Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg lager innimellom middager som det skal være litt rødvin i, normalt1-3 dl pr. gang. Vi drikker også rødvin ca en dag i uken, da 1-2 glass, men dette er da gjerne vin som er litt dyrere enn de billigste. Denne vinen er jeg ikke så interessert i å bruke i middager, siden den er dyrere, og har derfor pleid å kjøpe inn en falske med veldig billig vin til å bruke i middager. Nå har det seg sånn at jeg har ca en halv flaske vin igjen av en "middagsvin", men av tilfeldige årsaker har jeg ikke laget noe med vin i siden begynnelsen av desember. Vinflasken står i kjøleskapet med skrukork på. Tror dere den fortsatt er brukende til å ha i middager, eller bør den kastes? Jeg vet at den neppe smaker så godt å drikke, men om den skal kokes? Anonymous poster hash: 09917...e32
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Begynnelsen av desember?! Da er den nok sur og vil ikke gjøre seg godt i mat. Til en annen gang kan du fryse ned vinrester i isterningsposer Anonymous poster hash: 4ea30...4e6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Lukt på den. Mest sannsynlig er den "korka", dvs bakterier har oppstått. Ellers får du billig matvin på Meny. Anonymous poster hash: e582c...a8a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Ok, da kaster jeg den Normalt får jeg brukt opp en flaske på 3 uker, og så lenge står de seg, men nå var det altså gått lang tid. Har de egne matviner på Meny? Det visste jeg ikke, men det skal sjekkes ut. Takk for tips! HI Anonymous poster hash: 09917...e32
Gjest flykræsj Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Vi pleier å fryse ned vinslanter. Ville ikke drukket den, men den fungerer fint til matlaging.
Gemini77 Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Skull ønske jeg hadde det problemet at jeg hadde vinslanter til overs. Her er problemet at flaksen plutselig er tom ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå