Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Har ikke dette tatt litt av? Tenker spes på facebook. Jeg vet selv etter 6 år at facebook har blitt en stygg uvane og man sjekker flere ganger for dagen selv om det er flaue statuser eller hva folk har hatt til middag. Eller de som sitter og trykker liker på enhver bidige bursdagsmelding? Jada, en venninne har bursdag idag og har nettopp oppdatert at hun sitter på resturant med kjæresten. Pålogget er hun og liker alle innlegg på veggen I helgen hadde hun bursdagsfest og alle trakk opp telefonene sine med engang det ble litt stille. Der sitter man 8-9 stykker samlet i virkeligheten, men så er man ikke så sosial allikevel? Så må man vise verden at man er sammen med folk da, og skrive status og tagge alle sammen som er tilstede. Jeg foreslo til samboeren min igår at vi skulle deaktivere facebook for en stund, men han kan ikke sier han - for all info om treningen hans foregår på facebook. Så man er faktisk nødt og ha det. Jeg greide og deaktivere facebooken i et døgn, men i et svakt øyeblikk klikket jeg meg inn igjen, måtte jo gratulere a på facebook også vettuu! Svake, svake menneske. Iallefall har vi innført en regel her at det er data/mobil/Ipad fri her i hus mellom kl 16-20 da vi har en seksåring i hus som kan sitte timesvis med spill om hun får mulighet. Ikke minst er det en tidstyv om man har barn. Jeg er egentlig ganske flau over meg selv. Anonymous poster hash: 4fed1...fba
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Jeg deaktiverte Facebook for to år siden for å ikke være så avhengig så jeg er nok enig med deg:) Har ikke savnet det en dag. Anonymous poster hash: dc242...ffb
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Det skjer fra tid til annen at noen "ser lyset" når det gjelder sosiale medier. Enten så oppdager de at de selv bruker det for mye, eller så irriterer de seg over at andre bruker tid på det. Det er fort å bli avhengig, men det er helt opp til hver enkelt å regulere sitt bruk. Vi har vel generelt blitt dårligere på gammeldags folkeskikk, selv om smarttelefoner ikke er så gamle. Det er respektløst å sitte med nesa i mobilen i selskap, men det er ikke sosiale medier sin feil.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Flink du! ) Jeg syns bare det er så trist, man kan sitte på facebook og føle seg utafor fordi det er ørten statuser om hva folk bedriver med i aften. Helt teit mener jeg, føler meg teit som skriver det! For ikke å snakke om at folk tror man ikke er i et forhold på ordentlig nærmest når man får ny kjæreste, før det er offentlig på facebook. Verden er blitt trist. Jeg skal deaktivere hele greia gitt. De største årsakene til at jeg har syntes det er greit og ha er for å dele bilder av barna med familie som bor langt unna, eller kanskje et gullkorn den eldste har sagt. Eller for å få tak i noen om de ikke svarer når jeg ringer, men de er pålogget på nett. Anonymous poster hash: 4fed1...fba
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Flink du! ) Jeg syns bare det er så trist, man kan sitte på facebook og føle seg utafor fordi det er ørten statuser om hva folk bedriver med i aften. Helt teit mener jeg, føler meg teit som skriver det! For ikke å snakke om at folk tror man ikke er i et forhold på ordentlig nærmest når man får ny kjæreste, før det er offentlig på facebook. Verden er blitt trist. Jeg skal deaktivere hele greia gitt. De største årsakene til at jeg har syntes det er greit og ha er for å dele bilder av barna med familie som bor langt unna, eller kanskje et gullkorn den eldste har sagt. Eller for å få tak i noen om de ikke svarer når jeg ringer, men de er pålogget på nett. Anonymous poster hash: 4fed1...fba Men hvorfor spiller det noen rolle om andre mener du er i et forhold? Og hvorfor føler du deg utenfor for at andre har gjort noe i dag? Er det ikke dager hvor du gjør noe spennende? Jeg synes ikke det er verden som har blitt trist, men ditt syn på hva du tror er verden. Det er forskjell på den virtuelle drømmeverdenen på fb og det virkelige liv.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Bursdag på fb er oppskrytt! Av de 10-400 som gratulerer deg der, hvor mange ville husket det hvis det ikke sto på facebook? Jeg gratulerer ingen på fb, kanskje søsken Men har jeg ikke nummeret/snapchat eller bare LYST gratulerer jeg de ikke Er lite personlig på fb. og min bursdag står ikke der! Ja, facebook er trist! Men er der det skjer! Desverre Anonymous poster hash: b5cac...a18
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Bursdag på fb er oppskrytt! Av de 10-400 som gratulerer deg der, hvor mange ville husket det hvis det ikke sto på facebook? Jeg gratulerer ingen på fb, kanskje søsken Men har jeg ikke nummeret/snapchat eller bare LYST gratulerer jeg de ikke Er lite personlig på fb. og min bursdag står ikke der! Ja, facebook er trist! Men er der det skjer! Desverre Anonymous poster hash: b5cac...a18 Er på en måte enig, men min bursdag står på facebook likevel. Tok den av et år, og da var det bare foreldrene mine og mannen som gratulerte meg. Følte meg ensom og glemt, så jeg tok det på igjen... Føler ikke det egentlig teller når man må bli minnet på det sånn, men da blir det i alle fall ikke like tydelig hvor få som bryr seg. Anonymous poster hash: a1803...7f7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Jeg fjernet bursdagsdatoen på fb for noen år siden. Man vet at folk grtulerer bare fordi det står på siden deres og man vet ikke om de næreste engang virkelig husker en. Det blir samme linja for hver bursdag fullstendig upersonlig, Men nå er det slik at gjerne en til to personer husker og skriver så da får andre det med seg å skriver allikevel. Fra de nærmeste kunne jeg dog tenkt meg at de ringte isteden når de ville gratulere (jeg gjør det selv.) men sånn er det nå blitt idag ganske kaldt samfunn egentlig for all slik kommunikasjon foregår stort sett på skjerm. Jeg deaktiverte fb i noen mnd for et års tid tilbake men gikk da miste om masse info fra familie og ikke minst sosiale ting i forhold til barnas klasser/skoler så måtte bare logge meg på igjen. Virker som folk ikke lenger evner til å gi informasjon andre trenger direkte til personen. Trist Anonymous poster hash: 3bea6...a59
Flate pupper Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Jeg synes det er patetisk at voksne mennesker sitter og klikker i tide og utide på FB (eller andre medier for den saks skyld). Hva slags merverdi gir det andre, liksom? Jeg har en FB konto, men bruker den bare på grunn av trening. Når jeg klikker meg inn en gang i uka eller noe sånt så er det uhyre sjeldent at jeg gidder gå inn på veggen å se hva andre driver med, i stedet går jeg rett til lag-gruppen min. For å si det kort - jeg er ikke interessert i folks statusoppdateringer eller hva folk mener om ting og tang. Det meste av informasjonen er jo fullstendig uten verdi. Bursdager på FB driter jeg i (og nei, min er ikke der), og jeg ringer/sender melding til de menneskene som er viktige for meg å gratulere personlig. Heldigvis ser jeg en tendens til at andre i min omgangskrets tenker det samme. Instagram orker jeg ikke engang befatte meg med, det er der ungene er nå for tiden. Skryt, skryt, skryt, og masse smisk, nuss og klem fra ende til annen. UGH! Setter pris på klem, altså, men den får jammen ha fysisk karakter! Hjertesukk... men du spurte jo hva jeg synes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå