Gå til innhold

Min datter skal til gynekologen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er hennes første gang. Hun er seksten. Hun ønsker absolutt ikke å gå dit, og gråter bare ved tanken (er ellers en svært sterk jente som omtrent aldri gråter). Hun sier at hun føler seg krenket bare ved tanken på at noen andre skal se hennes underliv, og at hun ikke klarer å la det skje. Hvordan skal jeg hjelpe henne til å klare dette?

Anonymous poster hash: bea19...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun klarer sikkert å la kjæresten se henne i dåsa? Herregud... slik er det å bli voksen .

Anonymous poster hash: 5506d...c4e
Skrevet

Hvorfor må hun?

Anonymous poster hash: 6d89d...eb5

Skrevet

Men hun klarer sikkert å la kjæresten se henne i dåsa? Herregud... slik er det å bli voksen .

Det var da ett veldig voksent svar......

Anonymous poster hash: 76014...622

Skrevet

Å herregud, for et svar!! Får ikke håpe du har døtre...

Anonymous poster hash: 0962d...856

Skrevet

Snakk er du sånn ellers også? Skulle tro du var 16... hadde du svart datteren din slik første gangen hun skulle til gynekolog og var nervøs??

Skjerp deg

Anonymous poster hash: 10b43...c96

Skrevet

Det er hennes første gang. Hun er seksten. Hun ønsker absolutt ikke å gå dit, og gråter bare ved tanken (er ellers en svært sterk jente som omtrent aldri gråter). Hun sier at hun føler seg krenket bare ved tanken på at noen andre skal se hennes underliv, og at hun ikke klarer å la det skje. Hvordan skal jeg hjelpe henne til å klare dette?

Anonymous poster hash: bea19...388

Er det en mannlig eller kvinnelig gynekolog? For meg var det ihvertfall ekstra ekkelt at det var en mann.

Anonymous poster hash: b8332...f00

Skrevet

Hvorfor må hun det?

Om det er medisinsk grunn er det kanskje enklere å fokusere på fordelene kontra hva som kan skje om hun ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 5fc09...abe
Skrevet

Jeg var til gynekolog allerede som 13-åring og var fortsatt jomfru så det var temmelig lite hyggelig. Men jeg hadde så mye smerter at jeg måtte. Jeg syntes det verste var at det var en mannlig gynekolog, hadde nok vært litt greiere med en kvinnelig en. Bare snakk mye om det og hva som skal skje, det hjelper å være forberedt. Dette er noe alle kvinner må gjennom før eller siden så man må bare hoppe i det. 

Anonymous poster hash: 21c33...a82
Skrevet

Hvorfor må hun?

Anonymous poster hash: d392c...183

Skrevet

(...eh...om d ikke er privat ja...)

Anonymous poster hash: d392c...183

Skrevet

Hvorfor hun må dit, spiller forsåvidt ingen rolle. Og til deg lenger opp, det er stor forskjell på å la en man liker og er trygg på se deg naken, enn en man aldri har møtt før, som i tillegg skal studere og ta på deg.

Til hi, kan dere få henvisning til en kvinnelig gynekolog? Hvis dere bor i nærheten av lillestrøm, så har de kjempeflinke damer på kvinneklinikken der. Du kan tilby henne å bli med hvis det er aktuelt for henne, og at hun kan ha på lang overdel, ha musikk på ørene. Hun kan få forklart alt som skal skje på forhånd eller underveis, og vanlige undersøkelser/celleprøver tar jo veldig kort tid å få unna.

Anonymous poster hash: e5941...b9d
Skrevet

Jeg husker godt min første gang hos gynekologen, å guri det var skummelt, jeg gruet meg, det var helt forferdelig, men jeg så jo for meg noe helt annet enn det det var. For når jeg først lå der så gikk det hele så fort og smertefritt at jeg nesten ikke rakk å bli flau engang. Hun ser sikkert for seg dette verre enn det er - og klart, det er jo forferdelig å gå å vente på en GU, ingen liker at fremmede ser oss nakne der nede. Slik er det jo for oss voksne også. Dessverre så er det bare noe hun må igjennom, fortell henne hvilken undersøkelse gutta må igjennom, finger i rumpa et godt grep om ballene og host! ;) Hun kan selvfølgelig få henvisning til en kvinnelig gynekolog - det vil nok helt sikkert føles mye tryggere for en så ung jente. Lykke til.

Skrevet

Jeg var hos gynekologen første gang som 16 åring, og har siden den gang hvert der en gang i året. Liker å sjekke at alt er som det skal være med tanke på sopp, kjønnssykdommer og tidligere rifter nedentil. Jeg synes ikke det var noen big deal å gå der, men skjønner at alle er forskjellige. Det jeg tenkte over var hvor mange underliv den legen ser hver eneste dag. Det er jobben hans/hennes. For legen er det like vanlig å se et unnderliv, som det er å se tenner for en tannlege. Det hjalp i hvert fall min tankegang :-) Lykke til!

Anonymous poster hash: 133c7...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...