Gå til innhold

Hvorfor kaller de fleste sying i forbindelse med fødsel for "pyntesting"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Just Wonder..

Anonymous poster hash: cf96f...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 sting er liksom ikke REVN eller klipp ?:)

Anonymous poster hash: b2b9b...405

Skrevet

Jordmoren som sydde pyntesting på meg sa at jeg ikke hadde rifter, men det så ut som skrubbsår dr nede. Så for at det ikke skulle svi så etterpå, sydde hun slike pyntsting som hun kaldte det. De hadde grodd av seg selv, men greit å hjelpe litt til. Kanskje det blir litt mindre arr, eller mindre sjangs for arr også.

Anonymous poster hash: 42706...60c

Skrevet

Jeg fikk en overflatisk rift i de indre kjønnsleppene, og jordmor satte det hun kalte to pyntesting. Går it fra at det er fordi det ikke er skikkelig revning, og sikkert ikke så medisinsk nødvendig å sy som når man revner (gjennom flere lag) i selve fødselskanalen.

Anonymous poster hash: afe53...0d8

Skrevet

1-2 sting er liksom ikke REVN eller klipp ?:)

Anonymous poster hash: b2b9b...405

Mener også det er derfor... 😊

Anonymous poster hash: 1587a...1a4

Skrevet

Fordi det er forskjell på det å sy rift - som ofte kalles "pyntesting" og det å sy etter klipp eller revning!

Akkuratt fom det er forskjell på å sy ett sting eller to etter et kutt i fingeren og det å sy igjen en stort flenge eller et operasjonssår.......

Skrevet

De kaller det pyntesting når de syr smårifter. Ikke bestandig det er nødvendig å sy dem men de gjør det allikevel for at det skal gro pent og medføre mindre ubehag.

Anonymous poster hash: fa25e...70c

Skrevet

Okei, tenkte at du muligens kalte det pyntesting for at man ikke skulle føle at man hadde blitt kjøttkaker nedentil. Altså fordi man skulle føle seg bedre. Bare så at en i en annen tråd hadde sydd 10 pyntesting

Anonymous poster hash: 6fdf5...c6f

Skrevet

Var jordmor her som brukte ordet- og det gikk vel på at det teknisk sett ikke var medisinsk nødvendig å sy, det var kun et lite sting etter et lite klipp, og ingen stor revning eller noe slikt. 

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de tok pyntesting. Merkelig da eg et par uker senere dro ut 5 cm tråder som hadde gått inn i kroppen. Altså 5 cm på hver side av knuten!

Kanskje de sa de for å berolige? ;)

Anonymous poster hash: 72043...3b3

Skrevet

De sier det nok for å berolige ja. Enten er det sting eller ikke. Man syr ikke i underlivet utelukkende for at man skal få en finere mus etter fødsel.

Anonymous poster hash: d3f2d...f7c
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de tok pyntesting. Merkelig da eg et par uker senere dro ut 5 cm tråder som hadde gått inn i kroppen. Altså 5 cm på hver side av knuten!

Kanskje de sa de for å berolige? ;)

Anonymous poster hash: 72043...3b3

Selvfølgelig syr de med tråd!! Sting er sting uansett om de bare syr små rifter eller om de syr etter klipp!

Vanligvis brukes det selvoppløselig tråd når det sys i underlivet. Jeg har aldri vært med på at stingen skal tas/at tråden skal fjernes manuelt!

Anonymous poster hash: 9c28d...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...