Gå til innhold

Hvor tidlig kan de se kjønn på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at det er så viktig, men jeg har to av samme fra før, så litt ekstra moro hadde det jo vært om neste ble det andre kjønnet. Men billigere og mer praktisk med samme da.

For meg hjelper det så mye å vite kjønnet fordi jeg da på en måte greier knytte meg mer til fosteret, det blir mer virkelig. Og trenger båndet, når spyinga er som verst...

Anonymous poster hash: 9e62a...d5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 12-13 uker

Anonymous poster hash: 9fde5...21a

Skrevet

Avhenger av utstyr og erfaringen til den som tar UL-en. 12-13 uker er visstnok det tidligste, men selv har jeg blitt korrekt informert om hva det var i uke 11\12. Han var riktignok en superekspert, men det kan bli gjort.

Anonymous poster hash: 37b8d...a2a

Skrevet

Trodde ikke de hadde lov til å opplyse om kjønn før ved fullførte 12 uker?

Anonymous poster hash: f11d1...1dd

Skrevet

Trodde ikke de hadde lov til å opplyse om kjønn før ved fullførte 12 uker?

Anonymous poster hash: f11d1...1dd

Er det fordi noen kanskje velger bort et kjønn? Det er i tilfelle sykt! Men i såtilfelle er det jo bra om de ikke sier noe da.

Anonymous poster hash: 9e62a...d5e

Skrevet

Fikk vite det i uke 12, men han er en av norges beste. :)

Anonymous poster hash: 37fd1...f3f
Skrevet

Trodde ikke de hadde lov til å opplyse om kjønn før ved fullførte 12 uker?Anonymous poster hash: f11d1...1dd

Dette fant sted i et annet land enn Norge.

Anonymous poster hash: 37b8d...a2a

Skrevet (endret)

Bioteknologiloven § 4-5.

Opplysning om kjønn før 12. svangerskapsuke

Opplysning om fosterets kjønn før 12. svangerskapsuke som fremkommer ved fosterdiagnostikk eller annen undersøkelse av fosteret, skal bare gis dersom kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbundet sykdom.

Fra Tidsskrift for Den norske legeforening

Bioteknologilovens § 4-5 forbyr helsepersonell å opplyse om fosterets kjønn før utgangen av 12. uke med mindre kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbunden sykdom. Etter 12. uke kan det gis opplysning om fosterets kjønn. Det er en uskreven regel blant norske leger og jordmødre at man bare opplyser om fosterets kjønn dersom foreldreparet spør spontant, og når den som utfører ultralydundersøkelsen, føler seg helt sikker. Foreldrepar som ikke får vite fosterets kjønn ved rutineultralyd, kan noen steder kjøpe seg en ekstra undersøkelse for dette formål senere i svangerskapet. En slik undersøkelse gir ikke rett til trygderefusjon og koster 850 – 1 300 kroner. Det er svært få kvinner som ber om ultralydundersøkelse utelukkende for å få vite fosterets kjønn.

http://tidsskriftet.no/article/1306003/

Endret av Iselilja
Skrevet

Jeg så det klart og tydelig selv på UL i uke 15, gutten lå og sprika som bare det, så der så man godt alt utstyret.

Var på UL med jenta i uke 11, da kunne man ikke se noe. Men det var 14 år siden og, så var kanskje ikke bra nok UL apparater da.

Anonymous poster hash: 21ddb...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...