mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Plutselig vil han ikke sove alene, ikke lukke døra, ikke slukke lyset og leggetid tar en evighet ... Gråt og trass og frustrasjon.... Er dette den 6 års trassen tro? Andre som plutselig opplever dette?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 6 års trass? Den var ny... Du kunne jo prøve å spørre ungen? Anonymous poster hash: 8f497...626
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2015 6 års trass? Den var ny... Du kunne jo prøve å spørre ungen? Anonymous poster hash: 8f497...626 Skulle svare her😊 ikke hørt om dette?
Mamma_til_2 Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Ja det er en ny epoke i barns liv, ikke akkurat trass, men i den alderen så vet de mye om masse og kan tenke helt urasjonelle ting ( monster, døden, mareritt ol) jeg ville latt han ha på lyset og mulig døren på gløtt ( om det går) eller så kunne han faktisk få sovnet i min seng før jeg flyttet han i sin seng når jeg skulle lagt meg, alt dette virket med min jente i den tiden
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2015 Han har fått nattlampe , lov å ha døren på gløtt osv... Men leggetid kan holde på i 2 timer... Slitsomt...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 6 års trass finnes det... Anonymous poster hash: 7c7c8...f4b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Det er visst noe som heter 6-års trassen, en lite smakebit av tenåringstiden. Observerer av og til fakter hos gutten som hører til hos en 16- og ikke en 6-åring, det er egentlig litt komisk og en helt normal del av løsrivelsesprosessen. Samtidig har han mange følelser i seg, tenker på mye rart og reflekterer mye mer på dagens hendelser enn før. Det kan føre til mer angst, grubling og vonde drømmer, og jeg har også merket at han er blitt mer usikker enn før i leggesituasjonen. Han er også mer klengete i hverdagen, og går fort fra "jeg klarer alt selv og snart flytter jeg ut til eget hus" til "mamma jeg er så glad i deg og vil alltid være med deg" (fra en pappadalt er det ganske overraskende). Først prøver jeg å se om det er tull eller virkelig angst (det hende at han tuller, men er forholdsvis lett å gjennomskue), om det er det siste legger jeg meg litt med han, vi prater litt om det som opptar han og deretter ligger jeg litt der mens han finner roen. Får han vonde drømmer om natten får han sove med meg og mannen blir sendt på gjesterommet. Jeg er ganske streng i utgangspunktet, men er han utrygg er det min eller mannens jobb å hjelpe han til å finne tilbake tryggheten. Anonymous poster hash: 9e039...964
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2015 I dag hadde vi en god dag heldigvis😊 la seg fint, riktignok med lyset på og dør på gløtt😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå