Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Måtte du sy (antall sting), vakuum, klipping osv er relevant opplysninger. 7 dager siden fødsel her å har fortsatt problemer med å sitte mer enn en times tid i tillegg til smerter nedentil. Jeg måtte bare sy 11 sting innvendig på noen små rifter ellers gikk fødselen normalt. Syntes virkelig synd på dere som måtte sy mye og som revnet da jeg føler dette er vondt! Anonymous poster hash: f8d42...02d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde fryktelig vondt i tre uker, gråt etter en tur på butikken osv. Ble klippet og sydde 11sting innvendig og 6 utenpå. Viste seg at det var blitt betent, grønnsåpebad hjalp myyye og etter tre dager med det hadde jeg ikke vondt i stingene lenger. Men så er det jo mye annet som skjer der nede under en fødsel, man blir tøyd ganske greit og det tar tid for kroppen å stabilisere seg. Ømt var det mye lenger, men ikke på den måten, gikk f.eks helt fint med sex åtte uker etter fødsel. Jeg hadde derimot den nedpress følelsen leeenge, flere år. Det var ikke hele tiden, men spesielt om jeg hadde stått eller gått lenge.. Anonymous poster hash: b99c9...53c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Fikk et pyntesting, og hadde bare vondt til jeg hadde fått sovet godt og hvilt meg. Anonymous poster hash: 1fb90...d1d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Aner ikke antall sting, men de sydde en liten stund. Jeg ble klippet da de trodde de måtte bruke vakuum (men babyen kom i en fart på egenhånd). Var øm og rar i 5-6 uker etterpå. Nå er det 9 uker siden fødsel, og kjenner ingenting. :-) Anonymous poster hash: ebcaa...e30
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Fikk ikke vite antall sting. Hadde vondt i minst to mnd. Anonymous poster hash: c6c34...909
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 sydde bare 3 sting å det var vondt i minst en uke! Anonymous poster hash: 9cee8...811
mrsmergaert Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Sydde 3 sting, hadde ubehag i 8-9 uker etter. Kunne ikke gå mer enn et minutt uten at det var nedpress og ubehagelig. Men ikke så alt for mye vondt
LME1001 Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Sydde noen pyntesting, kanskje 5? Ble klippet. Var fin noen timer etter fødselen. Ingen problem med dusjing/gå på do/sitte. Renselsen (blødningene) stoppet etter 2-3 dager.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Revnet litt innvendig og ikke utenpå, sydde kanskje 5 sting, hun som sydde gadd ikke telle. Men tror jeg hadde vondt i nesten en uke. Jeg fikk smertestillende de første 2 dagene så da klarte jeg å sitte. På sykehuset har de et dusjhode koblet til ved dosen, var fantastisk å spyle kaldtvann mens jeg tissa og bæsja, er smertelindrende. Tror det var vondt å bæsje i et par uker. Blødde i ca en mnd. Det jeg sleit med var etterrier. Hver gang jeg ammet klynket jeg av smerte men hadde mest lyst å rope ut. fordi jeg fikk etterrier, og det var sånn i nesten 2 uker. Ble gradvis mindre og mindre vondt men den første uken var fæl. Anonymous poster hash: 1e4df...aba
Lessismore Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Jeg ble klippet, og babyen ble tatt med sugekopp. Måtte sy mange sting, og hadde kjempevondt i mange uker etterpå. De første dagene kunne jeg ikke sitte. Auau.
Violeta Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Første: klippet, aner ikke antall sting. Vondt i to måneder. Viste seg etterpå at stingene hadde gått opp så derfor tok det lang tid før det grodde. Andre og tredje: kan nesten ikke huske å ha vondt. Litt ubehag en dag eller to kanskje? Ingen sting eller noe. Drømmefødsler!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 med nr 1 tang og klipp - vondt å gå/stå/sitte i 3-4 uker nr 2 ingen rifter eller noe. Ikke noe som helst vondt etterpå Anonymous poster hash: 64539...5d4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Var utrolig heldig, ingen rifter, en anelse øm et par dager. Vakuum da han måtte ut fort... Anonymous poster hash: 14277...9af
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Kanskje 3-4 uker. Sydde lite.. Anonymous poster hash: f1e5e...796
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Utvendig: Satt fint dagen etter, litt ubehag i en ukes tid. 2 pyntesting. Innvendig: ingen daglige smerter, men ubehag ved sex. Varte i 4 år før jeg følte meg som normal og kunne "kjøre på" uten frykt. Anonymous poster hash: 4a494...986
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Sugekopp, tang og hånden til fødselslegen inn for å få ut en gutt som ikke var så stor men satt fast likevel. Revnet en del innvendig og legen måtte sy igjen, vet ikke hvor mange sting. Første dag var det så vidt jeg kunne gå, og å sitte var helt umulig. Likevel var jeg griseheldig, etter 1 uke kjente jeg lite igjen bortsett fra når jeg var på do. Men det var ganske ømt å ta på, og sex var utelukket i 3-4 mndr etterpå. Og selv da var det ikke akkurat mitt livs beste omgang i sengen. Anonymous poster hash: 6fc0b...ddf
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Jeg fikk total ruptur og sydde maange sting innvendig. Hadde egentlg aldri vondt. Bare litt ubehag i et par dager Anonymous poster hash: 36ed8...f0e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #18 Skrevet 20. januar 2015 Siden jeg ikke hadde sånn bidet eller dusj i doen, hadde jeg en spruteflaske med grønnsåpevann ved doen som jeg brukte når jeg gikk på do. Tørket forsiktig etterpå.. Ingen betennelser og hadde vondt kanskje en uke med første og noen dager med nr to. Anonymous poster hash: e1a3b...9b7
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #19 Skrevet 20. januar 2015 Har aldri hatt vondt nedentil etter fødsel. Har aldri sydd heller. Har født 3 barn. Anonymous poster hash: 0161c...e4b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 Jeg både revnet og ble klippet med de to første barna. Hadde vondt i kanskje 2 - 3 uker etterpå. Ikke så vondt at jeg følte behov for smertestillende, men det svei litt når man satt seg ned. Ved siste fødsel sydde jeg bare et par sting, og hadde omtrent ikke vondt, bare ømt et par dager. Anonymous poster hash: 21218...3eb
Jezebel Skrevet 21. januar 2015 #21 Skrevet 21. januar 2015 Husker ikke antall sting, men jeg revnet forover og bakover. Hadde litt ubehag de første 2 dagene, etter det ingenting.
Mrs.Steel Skrevet 21. januar 2015 #22 Skrevet 21. januar 2015 Aner ikke anntall sting, men hun ble tatt med vakum og jeg revnet nesten hele veien. Ble operert etter fødsel. Hadde nok vondt i en måneds tid i etterkant. Grønnsåpebad hjelp noe ekstremt! Ble ikke så stramt og ømt. Allikevel - hadde nok ubehag og kjente meg ikke normal før det hadde gått nesten et år....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #23 Skrevet 21. januar 2015 Klipp og vakuum i tillegg til en ekstremt lang fødsel der baby stod og stanget med hodet i over et døgn. Medførte veldig hevelse i hele underlivet sånn at jeg ikke kunne tisse selv på to uker. Pga hevelsen gikk et par av stingene opp også. Hadde vondt den første mnd, kunne ikke sitte normalt første to uker. 3 mndr etter kunne det fremdeles av og til svi/stikke til der stingene var. Anonymous poster hash: 6c22a...e83
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #24 Skrevet 21. januar 2015 Ble klippet med nr 1. Vet ikke antall sting men var øm i flere uker etterpå. Pådro meg i tillegg hemorider så var forferdelig å sitte! Med nr 2: Sydde 4 sting en vei og 1 sting mot urinrøret. Det ene stinget gjorde så vondt at jeg måtte stå å tisse i dusjen ( aldri trodd jeg skulle gjøre det) de første 2 dagene. Men etter en uke var jeg på første trilletur på ca 500 meter. Gikk veldig bra:) men vondt å sitte lengre enn 30 min noen uker etterpå pga sting og hemorider. Blødde i ca 4 uker med begge. Anonymous poster hash: 109e5...9f0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #25 Skrevet 21. januar 2015 Jeg slapp å sy. Var litt øm i et par dager. Anonymous poster hash: 57817...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå