Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Og i dag skal jeg liksom gå tur... men det er så fryktelig kaldt! Gjør det samme nytten om jeg sykler på ergometersykkel i stedet? Eller skal jeg tvinge meg ut likevel? I så fall må noen være så vennlig å gi meg et spark bak. Anonymous poster hash: 079cf...8b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Det er noe med den friske luften, den gjør noe med hodet ditt også. Jeg ville tatt en kort tur i frisk luft og syklet litt inne etterpå. Anonymous poster hash: 2bb06...15b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Beklager å si det, men med den holdningen er det ikke rart at du... Anonymous poster hash: c0d74...b0e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Nå vet ikke jeg hvor kaldt det er hos deg. Om det er kaldere enn -20 kan det nok være fornuftig å heller ta en lang sykkeløkt inne, men ellers bør du ut. Det dreier seg ikke bare om å brenne kalorier. Det er viktig å venne seg til å være mer aktiv selv om forholdene ikke er perfekte. Anonymous poster hash: 2ba56...967
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Det skal være rimelig kaldt før det er uførsvarlig å gå tur....... Du kan helt fint gå tur i -20 kulde. Det gjelder å kle seg godt! Anonymous poster hash: 918e2...455
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Det skal være rimelig kaldt før det er uførsvarlig å gå tur....... Du kan helt fint gå tur i -20 kulde. Det gjelder å kle seg godt! Anonymous poster hash: 918e2...455 Nei uforsvarlig er det ikke, men ubehagelig. Takk for svar alle sammen, dere har rett, er på vei ut nå. Det hjalp egentlig bare å skrive det her, da så jeg tydeligere hvor tynn unnskyldningen min var. HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Det skal være rimelig kaldt før det er uførsvarlig å gå tur....... Du kan helt fint gå tur i -20 kulde. Det gjelder å kle seg godt! Anonymous poster hash: 918e2...455 Nei uforsvarlig er det ikke, men ubehagelig. Takk for svar alle sammen, dere har rett, er på vei ut nå. Det hjalp egentlig bare å skrive det her, da så jeg tydeligere hvor tynn unnskyldningen min var. HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5 Så bra . Ha en fin tur. Anonymous poster hash: 2ba56...967
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Ut med deg. Vi blir ikke i bedre form eller brenner kalorier av å sitte på ræva. Hilsen flodhesten som er på vei ned i vekt. Anonymous poster hash: c9266...973
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Kjøp deg gode klær, så er det ikke så ubehagelig å gå ut Ullundertøy, god jakke og bukse, varmende lue og sjal(hals) og votter. Du må nesten prøve deg litt fram, men jeg har selv måtte resignere litt og melde meg inn i "ok da, så er faktisk ull best"-gjengen Anonymous poster hash: 7c6ef...744
skyblue Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Flink du er 👏👏 Bare en liten avsporing.... Noen som kan forklare for meg hvorfor jeg alltid blir så kald på baksiden av lårene? Fryser ikke, bare skikkelig kald. Uansett hvor svett jeg er. Bruker ull...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Flink du er Bare en liten avsporing.... Noen som kan forklare for meg hvorfor jeg alltid blir så kald på baksiden av lårene? Fryser ikke, bare skikkelig kald. Uansett hvor svett jeg er. Bruker ull... "daukjøtt", dårlig blodsirkulasjon. Anonymous poster hash: 2bb06...15b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 All fysisk aktivitet er bedre enn ingen fysisk aktivitet, så om du heller velger ergometersykkel er det mye bedre enn å sitte i sofa, selv om det beste nok er en spasertur. Husk også at kostholdet er viktig! Man blir mer sulten av å trene og ofte ender det da med at man spiser mer og dermed ikke går ned i vekt. Mange har hatt god nytte både vekt- og helsemessig av å spise lavkarbo/paleo, eventuelt en blanding. Spiser du lite karbohydrater, er jeg sikker på at du vil lykkes Lykke til! Anonymous poster hash: 43c5d...891
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har varme nok klær, men det biter sånn i ansiktet, kan jo ikke kle på meg der? Men det var faktisk godt å komme seg ut litt likevel, og ikke minst å komme inn igjen. (Ja, jeg er tilbake allerede, det står 30 min i planen min nå i første omgang.) HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Nå skal jeg også ut og bevege skrotten, det blåser, sludder og er ufyselig, glatt er det også, men vi trenger det Håper å ta av 15 kg før sommerferien..... Anonymous poster hash: 2bb06...15b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har varme nok klær, men det biter sånn i ansiktet, kan jo ikke kle på meg der? Men det var faktisk godt å komme seg ut litt likevel, og ikke minst å komme inn igjen. (Ja, jeg er tilbake allerede, det står 30 min i planen min nå i første omgang.) HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5 Lue og sjal Dra luen god ned i pannen og surr et sjal opp over nesen slik at du puster inn i det (ikke helt tett inntil, men noen cm i fra). Da blir du ikke kald i ansiktet, og det er lett å ta det ned dersom du blir varm Anonymous poster hash: 7c6ef...744
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Det tyngste er alltid å komme seg over dørstokken" Har du først klar å tråkke over den, er alt mye enklere! Kom deg ut på tur! Anonymous poster hash: 11a33...28e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 All fysisk aktivitet er bedre enn ingen fysisk aktivitet, så om du heller velger ergometersykkel er det mye bedre enn å sitte i sofa, selv om det beste nok er en spasertur. Husk også at kostholdet er viktig! Man blir mer sulten av å trene og ofte ender det da med at man spiser mer og dermed ikke går ned i vekt. Mange har hatt god nytte både vekt- og helsemessig av å spise lavkarbo/paleo, eventuelt en blanding. Spiser du lite karbohydrater, er jeg sikker på at du vil lykkes Lykke til! Anonymous poster hash: 43c5d...891 Ja, problemet er jo at jeg følte jeg fortjente belønning nå da jeg kom inn igjen. Men tok meg et halvt eple, regner med det går bra. Å spise lite karbohydrater høres vanskelig ut, jeg er elendig på matlaging så det blir mye brødskiver... også er jeg veldig glad i brødskiver også. Men jeg kan kanskje gi det et forsøk, finnes det tilfeldigvis en nettside eller noe med ikke altfor kompliserte oppskrifter? HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #18 Skrevet 20. januar 2015 All fysisk aktivitet er bedre enn ingen fysisk aktivitet, så om du heller velger ergometersykkel er det mye bedre enn å sitte i sofa, selv om det beste nok er en spasertur. Husk også at kostholdet er viktig! Man blir mer sulten av å trene og ofte ender det da med at man spiser mer og dermed ikke går ned i vekt. Mange har hatt god nytte både vekt- og helsemessig av å spise lavkarbo/paleo, eventuelt en blanding. Spiser du lite karbohydrater, er jeg sikker på at du vil lykkes Lykke til! Anonymous poster hash: 43c5d...891 Ja, problemet er jo at jeg følte jeg fortjente belønning nå da jeg kom inn igjen. Men tok meg et halvt eple, regner med det går bra. Å spise lite karbohydrater høres vanskelig ut, jeg er elendig på matlaging så det blir mye brødskiver... også er jeg veldig glad i brødskiver også. Men jeg kan kanskje gi det et forsøk, finnes det tilfeldigvis en nettside eller noe med ikke altfor kompliserte oppskrifter? HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5 Last ned lifesum-appen, så får du en grei oversikt over antall kalorier du putter i deg. Du er flink som gikk ut! Jeg skal ut om et par timer for å gå, da går jeg i et litt friskt tempo. Bruker endomondo-appen til å registrere tempo og antall kalorier forbrent. Klarer foreløpig bare å gå i et tempo på 9-10 minutter pr kilometer, da er jeg faktisk litt andpusten etter en halvtimes tid. Flaut at jeg er i så dårlig form, men.. Det skal bli bedre! Anonymous poster hash: c9266...973
Sint naken biltyv Skrevet 20. januar 2015 #19 Skrevet 20. januar 2015 Med den holdningen der er det ikke rart du er feit
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 Med den holdningen der er det ikke rart du er feit Nei, du har nok rett i det. Men prøver jo å snu det nå da, og som sagt så endte jeg jo opp med å gå likevel. HI Anonymous poster hash: 079cf...8b5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. januar 2015 #21 Skrevet 20. januar 2015 All fysisk aktivitet er bedre enn ingen fysisk aktivitet, så om du heller velger ergometersykkel er det mye bedre enn å sitte i sofa, selv om det beste nok er en spasertur. Husk også at kostholdet er viktig! Man blir mer sulten av å trene og ofte ender det da med at man spiser mer og dermed ikke går ned i vekt. Mange har hatt god nytte både vekt- og helsemessig av å spise lavkarbo/paleo, eventuelt en blanding. Spiser du lite karbohydrater, er jeg sikker på at du vil lykkes Lykke til! Anonymous poster hash: 43c5d...891 Ang sult er det ikke nødvendigvis sant. For mange virker trening regulerende på apetitten, sånn at man er mer sulten før trening enn etter.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #22 Skrevet 20. januar 2015 Skal du mye ned? Vil du dele litt av mosjonsplanen din? Om du skal mye ut å gå og det er mye glatt er piggsko en god investering!:-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #23 Skrevet 20. januar 2015 Skal du mye ned? Vil du dele litt av mosjonsplanen din? Om du skal mye ut å gå og det er mye glatt er piggsko en god investering!:-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0 Ca 20 kg forhåpentligvis. Den er ikke så avansert, 15 min sykling annenhver dag og 30 min gåtur de andre dagene, fri søndager. Går fra total inaktivitet, så fokus er på å komme i gang. Har brodder, kommer meg av og til ingen steder uten dem. Er piggsko bedre? Anonymous poster hash: 079cf...8b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #24 Skrevet 20. januar 2015 Skal du mye ned? Vil du dele litt av mosjonsplanen din? Om du skal mye ut å gå og det er mye glatt er piggsko en god investering!:-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0 Ca 20 kg forhåpentligvis. Den er ikke så avansert, 15 min sykling annenhver dag og 30 min gåtur de andre dagene, fri søndager. Går fra total inaktivitet, så fokus er på å komme i gang. Har brodder, kommer meg av og til ingen steder uten dem. Er piggsko bedre? Anonymous poster hash: 079cf...8b5 Neida, kommer an på broddene- kan være like bra er ihvertfall min erfaring:-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #25 Skrevet 20. januar 2015 Skal du mye ned? Vil du dele litt av mosjonsplanen din? Om du skal mye ut å gå og det er mye glatt er piggsko en god investering!:-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0 Ca 20 kg forhåpentligvis. Den er ikke så avansert, 15 min sykling annenhver dag og 30 min gåtur de andre dagene, fri søndager. Går fra total inaktivitet, så fokus er på å komme i gang. Har brodder, kommer meg av og til ingen steder uten dem. Er piggsko bedre? Anonymous poster hash: 079cf...8b5 Neida, kommer an på broddene- kan være like bra er ihvertfall min erfaring:-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0 Og takk. Prøver gå ned selv, så derfor jeg var interessert. Er glad i være ute selv og har så lyst å gå på fjelltur men det vil jeg aldri klare slik jeg er nå:/ Får prøve i det små jeg også så kanskje jeg kommer meg på en topp til våren/ sommeren;-) Anonymous poster hash: 9d6a1...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå