Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Ser at denne kommer i vaksinasjonsprogrammet til høsten eller neste høst. Våre barn går glipp av denne, så kanskje vi bør vaksinere de på eget ingeniativ. Noen av dere vaksineeksperter som har tenkt på dette? Anonymous poster hash: 1e016...1e5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har valgt å ta både på meg og min datter (både hepatitt B og C hvis jeg husker korrekt), og dette har jeg gjort fordi min daværende mann (når vi tok vaksinen) og pappaen kommer fra Polen, og der er det høyere forekomst av disse sykdommene enn i Norge. Anonymous poster hash: fcfd4...974
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Er det noe helsesøster kan gjøre eller må det gå gjennom fastlegen? Anonymous poster hash: 1e016...1e5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Ja, vi kommer til å vaksinere, mest fordi det er høyt antall østeuropeiske innvandrere her, og vi følger det vanlige vaksineprogrammet likevel. Anonymous poster hash: 9f99a...9b2
Mamma`n til turbo Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Både jeg og datteren min er vaksinert mot Hepatitt B, vi gjorde det i forbindelse med en lengre utenlandsreise vi skulle på. Vi tok kombinasjonsvaksinen mot A og B, C finnes det ikke vaksine for.
Mamma`n til turbo Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Vi tok det hos kommunens smittevernskontor. Var rimeligere enn div. reiseklinikker og var sykepleier som var spesialist i tropesykdommer som satt det på oss.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Både jeg og datteren min er vaksinert mot Hepatitt B, vi gjorde det i forbindelse med en lengre utenlandsreise vi skulle på. Vi tok kombinasjonsvaksinen mot A og B, C finnes det ikke vaksine for. Da var det kombinasjonsvaksinen mot A og B jeg og min datter tok (jeg visste det var to, men ikke husket ikke hvilke). Anonymous poster hash: fcfd4...974
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Ja, vi kommer til å vaksinere, mest fordi det er høyt antall østeuropeiske innvandrere her, og vi følger det vanlige vaksineprogrammet likevel. Anonymous poster hash: 9f99a...9b2 Men den er ikke i vaksinasjonsprogrammet enda og da går dere vel glipp av den om dere ikke gjøre noe selv for å få den? Anonymous poster hash: 1e016...1e5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Ja, vi kommer til å vaksinere, mest fordi det er høyt antall østeuropeiske innvandrere her, og vi følger det vanlige vaksineprogrammet likevel. Anonymous poster hash: 9f99a...9b2 Men den er ikke i vaksinasjonsprogrammet enda og da går dere vel glipp av den om dere ikke gjøre noe selv for å få den? Anonymous poster hash: 1e016...1e5 Ja, men det er ikke noe problem å få den hos fastlegen:) Anonymous poster hash: 9f99a...9b2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Jeg fikk Hepatitt vaksine som barn fordi min mor fikk hepatitt. Men jeg kommer nok mest sannsynlig ikke til å gi den vaksinen til mine barn, med mindre de mulige bivirkningene har minsket på de årene siden jeg tok den. MS var iallefall blandt annet noe av det en kunne få etter vaksinen, og en var særlig utsatt om det allerede var MS i familien. Ikke noe jeg ønsker å risikere med andre ord, da jeg anser hepatitt som mindre alvorlig enn MS. Anonymous poster hash: 1d308...239
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Jeg kommer ikke til å gi sønnen min vaksine mot dette, ( er laaangt ifra vaksinemotstander) da jeg faktisk holdt på å stryke med etter å ha tatt denne vaksinen😓 Kan ikke ta vaksiner lenger da de ikke har funnet ut hva det var i vaksinen jeg reagerte på..( kan være et hjelpestoff)!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Mora mi fikk AIH etter hun tok denne vaksinen. Anonymous poster hash: f0877...11f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Hmm, jeg trodde den vaksinen var veldig trygg jeg. Den skal jo inn i barnevaksinasjonsprogrammet og den blir en del av 3, 5 og 12 mnd. vaksinen. Hvis det viser seg at den ikke er trygg eller har rykte på seg for å ikke være trygg så bør de i alle fall ikke ta den inn i samme sprøyte som alle de andre. Da vil sikkert mange la være å vaksinere på samme måte som vi så med meslinger og MMR vaksinen. Anonymous poster hash: 1e016...1e5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Vaksinen har vært brukt i maaaaaaaange år og den ER trygg! (der finnes alltid folk som reagerer på et eller annet, d være seg vaksiner, vaskemiddel eller peanøtter...) Den ene datteren min skal gå på Highschool i USA til høsten, da er d påbudt med hepatitt A+B vaksine (twinrix), så da fikk småsøskenene vaksinen i samme renna D er faktisk anbefalt og ta om en skal til syden også. Ikke påbudt, men anbefalt! Hepatitt C vaksine finnes ikke. Tok selv A da vi skulle til Maldivene for noen år siden, har tenkt å ta B også. Anonymous poster hash: 52e41...1a5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 .her e gutten vaksinert på Hep A, B og jeg tror også D fordi vi reiser mye. Anonymous poster hash: 88402...9c6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Femåringen vår er vaksinert med Twinrix (kombivaksine mot hep A og . Jeg regner med vi gjør det samme med ettåringen. Jeg synes alle burde vaksinere seg mot hepatitt A om de skal på ferie særlig lenger enn til Snåsa, og da er det fort gjort å ta kombivaksinen i stedet for bare Havrix. Anonymous poster hash: 13221...5de
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Min ettåring fikk den før en ferie. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor da, her er det som sies om smittemåter: Gjennom blod, ved blodsøl, stikk og ved deling av urene sprøyter. Ved stikk av gjenstand med blod med hepatitt B virus, er det 10-30% risiko for smitteoverføring. Ved ubeskyttet seksuell kontakt Fra smittetbærende mor til barn under svangerskap eller ved fødsel Ser ikke helt hvordan en ettåring skulle være særlig utsatt for dette? Anonymous poster hash: 0da3e...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå