Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Vil lære meg piano, men pga plassmangel vurderer jeg å kjøpe er enkelt digitalpiano. Er dette "godt nok" til å lære seg piano på? http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=44676883&location=0.20013&page=2&q=Piano&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true Har dette alt man trenger mtp tangenter, pedaler og sånt? Jeg er helt grønn på dette. Anonymous poster hash: 18a07...c36
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Nei Anonymous poster hash: 8b9fa...448
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Nei Anonymous poster hash: 8b9fa...448 Vil du utdype? Anonymous poster hash: 18a07...c36
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Det er sånne typer de bruker på pianoundervisninga her så ille kan de nok ikke Være
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Ja, dette bør være godt nok. Det viktigste er at det har veide tangenter, altså motstand, i motsetning til et keyboard. Jeg ville dobbelsjekket dt, men sannsynligheten er stor. Ellers er det med pedal til dette. Lykke til, piano er supergøy! Anonymous poster hash: 898f7...90c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Ja, dette bør være godt nok. Det viktigste er at det har veide tangenter, altså motstand, i motsetning til et keyboard. Jeg ville dobbelsjekket dt, men sannsynligheten er stor. Ellers er det med pedal til dette. Lykke til, piano er supergøy! Anonymous poster hash: 898f7...90c Takker for svar. Men hvilken praktisk betydning har det egentlig at tangenter er veide? Anonymous poster hash: 18a07...c36
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Ja, dette bør være godt nok. Det viktigste er at det har veide tangenter, altså motstand, i motsetning til et keyboard. Jeg ville dobbelsjekket dt, men sannsynligheten er stor. Ellers er det med pedal til dette. Lykke til, piano er supergøy! Anonymous poster hash: 898f7...90c Takker for svar. Men hvilken praktisk betydning har det egentlig at tangenter er veide? Anonymous poster hash: 18a07...c36 Jeg vil si det har veldig stor betydning, da det gir deg følelsen og erfaringen med å spille på et "ekte" piano. Du kan lære deg å spille akkorder etc på et keyboard også, men det er virkelig to forskjellige instrumenter. Anonymous poster hash: 898f7...90c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Det holder i massevis Anonymous poster hash: e9ec5...6f6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Vi har et ganske likt til min jente som spiller piano, fungerer fint, selv om det er litt plunder med løs pedal (de bruker den uansett ikke enda). Tangentfølelsen er bl.a. viktig fordi de gjerne er bredere/tyngde enn keyboardtangenter, slik at det kan bli veldig uvant hvis du har lært noe på keyboard og så skal spille det på piano senere. Man venner seg til å plasser fingrene på et fast sett, og å bruke en viss tyngde, og da er det lett å bomme dersom tangentene plutselig ikke er akkurat der de pleier (opplevd det samme selv mellom piano og klaver da jeg var yngre og splite litt, det var ikke store forskjellen, men nok til at jeg traff feil oftere). Anonymous poster hash: f2617...848
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Jeg ville virkelig vurdert om dere kan ha plass et skikkelig piano. Piano er et strenginstrument og både lyd- og spillopplevelse er noe annet når du har et ordentlig instrument. Anonymous poster hash: 14506...55c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Som en begynnelse er det helt ok. Dumt å kjøpe et dyyyyrt piano når du ikke spiller, og det viste seg å ikke være så enkelt/gøy allikevel. Men du må, som flere andre skriver her, forsikre deg om at det har veide tangenter. Det er et MUST! Men trodde nesten ikke de ville kalt det piano viss det ikke hadde det altså. Vi har et lignende til datteren min som går på piano på andre året. Anonymous poster hash: fee32...69c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Som en begynnelse er det helt ok. Dumt å kjøpe et dyyyyrt piano når du ikke spiller, og det viste seg å ikke være så enkelt/gøy allikevel. Men du må, som flere andre skriver her, forsikre deg om at det har veide tangenter. Det er et MUST! Men trodde nesten ikke de ville kalt det piano viss det ikke hadde det altså. Vi har et lignende til datteren min som går på piano på andre året. Anonymous poster hash: fee32...69c Mange gir bort pianoer mot at du henter Anonymous poster hash: e9ec5...6f6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Som en begynnelse er det helt ok. Dumt å kjøpe et dyyyyrt piano når du ikke spiller, og det viste seg å ikke være så enkelt/gøy allikevel. Men du må, som flere andre skriver her, forsikre deg om at det har veide tangenter. Det er et MUST! Men trodde nesten ikke de ville kalt det piano viss det ikke hadde det altså. Vi har et lignende til datteren min som går på piano på andre året. Anonymous poster hash: fee32...69c Piano trenger ikke være dyrt. Brukt får du dem gjerne gratis hvis du står for frakten, men det koster jo litt å få pianoet stemt. Anonymous poster hash: fe24c...e17
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 Det er også mulig å leie et piano, og det man har betalt i leie kan trekkes fra køpesummen dersom man vil køpe det etter en stund. Det var det foreldrene mine gjorde når jeg begynte å spille, etter 1 år kjøpte de pianoet. Jeg gjorde det samme når jeg skulle kjøpe piano til huset vårt, slik at jeg kunne teste merket jeg valgte over tid før jeg forpliktet meg til kjøp. Anonymous poster hash: a41e9...a01
Havhesten Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 Kjøp et skikkelig piano. det kan ikke sammenlignes. Det finnes noen mindre typer, undersøk det. Jeg ville kjøpt fra et profft sted, der kan man også bytte inn. Foreksempel pianoverkstedet i Oslo. De selger brukte også. Lykke til! Så flott at du vil spille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå