Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Vi har kranglet en god del i det siste, og på søndag gikk det nesten galt. Ja, vi er fortsatt sammen da og ting er greit nå. Bare ser ikke for meg hvordan jeg ville klart det økonomisk eller praktisk. Har en turnusjobb, bor i distriket og er avhengig av bil (bilen er registrert på han). Jobber som vikar og har utbetalt kanskje 24 000-25 000 til sammen totalt. Leiemarked i byen jeg jobber i er svindyrt! For 8000 får du en hybel eller en toroms. Flytta hit i fjor og vil jo ikke at største må flytte igjen, da hun starter skole til høsten. Minsten er 9 mnd og har ikke bhg plass da faren enda er i permisjon. Så nei, jeg ser ikke for meg hvordan det ville gått! Ikke minst med tanke på at barna har forskjellige fedre, vil ikke skape ustabilitet for den eldste.. Får bare håpe det går bra med oss og at vi holder sammen da! Anonymous poster hash: 1ce34...dd4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Vi har kranglet en god del i det siste, og på søndag gikk det nesten galt. Ja, vi er fortsatt sammen da og ting er greit nå. Bare ser ikke for meg hvordan jeg ville klart det økonomisk eller praktisk. Har en turnusjobb, bor i distriket og er avhengig av bil (bilen er registrert på han). Jobber som vikar og har utbetalt kanskje 24 000-25 000 til sammen totalt. Leiemarked i byen jeg jobber i er svindyrt! For 8000 får du en hybel eller en toroms. Flytta hit i fjor og vil jo ikke at største må flytte igjen, da hun starter skole til høsten. Minsten er 9 mnd og har ikke bhg plass da faren enda er i permisjon. Så nei, jeg ser ikke for meg hvordan det ville gått! Ikke minst med tanke på at barna har forskjellige fedre, vil ikke skape ustabilitet for den eldste.. Får bare håpe det går bra med oss og at vi holder sammen da! Anonymous poster hash: 1ce34...dd4 Jeg er alene med 2 stk (seks år mellom, ulike fedre) -vært alene siden minste ble født. Jobben tar hensyn/tilrettelegger arbeidstid. Evt må du skifte beite ? Resten -økonomi og støtte, det ordner seg for alle andre og du vil a klare deg du og. Nei man lever ikke "fett". Men man klarer seg vi har det veldig fint! Anonymous poster hash: 84698...af4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Det hadde blitt slitsomt, men det hadde gått fint. Måtte flyttet fra hus til leilighet, kanskje noen måtte dele rom, kanskje mindre bil, men det hadde gått! Anonymous poster hash: 0afd5...545
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Alt det praktiske er jeg vant med, venter nr fire, og har mann som jobber på sjøen. Økonomisk hadde jeg slitt, men klart det med billigere bil tror jeg. Anonymous poster hash: 1dea2...318
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Alt går om man må. Det krever en viss periode før man får omstilt seg, men det går. Anonymous poster hash: 419ba...c03
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde nok overlevd. Er student så ville fått støtte fra NAV frem til jeg er ferdig med studiene neste sommer. Og da ville jeg nok overlevd på lønna fra fremtidig jobb etter det. Kunne også beholdt den lille stillingen jeg har i dag om det var behov, kunne jobbet hver fjerde helg da barna ville vært hos far annenhver helg. Er rimelig sikker på at jeg kunne kjøpt mannen ut av vår felles bolig også. Anonymous poster hash: fb308...871
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Var alenemor da de to eldste var små. Hadde jeg blitt alenemor i dag hadde det nok vert tøft, men alt går. Måtte ha byttet jobb muligens siden jeg jobber turnus nå. Anonymous poster hash: c642b...5a3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Nå er jo jeg alenemor allerede så ja, men det jeg vil si er at ingen i Norge klarer seg ikke som alenemor/far. Vi har ordninger som gjør at man kan holde seg flytende, og om forholdene er virkelig ille så er det hjelp å få. Det kan hende man må endre store ting i livet sitt, og sitter med mindre bo areal og mindre penger men i de tilfellene hvor det er virkelig ille er det vel allikevel alltid verdt det. Anonymous poster hash: c0ee9...165
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Det er ikke noe jeg har lyst til, men jeg hadde jo klart det. Det er jo noe av det som er så fantastisk med å bo i Norge. Vi har et sikkerhetsnett som fanger oss opp nesten uansett hvor vansklig situasjonen er. Anonymous poster hash: e585d...bc4
