Gå til innhold

de som får store babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere at mødrene har vært usunne under graviditeten?

Anonymous poster hash: 9f776...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis.

Var usunn med Nr 1 og sunn med Nr 2. Nr to veide 1.5kg mer.

Anonymous poster hash: 0ad1f...dfe

Skrevet

Jeg fikk babyer på over 4 kg, og jeg var veldig usunn, pga ekstrem kvalme. Fikk bare i meg det jeg greide å få lyst på, og det var ikke bare sunt nei. Gikk ned mye, så overasket over at barna ble så store. Betryggende på en måte at de tar det de må ha:)

Anonymous poster hash: d80fd...d2a
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var mer usunn når jeg fødte en på 2800 enn når jeg fødte en på 4860

Skrevet

Har mest med genetikk å gjøre! Hvor stor mor og far var. Lever man på sukker bidrar det sikkert da men..

Anonymous poster hash: 3db07...b26

Skrevet

Nei, gener har mer å si.

Jeg var slank, spiste sunt, la på meg 12 kg og fikk en unge på 4,7 kg.

Både mormor, mamma og søsteren min har også fått store barn.

Anonymous poster hash: 0efac...828

Skrevet

Absolutt ikke.

Jeg selv er liten og slank og hele familien min på begge sider er små og slanke. Spiste helt normalt og det som er anbefalt. Men alle i familien har fått store babyer.

Mine har vært 4550 og 4462. Faren min veide 5894 da han ble født. Det handler mye om gener og eventuelt sykdommer som diabetes osv

Har mange store venninner med ræva kosthold som har fått bittesmå knøtt.

Anonymous poster hash: c7673...135

Skrevet

Er nok gener. Svigermor vet jeg at hadde et sunt kosthold og veldig aktivt liv da hun gikk med sine barn. Fysisk jobb som krevede at hun var i god form, men 4 unger og alle 4 over 4 kg.

Skrevet

Vært sunn med begge og nr 1 var 4,3 kg. La på meg 7 kg med nr 2 og han var 3800 i uke 38 så det stemmer ikke. Jeg får nok bare store barn. Men syns det er greit jeg, for da har de litt å gå på:)

Anonymous poster hash: f5b4d...674
Skrevet

selvsagt ikke!

Anonymous poster hash: a332d...25d
Skrevet

Jeg tenker faktisk tvert imot! Av mine venninner som har fått barn er det de sunneste og friskeste som har fått store, flotte barn:)

Anonymous poster hash: 589dd...77b

Skrevet

Tenker at den som klarer å stille et slikt spm, er temmelig uviten!  OG tenker folk slikt om oss mødre som får store barn, så bør de begynne å lese svangerskapsboken i stedet for Donald!

Og til spm, nei jeg tenker ikke slikt. Var usunn med nr 1 og han veide 3500, og sunn med nr 2 som veide 4300. Mye som spiller inn og har en vett i skallen, så hjelper det ikke å knaske gulrøtter - for baby tar den næringen den trenger!

Skrevet

Min søster fikk en stor baby, 52 cm og 4800 gram. Hun er 168cm og veide 55kkg før hun ble gravid. Dagen hun fødte veide hun 63kg. Hun hadde veldig liten mage og var på 2 ekstra kontroller fordi de trodde babyen ikke vokste skikkelig. Hun trente og spiste sunt gjennom hele svangerskapet, allikevel veide babyen 4800

Anonymous poster hash: f062a...af1

Skrevet

Nei, det tenker jeg ikke, for jeg spiste som en hest selv og fikk en baby på 2,5 kg.

Anonymous poster hash: 962e9...5e4
Skrevet

Nei,det tenker jeg ikke. Basert på egen erfaring vet jeg at det ikke nødvendigvis er en sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...