Gå til innhold

Når en leder trekker seg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra et styre/forening/forbund med øyeblikkelig virkning, er det da ikke vanlig å få en kort redegjørelse for årsaken til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alltid, kommer nok litt an på årsak og person.

Skrevet

Det er nok like vanlig å ikke få det. Slike verv er frivillige, og det kan skje mye i livet til folk på kort tid som gjør at de ikke har mulighet til å sitte ut perioden de er valgt for. Kanskje vedkommende har fått kreft, eller en annen alvorlig diagnose, som han/hun ikke ønsker å fortelle om på nåværende tidspunkt Kanskje det har skjedd noe annet med vedkommende, eller noen i familien.
Du hadde ikke fått vite grunnen om det var en kollega av deg som måtte bytte jobb heller, med mindre vedkommende selv ville fortelle det. 
Det vil nok oppfattes som redelig å fortelle, men jeg synes også man skal ha stor respekt for de som ikke forteller. Det er alltid en grunn og den bør man ikke spekulere i.

Anonymous poster hash: 36e42...075
Skrevet

Takk for svar. Det er ikke personlige årsaker til dette(jeg kjenner årsaken), og nestleder trakk seg også tidligere i 2014.

Pga den uro som nå oppstår og ryktene som går, ville det vært bedre hvis styret hadde redegjort for årsaken. Men det er kanskje ikke vanlig i styrer og stell? 

Slik det står nå blir det innkalt til ekstraordinær landsmøte uten at delegatene vet hva som er skjedd. :frown:

Skrevet

Når det er slik, mener jeg det er på sin plass med en redegjørelse. Men det kommer sikkert an på hvordan person man er. Min erfaring er også at det blir færre rykter om man er åpen og ærlig, men hva som er smartest og vanligst vet jeg sannelig ikke. #3

Anonymous poster hash: 36e42...075
Skrevet

fra et styre/forening/forbund med øyeblikkelig virkning, er det da ikke vanlig å få en kort redegjørelse for årsaken til dette?

Nei. Det er fullstendig valgfritt å gi dette fra lederens side.

Foreningen/ forbundet har heller ikke lov til å gi dette uten samtykke.

Anonymous poster hash: 2a592...720

Skrevet

Takk for svar. :-)  Ja det må jo bli som det blir med tanke på sladderen som nå kommer til å gå. En kort redegjørelse hadde stoppet mye av sladderen, men dette er jo da et valg leder og nestleder har tatt og må ta konsekvensen av. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...