Gå til innhold

Student og gratis arbeidskraft ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer om noen vet noe om dette ?Jeg er student i voksenopplæring som helsefagarbeider og har praksis i boveiledning . Når noen fast ansatte er syke på jobb blir jeg satt inn  og jobber som en vanlig ansatt men ulønnet .Jeg mener dette ikke er rett og det er å utnytte arbeidskraft .På jobben sier de at de har lov til å gjøre det de kaller det for verdiskapning ?Trodde det bare var lærlinger som de kunne bruke i verdiskapning 50% av lærlingtiden og de er jo lønnet .Håper noen vet litt om dette og kan svare meg :)

Anonymous poster hash: cba8a...6a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel ha en veileder utenfor jobbstedet du kan kontakte og høre?

Jeg ville gjort dette ihvertfall

Anonymous poster hash: 1d9e0...cd4
Skrevet

Det har jeg og hun mener de har lov til det opp til 2 ganger i uken 

Skrevet

Da jeg gikk sykepleien, var de veldig tydelige på at vi skulle lære og ikke være gratis arbeidskraft. Klart noen prøvde seg, men vi skulle ikke jobbe  da vi blant annet skulle bruke god tid om det var behov, slå opp i litteratur underveis om det var nødvendig, diskutere underveis med veileder, reflektere i etterkant med veileder osv.

Anonymous poster hash: 66489...eca
Skrevet

Feil hvis du ikke får noe veiledning, men du lærer vel bedre av å gjøre selv enn å være flue på veggen??? Jobber selv i Boveiledning.

Anonymous poster hash: f3d12...52e

Skrevet

Jeg leste litt for fort her :)Jo jeg har en veileder på praksis stedet er hun som mente de ha lov til å bruke meg som erstatter to ganger i uken ,har kontaktet læreren min og hun mente jeg burde få betalt de vaktene jeg blir satt inn .Men jeg søker mer fakta så jeg har noe å komme med når jeg skal ta det opp med sjefen på jobben .Jeg jobber ekstra vakter på samme praksis sted til vanlig ,men syns ikke det er rett at under praksis perioden skal jeg bli utnyttet uten lønn .Om jeg hadde fått lønn hadde det vært en annen sak .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...