Salla Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Som snart førstegangsfødende er jeg spent på alle faser og sider ved fødselen, og de siste par dagene har jeg begynt å lure på om man kjenner babyen mye når fødsel er i gang? Kan det være mye spark under riene eller mellom rier? Er det forskjell i de ulike fasene? Eller har man rett og slett så vondt at man ikke tenker over det? Hilsen spent:-)
MilleMarmelade Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Kan ikke huske at jeg verken kjente eller brydde meg om babyen mens det sto på... Kjente heller ikke at han beveget seg nedover i bekkenet og ut, det var bare jevnt over vondt.
Salla Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2015 Hehe, det tror jeg på! Hatt mye kynnere i går og i dag, og føler Junior har vært roligere siden det begynte så lurer på om det er en sammenheng:-)
tmlove Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Har hvertfall hørt at de blir roligere nærmere fødsel
petitt Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Nei, baby blir veldig rolig når det er klar for fødsel, den er jo låst fast ned mot bekkenet. Kjente ingen spark eller noe når pressriene kom. De beveger litt på seg under åpningsfasen, men svært lite i forhold til ellers. De måler aktivitet og alt når fødselen er igang dog.
Frufluffy Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Nei, kjenner ikke noe særlig til baby jeg i alle fall. Jeg kjente babyene godt frem til riene kom, men så tror jeg rieaktiviteten overdøver og det påvirker nok baby også.
Salla Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2015 Tusen takk for svar:-) Da skal jeg ikke stresse om jeg legger merke til stillhet mens det står på i alle fall :-p Såfremt det ikke dryger ut over et døgn, men da har jeg vel kontakt med føden uansett. Kjenner jeg gleder meg litt til hele opplevelsen nå!
Frufluffy Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 Det går sikkert bra, syns uansett du skal ta kontakt med føden om det hele drøyer og du merker lite liv.
Salla Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2015 Ja, det kommer jeg nok til å gjøre:-) Får tro det ikke blir nødvendig.
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Veldig spennende tider! Masse lykke til med fødselen
verpesjuk86 Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Jeg kjente ikke noe særlig. Husker de spurte om det da jeg ringte sykehuset, men da hadde jeg akkurat våknet midt på natten av at vannet gikk, så hadde ikke peiling, for jeg hadde jo sovet... Husker at jeg kjente et par spark under taxituren til sykehuset, og at jeg ble veldig lettet
Snart4kløvermamma Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Jeg mener jeg kjente lite til mine under fødselen, iallefall etter jeg hadde kommet til sykehuset. Vil tørre påstå alle fødsler er vonde og at man har mer enn nok å fokusere på med seg selv, og babyen er i trygge hender med jordmor som passer på at alt er bra😊 Masse lykke til med fødselen 💗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå