Gå til innhold

Har man krav på 2 år permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er egentlig reglene nå?Har man KRAV på 2 års permisjon?Et år lønnet og et år ulønnet.

Eller kan arbeidsgiver _tvinge_meg tilbake på jobb etter et år?:-)

Anonymous poster hash: b82e7...75a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er egentlig reglene nå?Har man KRAV på 2 års permisjon?Et år lønnet og et år ulønnet.

Eller kan arbeidsgiver _tvinge_meg tilbake på jobb etter et år?:-)

Anonymous poster hash: b82e7...75a

Arbeidsgiver kan ikke tvinge deg tilbake, du har, som du selv skriver, krav på et år ulønnet permisjon.

Skrevet

Det blir ikke fullt 2 år, men du har krav på den vanlige foreldrepermisjonen med lønn fra nav også har du krav på 1 år uten lønn. Men det året uten lønn MÅ tas ut rett etter den lønnede permisjonen for at du skal ha krav på den, om du jobber litt imellom kan arbeidsgiver nekte om det er til "stor ulempe" for bedriften om du blir borte igjen. Men det skal begrunnes godt av arbeidsgiver altså, så vidt jeg vet har de som har fått nei og gått rettens vei fått medhold i Norge. Arbeidsgiver har altså ikke vunnet en eneste slik sak i dette landet....

Anonymous poster hash: 82ba7...5de
Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge man har rett til å jobbe redusert når barna er små? Jeg mener å ha hørt at man har rett til det en viss periode. Jeg har opprinnelig 100% fast stilling men tenker å jobbe 80% i så mange år jeg kan (før jeg MÅ ta stilling om å frasi meg de 20% permanent)..

Anonymous poster hash: 2ac82...f0e

Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge man har rett til å jobbe redusert når barna er små? Jeg mener å ha hørt at man har rett til det en viss periode. Jeg har opprinnelig 100% fast stilling men tenker å jobbe 80% i så mange år jeg kan (før jeg MÅ ta stilling om å frasi meg de 20% permanent)..Anonymous poster hash: 2ac82...f0e

Mener det er til yngste barnet er 8 eller 10 år.

Anonymous poster hash: ed064...12b

Skrevet

Oj det er så lenge ja! Er det hjemlet i et lovverk..? Hadde likt å visst dette da sjefen min iallefall ikke kommer til å gidde å finne ut dette!

Anonymous poster hash: 2ac82...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...