Gå til innhold

Barneautisme/aspagers. Hvordan er ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er 2,5 år. Han får nå ekstra oppfølging i barnehagen fordi han ikke fester blikk og han leker mest alene.

De mistenker noe.

Hvordan er deres barn som har barneautisme eller asparges?

Kunne dere merke det tidlig?

Anonymous poster hash: 2ca46...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på straks 9 som akkurat har fått diagnosen Aspberger. Han er litt vanskelig å plassere, så skal utredes på nytt om 2 år. Han er høytfungerende og har høy intelligens. Vi ble fulgt opp av PPT fra han var 2,5 pga manglende språkutvikling. Han hadde også lite øyekontakt med de ansatte, men normal øyekontakt med meg +familien for øvrig. Han lekte også mest alene, ved siden av de andre. Drev aldri med rollelek, mye ball, bilder, tog.

Han snakket sitt eget språk. Sa vel ikke "mamma" før 2,5-3 års alder. Han hadde problemer med overganger (fra å leke ute/inne, skifte aktivitet osv), nektet å være med på samlingsstund (forsto ikke pga språkvanskene). Til tross for div plager som kan relateres til en diagnose innen autismespekteret, så har han ikke blitt utredet ved BUP før i fjor. Vanskene hans kom betraktelig mye bedre frem da han startet på skolen (ikke faglig, men sosialt++). Aldri hatt store vansker hjemme, de er mest uttalt på skolen hvor det oppstår vanskelige situasjoner for ham. Hjemme har jo jeg "tilrettelagt" for ham ubevisst siden han var bitteliten. Bare å spørre meg på PM hvis du vil vite noe mer :) Ville ikke skrive aaaaltfor mye her på jobb :)

Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...