Elsker livet Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Det hadde nok blitt travelt og ensomt, men jeg vet jeg hadde klart det greit. En del omveltninger hadde det blitt. Måtte nok fått noe mer lettstelt med tanke på bolig og hage. Jeg nok kommet meg i jobb etterhvert når de praktiske tingene var på plass og minstemann hadde begynt på skolen, kanskje før, spesielt med tanke på at man blir mer låst på kveldstid. Hadde nok blitt sittende mer alene og dermed får mindre voksenkontakt. Jeg har en del verdier til å leve bra på en god stund, men for å sikre meg fremover burde jeg nok ha brukt en del av pengene på å investere med tanke på alderdommen, så hadde nok tenkt meg mer om før jeg brukte penger på luksus og ferier. Feriene hadde også blitt litt enklere og kortere fordi jeg syns de feriene vi pleier å ha er litt mer avanserte enn typiske charterturer. Det mye å sette seg inn og ha ansvar for helt alene. Jeg ikke hvordan vi i praksis hadde fordelt verdiene. Vi har verdier i forskjellige foretak. Han måtte i alle fall ha kjøpt meg ut av gården. Jeg hadde også vurdert å skaffe meg en bil som er billigere og enklere med tanke på vedlikehold, en firehjulsdreven Tesla kanskje. I tillegg måtte jeg nok ha satt meg inn i en del som mannen nå tar seg av, f.eks forsikringer o.l. Mye av det praktisk rundt barna er ikke så lett å forutse, kommer an på hvor godt vi ville ha samarbeid. Men kan ikke tenke meg at det hadde vært noe stort problem.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Jeg er alenemor med 4 barn fra 4-15 år. Ble alene da jeg ble gravid med nr 4. Mine tips til deg ville i så fall vært; -om det blir til at du flytter; selv om du ikke ønsker å flytte slik at eldste må flytte på seg igjen så er det nok best å gjøre det nå, før hun begynner på skolen. - vi bor på 85 kvadrat. 3 soverom. Den eldste har eget rom, de to midterste deler rom, og yngste sover hos meg. Hun har en lekekrok i stua og en stor hylle med leker inne på de midterste sitt rom. Selv om det er en liten leilighet for 5 mennesker så bor vi faktisk ikke trangt. Har innredet ganske så smart -økonomisk må man jo forvente å gå litt ned på standard. Handle smart, benytt deg av kjøp/bytte-sider og planlegg godt! Men nav er behjelpelig til å dekke kontingenter/sportsutstyr osv, så barna kan drive idrett selv om du kanskje får litt stram økonomi -Alle ungene går på 1 idrett hver, noe mer rekker jeg ikke siden jeg er alene i hverdagen og er avhengig av hjelp fra foreldrene mine til å få hverdagskaoset til å gå opp. -Har også en barnevakt som passer de yngste ved behov Alt i alt så går det faktisk greit å være alene, men jeg håper så klart dere klarer å få forholdet bra igjen. Anonymous poster hash: 64328...452
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Det tror jeg faktisk ikke, rent økonomisk. Er halvveis i et 5-årig studium, hadde jeg fått "litt ekstra" fra Lånekassen el. Nav og fått en studentleilighet tror jeg det skulle gått økonomisk, ,en det hadde nok blitt veldig slitsomt under masteren. Anonymous poster hash: ed094...d20
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Takker ladies! Har faktisk foreslått parterapi for oss. Det første leveåret til barn er jo veldig tøft med lite søvn, sex, nærhet, lite barnevakt. Jeg jobber mye og sover lite. Jeg kommer hjem fra jobb sliten til en mann som er like sliten som meg. Huset er rotete, jeg lager middag, jeg legger innimellom barna kl 19-20 mens han sover et par timer. Vi krangler faktisk mye om hvem som skal få sove først! Gruer meg til han og skal i jobb, for hvordan skal vi greie oss da om vi syns det er slitsomt nå? Den minste har aldri sovet godt om natten og våkner mye. Har hatt litt barnevakt for den yngste, men vil ikke benytte dette til "tull" kun hvis vi skal noe spesielt. Noe penger fra staten ville jeg nok ikke fått da jeg har vært alenemor for den eldste og mottat overgangsstødnad og alle disse ordningene. Men såklart, alt går. Måtte jo bare overlevd om han f.eks ble syk eller døde. Man legger seg ikke langflat og gir opp når man har barn og passe på. Anonymous poster hash: fa50d...c19
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Ja det hadde jeg. Hadde hatt mye mindre penger i mnd, men hadde dratt med meg 2 mill og en relativ ny bil ut av forholdet. Måtte jobbet mer. Anonymous poster hash: 8c045...902
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Og bare rent teoretisk, ville han hatt rett på full omsorg for den minste iom at han er den som sist har hatt perm, HVIS det skulle litt slutt nå? Den minste er jo hjemme med han på dagtid mens jeg jobber og har vært det siden november. Han har faktisk sagt at hvis det hadde blitt sånn, så ville han hatt omsorgen for den minste. Han er jo en flink pappa og bidrar like mye som meg. Jeg ammer ikke barnet mer og ville ikke unnet et barn 50% samvær så tidlig. Vi hadde jo begge ønsket å se datteren vår hver dag. Huff, for en vanskelig tenkt situasjon. Best og holde sammen gitt... Anonymous poster hash: fa50d...c19
Miamimom Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Jeg er dessverre så kynisk eller kall det hva du vil at jeg tenker at det alltid er en mulighet for brudd uansett hvor perfekt man har det.. Derfor har jeg sikret meg slik at jeg klarer meg helt fint uten mannen - i alle fall praktisk og økonomisk. Endret 20. januar 2015 av Miamimom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå