscous salat, Anonymous poster hash: 5ce42...f5f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Mine elsker pølsegrateng (samme som fiskegrateng, bare med pølser istedet for fisk) Koker fullkornsmakaroni og legger i en ildfast form Skjærer kalkunpølser i biter og blander inn Lager hvit saus og heller over Griljermel på toppen Noen ganger tømmer jeg en pose frosne grønsaker i. Og noen ganger tar jeg en neve eller to med ost i sausen. Noen vil piske et par egg inn i sausen. Alt er lov! Noen bruker skinke, noen bruker bacon, etc Anonymous poster hash: 61c6d...7fa
Gjest Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Stekt laks med tagliatelle og bearnaise Yummi.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Laks i ovnen , fersk torsk i gryta , nachos , pølser , kjøttkaker , Anonymous poster hash: 6d5d4...989
sug lut Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Blomkålsuppe Kjøttkaker Laks i alle varianter Laksesuppe Strimlet svinekjøtt woket med løk, minimais, paprika og masse hvitløk og krydder Curry
mamma_bergen Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Laks, fiskegrateng og kyllingwok er slagere her Og potetstappe med kjøttboller(kjøttbollene er ferdiglaget da )
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Mine elsker, elsker min "sheperds pie". Kok poteter, lag potetmos, ikke for fast, da er det vanskelig å smøre den nogenlunde jevnt oppå fyllet. Steker kjøttdeig (jeg bruker alltid svinekjøttdeig), løk og hvitløk. Blander inn et par raspede/eller finhakkede gulrøtter og en squash, steker litt videre, og blander i 2-3 ss tomatpure. Heller i ca. 1,5 dl buljong (jeg bruker grønnsaksbuljong). Lar det koke litt, blander i litt maizena så det tykner litt. Tar dette i en ganske stor ildfast form, oppå tar du potetmos. Topp med parmesan eller vanlig hvitost. Bruker gjerne en neve hakket frisk persille i potetmosen/ på toppen. Denne tar for lang tid å lage på ettermiddagen syns jeg, men pleier lage på kvelden, og steke ferdig dagen etter. Ungene mine spør ofte etter denne middagen Anonymous poster hash: 519ea...049
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Noen andre mye mer kjappe middagstips: Varme fiskekaker (5 min), lage cous cous (5 min) og ha f.eks. mais, revet eple og gulrot ved siden av, evt. ketchup/ rømme. Anonymous poster hash: 519ea...049
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 kompe lapskaus supper (tomat-, ertee-, grønnsaks-,kylling-, kjøttsupper) kjøttkake fisk i alle varianter pizza spagetti Anonymous poster hash: 18f9e...b26
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Laksewook, det elsker alle. Da spiser de grønnsaker som aldri ellers.. Pasta og kjøttsaus, pasta m pesto og bacon, carbonara, kjøttkaker, kylling i ulike varianter med ris, salat, saus.., taco varianter, hjemmelaget supper, pannekaker, pasta med pølser og grønnsaker, lasagne, pita med ulikt fyll- slager er kylling som stekes med tacokrydder og rømme. Div kjøtt/grønnsak spyd, også andre typer wook, de digger alt som bader i hvitløk og soya:-)), torsk med persillesmør, panert fisk/ kylling. Anonymous poster hash: 746b1...b92
Mandala Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Favorittene er Potetmos med kjøttboller. Potetmosen må da være med skall og erter i. Laks og torsk, begge helst med poteter til. (og grønnsaker, rømme etc) Kjøttkaker med brun saus, poteter og grønnsaker. De er tydeligvis mest glad i poteter akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Sønnen min som blir 6 år i mars elsker agurk og frøkolbe med honning og bær<3 Anonymous poster hash: f8fbc...7ec
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #18 Skrevet 20. januar 2015 Sønnen min som blir 6 år i mars elsker agurk og frøkolbe med honning og bær<3 Anonymous poster hash: f8fbc...7ec Til middag? Anonymous poster hash: 5046f...434
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #19 Skrevet 20. januar 2015 Ikke bare til middag men ellers også ;-) Anonymous poster hash: f8fbc...7ec
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 Ikke bare til middag men ellers også ;-) Anonymous poster hash: f8fbc...7ec Jeg leste maiskolbe Hva er frøkolbe? Anonymous poster hash: 5046f...434
frk Nilsen Skrevet 20. januar 2015 #21 Skrevet 20. januar 2015 Fisketaco med hjemmelagde lefser og hjemmelaga tacokrydder, lime, salat, agurk og rømme Lasagne Pasta & laks Blomkålsuppe Tomatsuppe Kjøttboller Hjemmelagde hamburgere
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #22 Skrevet 20. januar 2015 Den absolutte favoritten her i huset er komler, men det er jo tidkrevende. Ellers er de veldig glade i pølselapskaus. Her kan jo alt kuttes opp kvelden før, så er det jo fort gjort! Fleskepannekaker er en hit, og er fort gjort. Kjøttkaker er pop. Jeg lager store mengder når det er karbonadedeig på tilbud, og fryser ned i poser som holder til en middag. Fryser også ned kraft. Potetene kan en skrelle kvelden før, og lage bruning hender det også jeg gjør da. Så da tar det under en halv time når jeg kommet hjem. De elsker fiskeboller, men de kjøper jeg ferdige 😱 Kjøttboller i eller frikasesaus har vi også endel, blir samme opplegget som med kjøttkakene. Anonymous poster hash: 62ff5...e6b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #23 Skrevet 20. januar 2015 Her i huset elsker de wok med kylling eller svin. Bruker all slags mulig grønnsaker. Heller oppi en god del fløte, buljong og krydder, Karri er favoritten Anonymous poster hash: 17973...3ae
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #24 Skrevet 20. januar 2015 Favorittene er hjemmelaget kyllinggryte og "kanelgryte" Anonymous poster hash: 6debc...803
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #25 Skrevet 21. januar 2015 Mine elsker, elsker min "sheperds pie". Kok poteter, lag potetmos, ikke for fast, da er det vanskelig å smøre den nogenlunde jevnt oppå fyllet. Steker kjøttdeig (jeg bruker alltid svinekjøttdeig), løk og hvitløk. Blander inn et par raspede/eller finhakkede gulrøtter og en squash, steker litt videre, og blander i 2-3 ss tomatpure. Heller i ca. 1,5 dl buljong (jeg bruker grønnsaksbuljong). Lar det koke litt, blander i litt maizena så det tykner litt. Tar dette i en ganske stor ildfast form, oppå tar du potetmos. Topp med parmesan eller vanlig hvitost. Bruker gjerne en neve hakket frisk persille i potetmosen/ på toppen. Denne tar for lang tid å lage på ettermiddagen syns jeg, men pleier lage på kvelden, og steke ferdig dagen etter. Ungene mine spør ofte etter denne middagen Anonymous poster hash: 519ea...049 Denne hørtes god ut, hvor lenge steker du den, og på hvilken temperatur? Anonymous poster hash: dfc53...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå