Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Hvor lang er holdbarheten? Mannen tok ut melken fra kjøleskapet for 3t siden, oppdaget nå at den fortsatt står på benken. Kan jeg gi den til lillegutt nå eller er er den ikke holdbar lenger? Anonymous poster hash: 0276e...520
SuperFries Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 For det første skal den ikke lagres i kjøleskapet, og for det andre er den sikkert sur etter 3 timer på benken.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 For det første skal den ikke lagres i kjøleskapet, og for det andre er den sikkert sur etter 3 timer på benken. Eg den kan lagres i kjøleskapet jo. I 3dager er den holdbar. Fra pupp til romtemperatur er den holdbar i ca 6t. Men altså fra kjøleskap til romtemperatur jeg lurer på her. Anonymous poster hash: 0276e...520
Gustav Klitt Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Det står ikke. Står bare nederst på siden at det er kortere holdbarhet i romtemperatur etterpå hvis den har vært innom kjøleskapet enn om den bare har vært i romtemperatur.
SuperFries Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Sorry, så nå at det var mm, ikke mme. Smak på den selv. Er usikker på om jeg ville gitt en som har stått så lenge. Evt les på ammehjelpen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Det står ikke. Står bare nederst på siden at det er kortere holdbarhet i romtemperatur etterpå hvis den har vært innom kjøleskapet enn om den bare har vært i romtemperatur. Takk for link. Hmm da kaster jeg den for sikkerhetsskyld. Vil ikke risikere bakterier til tross for dyrbare dråper 😊 Anonymous poster hash: 0276e...520
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Sorry, så nå at det var mm, ikke mme. Smak på den selv. Er usikker på om jeg ville gitt en som har stått så lenge. Evt les på ammehjelpen. 😊kaster den så er jeg sikker. Litt dumt men det får gå. Hadde vært mye lettere om jeg kunne ammet men lillegutt sliter slik med å ta puppen 😣. Jaja han får da morsmelken om ikke annet. 👍 Anonymous poster hash: 0276e...520
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå