Gå til innhold

Å bo et sted med mye trapper og bakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmeleilligheten vår har kommet til salgs, eneste ulempen er at det er mye trapper, og mye bakker rundt huset. Noen som har erfaring med å bo med små barn sånn?

Anonymous poster hash: d79fd...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lange bakker for å komme til leiligheten min ifra sentrum og jobb. Bor i 3 etg. Ser på det som ekstra trim! Går helt fint med små barn.

Skrevet

Jeg hater det. Jeg sier det hver gang vi tenker på å flytte: ALDRI MER BAKKER ELLER TRAPPER. Aldri. Aldri. Som jeg hater det... 

Med små barn tar det en hel evighet å komme opp og ned. 

Anonymous poster hash: bdaec...0c1
Skrevet

Vi bor et sted med masse trapper og bakker. Hater det!! Heldigvis så leier vi så skal IKKE kjøpe et hus med masse trapper og bakker iallfall. Er noe dritt med unger og vogn osv

Skrevet

Vi har ikke trapper, for vi har enebolig. Med vi bor høyt over sentrum. Det er en kraftig bakke opp hit. Heldigvis går det buss. Veldig enkelt å gå ned, da 👍

Skrevet

Bodde 2,3 år i 4. etasje uten heis på toppen av en bakke (Bergen) med et barn som var 1 år når vi flyttet inn, og jeg ville flyttet tilbake på flekken om vi ikke hadde solgt.

Jeg fikk ekstra trim, gutten ble fort veldig flink i trapper (jeg har ikke båret han opp etter 1,5 års alderen) og bakker og vi lærte å handle smart for å unngå tunge poser. Det var definitivt verdt det pga lysforholdene og utsikten i leiligheten.

Men noen forhold må være på plass: vi kunne parkere på gaten foran leiligheten, bilen stod ikke i en vond bakke og var lett tilgjengelig og det var plass til å lagre barnevogn, sparkesykkel og løpesykkel nede i fellesarealet. Jeg ville ikke flyttet dit om jeg måtte ha bilen langt unna bolige (plagsomt når man handler) eller om barnevognen måtte bæres opp her gang.

Anonymous poster hash: ade37...330

Skrevet

Vi bor i lavblokk med bratte bakker fra busstopp og parkering, samt trapp utvendig og innvendig. To barnehagebarn.

Det ble en vanesak etter en stund. Jeg irriterte meg over det da vi nylig hadde flyttet hit, og kan fremdeles forbanne beliggenheten litt når været er som nå (såpeglatt og fullt av snø i trappen) eller når vi skal bære mye inn fra bilen. Men alt i alt går det veldig greit, og sikkert enda greiere når vi er ferdige med barnevogn. Vi valgte sportsvogn ut fra en spesifikasjon om at det skulle gå greit å trille den i trappen.

Det er også litt kjedelig at førskolegutten ikke får sykle ute alene, siden det er for bratt de fleste steder.

På plussiden har vi fantastisk utsikt, bor supersentralt og likevel avskjermet fra trafikkstøy og folkeliv, og det er mye gode klatremuligheter for ungene. Men noe pluss er det selvsagt ikke, sånn i seg selv.

Anonymous poster hash: 76cac...d8e
Skrevet

Takk for svar. Det er jo ett ganske stort minus, men er jo bare i en kort periode av livet man bruker vogn Osv., men er nok litt irriterende mens det står på., men lurer på om vi skal gå for det uansett :)

Hi

Anonymous poster hash: d79fd...b51

Skrevet

Hér vi bor må man velge mellom bakke (=utsikt) eller flata (=innsikt, altså at folk kan se inn til deg)... Ja, det er overdrevet, men ikke helt usant.

For meg er de få årene med små barn så korte i forhold til alle de årene vi kommer til å bo her at å bo i bakke er verdt det.

Skrevet

Det fungerer ikke når dere blir gamle. Da må dere flytte. Når det blir glatt må dere regne med å bruke noen timer ekstra på å dra unger på akebrett for at de skal komme seg til skolen, trening eller andre steder. Det er skikkelig tungt å bære handleposen og en sur 4-åring samtidig.

Anonymous poster hash: f4cb5...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...