Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg er ikke spesielt flink til å lage mat, men ble inspirert av noen av svarene i vaffeltråden. Blant noen av variantene til sunn mat var selvsagt disse vaflene, pizzabunn av blomkål og diverse gode erstatninger for mel og andre kornprodukter. Noen som vil dele andre gode tips eller oppskrifter på sunn mat? Mitt tips til dere må bli å mose bønner og andre grønnsaker ungene ikke spiser så mye av til en pure som man bruker i lasagnen i stedet for eller eventuelt i tillegg til lasagnesausen. Da blir den mye fyldigere og sunnere. Anonymous poster hash: 2b6b5...4e9
Villbringebringebær Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Bananpannekaker: 2 egg mos 1-2bananer i det ha i litt havregryn og stek
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Nå er jo sunt så mangt så hvorvidt du regner dette for sunt er opp til deg. Lasange og pizza med søtpotetbunn. Omelettewraps Sjekk ut Linda Stuhaug sin blogg for oppskrift og inspirasjon. Stekt blomkål istedet for ris. Rista kikerter istedet for chips. Anonymous poster hash: a4b1b...f99
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Jeg prøvde å lage krem av kokosmelk. Jeg har lest flere steder at det både er sunt og godt. Min første boks ble til smør. Jeg lot vel mikseren få stå og gå for lenge. Men jeg trodde det trengte en liten stund i alle fall. Min andre boks vet jeg ikke om ble til krem. Jeg tok det før det ble for klumpete og ble til smør igjen. Men det er klumpete og ikke godt. Ikke luftig, sånn som krem. Og ja, alt er angivelig gjort riktig. Boksene sto i kjøleskap over natten, tømte ut "kokosvannet" så bare fettet var igjen som en klump på toppen. Brukte det fettet. Men det ble altså ikke bra likevel. Synd, for jeg har virkelig lyst på noe billig og godt OG sunt. Anonymous poster hash: 708bc...1e2
Villbringebringebær Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Jeg prøvde å lage krem av kokosmelk. Jeg har lest flere steder at det både er sunt og godt. Min første boks ble til smør. Jeg lot vel mikseren få stå og gå for lenge. Men jeg trodde det trengte en liten stund i alle fall. Min andre boks vet jeg ikke om ble til krem. Jeg tok det før det ble for klumpete og ble til smør igjen. Men det er klumpete og ikke godt. Ikke luftig, sånn som krem. Og ja, alt er angivelig gjort riktig. Boksene sto i kjøleskap over natten, tømte ut "kokosvannet" så bare fettet var igjen som en klump på toppen. Brukte det fettet. Men det ble altså ikke bra likevel. Synd, for jeg har virkelig lyst på noe billig og godt OG sunt. Anonymous poster hash: 708bc...1e2 Pisk for hånd:) Lag "yoghurt" ved å ha i litt bær jordbær for eksempel og bland sammen blir veldig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå